Jak co piątek czeka na was garść ciekawych newsów z całego tygodnia – dziś przeczytacie m.in. o dbaniu o dane kandydatów, raporcie na temat rotacji pracowników, ciekawej akcji rekrutacyjnej i wykorzystaniu technologii w nagradzaniu pracowników.
Rzecz o rekrutacji, komunikacji i … danych
Ile razy zdarzyło wam się dostać (nie wspomnę o wysłaniu) e-maila z nieukrytymi adresami do innych odbiorców? Osobiście dostaję je kilka razy w roku i zawsze zastanawiam się, jaka mogła być przyczyna: pośpiech, błąd? Taka sytuacja zdarzyła się niedawno jednej z rekruterek, gdy wysłała oferty pracy do swoich kontaktów w branży IT i nie ukryła 519 adresatów. Historia miała swój dalszy ciąg – sprawdźcie. Myślę, że zobaczycie ten case jeszcze nie raz w tym roku, przy tematach budowania marki osobistej rekrutera.
Rotacja i walka o talenty
Jak wynika z badania KPMG „Key Employer Challenges – jak firmy w Polsce budują doświadczenie pracownika?”, w ciągu najbliższych 24 miesięcy najważniejszym obszarem w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim będzie utrzymanie pracowników. Wyzwanie to jest priorytetem dla 77 proc. zarządzających działami personalnymi i 73 proc. członków zarządów. Tylko 4 proc. respondentów nie wymieniło utrzymania pracowników jako kluczowego elementu polityki personalnej w 2017 roku. Cały raport do przeczytania tutaj. Czy w waszych firmach utrzymanie pracownika też będzie w tym roku priorytetem?
Indeks szczęścia w pracy. 3 sposoby na uszczęśliwienie pracowników
Jak pokazują wyniki tegorocznego badania Universum: Global Workforce Happiness Index, Polacy znajdują się w trzeciej dziesiątce (28. miejsce) zestawienia najszczęśliwszych pracowników na świecie. Kim są szczęśliwi pracownicy? Są oni zaangażowani w swoje obowiązki, lojalni i chętnie polecają swoją firmę innym kandydatom. W kontekście wspomnianego wyżej badania KPMG warto wiedzieć, jakie są sposoby na uszczęśliwienie pracowników. Trzy z nim omawia na swoim blogu Maja Gojtowska, zachęcam do lektury.
Technologia i nagradzanie pracowników?
Aplikacja mobilna, wirtualne monety i maszyna vendingowa z prezentami, która komunikuje się ze smartfonem. Połączenie tych elementów może dać nową jakość na linii pracodawca – pracownik oraz uatrakcyjnić różnego typu wydarzenia. Netizens stworzył nietypowy system nagradzania. Firma poszukiwała rozwiązania, które podniesie satysfakcję pracownika oraz sprawi, że osoba zatrudniona w firmie poczuje się realnie doceniona. System miał dawać szansę każdemu na natychmiastowe odwdzięczenie się za pomoc oraz wsparcie. Dodatkowo miał wprowadzić element grywalizacji i oraz łączyć dwa światy – offline oraz online. Przeczytaj więcej tutaj.
Przeczytaj więcej:
- Raport: Trendy HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji
- Jak redagować dobre treści? Wywiad z Arturem Jabłońskim
- Jak zrekrutować najlepszych specjalistów od marketingu i sprzedaży
- Koniec epoki etatu?
- Etat bez magisterki, rekrutacja w 48h – jak EY chce przyciągnąć pokolenie Y?
- Akcja rekrutacyjna w designerskim stylu
- Trzy proste zasady zarządzania największymi talentami
- Pracodawco, zadbaj o swoje wewnętrzne rekrutacje
- O nie! Performance Management
- Najpierw daj mi narzędzia, potem KPI
- Kobiety na rynku pracy, szklany sufit: jest tak dobrze, jak pokazują statystyki?
- Praca w BPO, zarobki: Czynniki demograficzne mogą zahamować rozwój branży
- Trendy w digital workplace na IntraTeam Event 2017 w Kopenhadze
- Biurowe demotywatory
- Ruszyła nowa inicjatywa Etyka w Employer Brandingu
- Zobacz na przykładzie EY Polska jak może wyglądać współpraca marki pracodawcy z influencerem, czyli nowy film Jacka Gadzinowskiego o tym, jak wygląda rola audytora