Przed weekendem zapraszamy na nowy przegląd prasy z całego tygodnia. Przeczytacie w nim o tym, co znajdziecie w nowym numerze Magazynu Employer Branding, komunikacji z kandydatami oraz o tym, dlaczego scrum warto stosować w innych działach niż IT.
Nowy numer Magazynu Employer Branding
W sieci pojawił się najnowszy numer Magazynu Employer Branding od MJCC. To wydanie charakteryzuje zebrane w całość artykuły o tematyce, która ściśle wiąże się z trendami HR, jakie będą dominować w bieżącym roku. Poruszone zostały kluczowe kwestie, takie jak: onboarding – jakie działania są kluczem do sukcesu; technologie w służbie HR – jak komunikować się i badać satysfakcję u pracowników, którzy na co dzień nie pracują przy komputerze. Przeczytamy również o tym, w jaki sposób możemy zbierać aplikacje od kandydatów, kiedy przebywamy poza firmą, a potencjalni pracownicy zostawili nam papierowe CV. Kolejne tematy poruszone w magazynie to wolontariat pracowniczy, coraz częściej wdrażany w firmach jako odpowiedź na potrzeby zatrudnionych (!) oraz skuteczne budowanie zaangażowania w firmie. Warto przeczytać całość:) Magazyn możecie pobrać tutaj.
Efektywna komunikacja z kandydatami – eEngine robi to dobrze!
W ostatnim czasie tematem na topie w naszej branży jest komunikacja na linii rekruter – kandydat. Po stronie potencjalnych pracowników często pada zarzut, że brakuje im jasnych informacji o tym, jak wygląda rekrutacja w danej firmie i jej poszczególne etapy oraz brak jakiegokolwiek feedbacku od rekrutera. Innymi słowy, kandydat chce pracować w twojej firmie, ale nie wie, w jaki sposób skontaktować się z działem rekrutacji, jak przygotować się do rozmowy czy też w jaki sposób zwrócić na siebie uwagę. Nie wie też, czy opisany w mailu zakres posiadanych kompetencji i motywacja do pracy w danej firmie, zostaną zauważone/przeczytane przez rekrutera. Świetnym pomysłem, wdrożonym przez firmę eEngine jest wykorzystanie firmowego bloga do komunikacji z kandydatami. Członek zespołu – Maciek, w obszernym wpisie podaje jasne wskazówki, jak zrobić na nich dobre wrażenie, jak przygotować się na rozmowę, na co pracodawca zwraca uwagę przy zatrudnianiu. Co ciekawe, eEngine przygotowało również “Podręcznik Dev Knighta”, który ma pomóc kandydatom zrozumieć panującą kulturę pracy, a nowo zatrudnionych wesprzeć w aklimatyzacji w pierwszych dniach. We wpisie czytamy również, że rekrutacja jest u nich procesem ciągłym i nie jest to pusty frazes:)
Bardzo lubię proste i skuteczne akcje, opierające się na efektywnej komunikacji z kandydatami, dlatego takie działania HR/EB dodaję do ulubionych:)
Scrum stosowany nie tylko w zespołach IT? W innych działach też warto
Scrum to jedna ze zwinnych metodyk zarządzania procesami, która do tej pory stosowana była głównie przez zespoły IT, zajmujące się wytwarzaniem oprogramowania. Jej zaletą jest podział projektu na mniejsze zadania i podział czasu pracy na tzw. sprinty – dzięki temu, zarządzanie danym procesem jest dużo łatwiejsze i skuteczniejsze. Drugą zaletą jest fakt, że stosując Scrum, nastawiamy się na to, że użytkownicy i ich interakcje są ponad procesy, narzędzia czy formalności. To sprawia, że jesteśmy w stanie osiągnąć sukces, ponieważ odpowiadamy na potrzeby grupy docelowej. Czasami, kiedy realizujemy jakiś projekt, czujemy satysfakcję z samej idei pomysłu, wizualizacji docelowego produktu czy kampanii lub jesteśmy w euforii, że nasza koncepcja została doceniona przez zarząd:) Jednak łatwo wpaść w pułapkę i zapomnieć o zadaniu sobie najważniejszego pytania: czy mój produkt/usługa/kampania będzie przydatna i dopasowana do moich odbiorców? Czy będą chcieli z nich korzystać? Praca w metodyce Scrum pomoże uniknąć ryzyka niepowodzenia, a co więcej – sami członkowie zespołu bardzo ją lubią i osiągają wysoką motywację do pracy. A gdyby tak zastosować ją też w innych działach? Jak najbardziej jest to możliwe:) Autor artykułu krok po kroku wyjaśnia, jak ją stosować np. w działach marketingu. A może Scrum okazałby się skuteczny w działach employer brandingu?:) Z pewnością TAK! Przecież praca projektowa w ramach długofalowej strategii EB musi nam przynieść wymierne efekty, w postaci zadowolonych pracowników jak i zatrudniania i utrzymania nowych talentów firmie. Warto więc rozważyć stosowanie zwinnych metodyk w marketingu/HR/EB.
Przeczytaj także:
- Jak budować markę pracodawcy, którą pokochają millenialsi? Model CRUSH
- GUS: płace w firmach wzrosły o 2,7 proc. r/r, zatrudnienie – o 3,1 proc. w grudniu
- Deficyt pracowników w IT szacuje się na ok. 50 tys. osób. Brakuje ich m.in. w obszarze cyberbezpieczeństwa
- Już 14 lutego odbędą się Warszawskie Dni Rekrutacji!
- Powinno się wyeliminować oceny pracownicze? Badanie pokazało, że ich nie znosimy
- Employer Branding w Kombinacji: Komunikacja > Narzędzia IT
- Jak „uszczęśliwić” pracownika? Kilka sposobów na motywację
- Indeks szczęścia w pracy: Polska w drugiej połowie stawki!
- Człowiek i digital – klucze w komunikacji wewnętrznej w 2017 roku
- Jak dyscyplinować pracowników?
- 5 kluczowych kompetencji przyszłości
- Ile naprawdę kosztuje nieudana rekrutacja
- Ach te Igreki!