Przed weekendem zajrzyjcie do nowej prasówki – najciekawsze artykuły z całego tygodnia już na Was czekają!
Polacy chcą jawności wynagrodzeń już na etapie rekrutacji
Temat jawności wynagrodzeń w Polsce wraca do nas jak bumerang, jednak badania nie pozostawiają złudzeń – większość z nas oczekuje podania wysokości pensji już na początkowym etapie procesu rekrutacyjnego. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy: pierwsza z nich to oszczędność czasu dla obu stron oraz obniżenie kosztów rekrutacyjnych dla pracodawcy. Jawność wynagrodzenia to także szansa, że w rekrutacji wezmą udział osoby faktycznie zaangażowane w cały proces. Druga kwestia to uczciwość i transparentność systemów wynagrodzeń oraz ścieżki awansu, co również przekłada się na motywację do pracy i rozwoju w danej firmie. Część pracodawców stosuje już praktykę podawania płac na etapie publikacji ofert pracy. Mamy nadzieję, że coraz większa liczba polskich firm skusi się i przetestuje nowy trend :)
Jak budować reputację firmy w trakcie procesu rekrutacji
Decydując się na budowę strategii i wdrożenie działań employer brandingowych, skupiamy się przede wszystkim na tym, aby stworzyć atrakcyjne ogłoszenie o pracę, kampanię wizerunkową, zorganizować ciekawy event dla potencjalnych pracowników i pokazać im, jak się pracuje w naszej firmie. Jest jednak pewna sytuacja, w której należy szczególnie zadbać o budowanie marki pracodawcy. Mam tutaj na myśli rozmowę rekrutacyjną. Według autorki tego artykułu już na etapie zaproszenia kandydata na rozmowę i jego pojawienia się w firmie powinniśmy zatroszczyć się o jego pozytywne wrażenia. Czasami dochodzi do sytuacji, gdzie faktycznie w firmie panuje pozytywna atmosfera, ale kandydat na rozmowie tego nie odczuwa. Dlaczego? Ponieważ potencjalni szefowie nie pojawiają się na pierwszych spotkaniach, nie są zaangażowani w proces rekrutacji, a asystentka na recepcji traktuje osoby przychodzące na rozmowę jak petentów w urzędzie. Zupełnie inne odczucia będzie mieć kandydat, którego oprowadziliśmy po firmie, który już na pierwszej rozmowie poznał swojego potencjalnego przełożonego, który dokładnie poznał specyfikę pracy, a rekruter w umówionym i obiecanym terminie wrócił do niego z feedbackiem. Jeśli potencjalnych pracowników będziemy od początku traktować jak partnerów, jest duża szansa, że większość procesów rekrutacyjnych zamkniemy szczęśliwym zatrudnieniem kandydata:) A on, jako zadowolony „klient”, stanie się ambasadorem marki i będzie polecać pracę w naszej firmie.
Czy za 30 lat będziemy pracować cztery godziny dziennie?
Od jakiegoś czasu w mediach branżowych i biznesowych aż huczy o automatyzacji pracy i zastąpieniu ludzi robotami. Jack Ma, właściciel platformy Alibaba, widzi w tym zjawisku nie tylko zagrożenia, ale również szanse. Z jednej strony proste i powtarzalne zadania faktycznie mogą wykonywać roboty, a to oznacza likwidację pewnej grupy stanowisk, ale z drugiej strony ludzie będą pracować krócej. Mowa tutaj oczywiście o osobach, którym automatyzacja pracy nie zagraża, ale w niektórych zadaniach mogłyby zostać wyręczone. Dodatkowo osoby, które chciałyby dorobić, mogłyby po 4 godzinach pracy podjąć się dodatkowego zatrudnienia. Na przestrzeni lat czas pracy stopniowo się skraca – kiedyś ludzie pracowali 72 godziny, potem 60 godzin i obecnie 40. Czy jest szansa na to, aby skrócić ten czas do 20 godzin? Czas pokaże, a na razie na polskim rynku istnieją firmy, w których ludzie pracują krócej o np. 1 godzinę dziennie lub w piątki.
Pełny artykuł przeczytasz tutaj.
Ruszył konkurs Sourcing Summer
Sourcing Summer to okazja dla rekruterów działających w Polsce, by podzielić się wiedzą z innymi. Przez osiem tygodni w grupie Poland Sourcing Community będzie można podzielić się swoimi pomysłami na rekrutację w czterech blokach tematycznych (wiadomości wysyłane do kandydatów, ogłoszenia o pracy, kreatywne techniki sourcingowe i narzędzia). W zamian za swój wkład uczestnicy otrzymają punkty, a najaktywniejsi zostaną nagrodzeni przez sponsorów.
Zajrzyj również do:
- Nowy pracodawca – inna kultura pracy. 6 kroków, jak poczuć się „swojo” w nowej firmie
- Oto praca jak marzenie. Ranking najlepszych pracodawców w Polsce
- Jak zapobiec komplikacjom w projekcie?
- ZPP: 32 proc. firm planuje podwyżki płac w najbliższym półroczu
- Tempo! Speed-Recruiting w Rekrutacji
- Jak budować zaangażowanie na portalach społecznościowych? (Wywiad część 1)
- Jak budować zaangażowanie na portalach społecznościowych? (Wywiad część 2)
- Employer Branding zaczyna się od procesu rekrutacji
- Za mało programistów? Ta firma sama szkoli kandydatów
- Polski robotnik na wagę złota. „Długo będziemy potrzebować ludzi wykształconych zawodowo”
- 11 wskazówek: jak się przygotować i od czego zacząć działania employerbrandingowe w organizacji
- Employer branding – branża IT szuka pracowników
- Jak szkolić? Szybko!
- Aleksandra Krawsz-Kubica: biuro to dziś jedno z narzędzi do zarządzania
- W jakie gry psychologiczne gramy w pracy?
- Komputer w spódnicy. O kobietach w polskiej branży IT
- Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce. Premie sięgają 15 tysięcy, tylko nerwy trzeba mieć z żelaza
- Wielozadaniowa profesjonalistka, przewagi konkurencyjne pracującej mamy
- Albo ułatwia, albo przeszkadza. O roli managera w firmie
- Zarobki programistów w 2017 roku