Przed długim weekendem nie zapomnijcie zajrzeć do najnowszego przeglądu branżowych nowinek. Dziś o najbardziej pożądanych pracodawcach w 2015, marketingu rekrutacyjnym skierowanym do mam, mierzeniu działań HR, insighcie w EB, wpływie marki pracodawcy na motywację menedżerów i ciekawej akcji pracowników firmy NEUCA.
Najbardziej Pożądani Pracodawcy w opinii Specjalistów i Menedżerów. Raport Antal
W okresie listopad-grudzień 2015 Antal przeprowadził badanie na 3427 specjalistach i menedżerach aby sprawdzić, które firmy w ich opinii są najbardziej pożądanymi pracodawcami. Z raportu wynika, że największe znaczenie mają takie wskaźniki jak: wielkości i prestiż firmy (42%), styl zarządzania i kultura organizacyjna (38%), innowacyjność (31%) i stabilność zatrudnienia (30%). Wysokość wynagrodzenia znalazła się dopiero na piątym miejscu (27%). Z tego wynika, że pracownicy większą wagę przywiązują do skutecznej komunikacji, nowoczesnych rozwiązań biznesowych, efektywnych menedżerów oraz wartości firmy zgodnych z wyznawanymi przez zatrudnionych. Specjaliści i menedżerowie mogli również wskazać dowolną firmę jako preferowane miejsce pracy, co oznacza, że w zestawieniu pojawili się pracodawcy, których działania employer brandingowe są wiarygodne i skuteczne. Listę laureatów oraz pełen raport możesz pobrać tutaj.
Marketing rekrutacyjny skierowany do Mam – przykład działań PZU Contact Center
W jaki sposób w miłej i nieformalnej atmosferze Mama może poznać potencjalnego pracodawcę? Odpowiedź na to pytanie znalazło PZU Contact Center, organizując w swoim biurze Dni Otwarte dla Mam. Uczestniczki mogły zabrać na spotkanie własne dzieci, zaś obecni pracownicy firmy przyprowadzić swoje pociechy. W ramach eventu odbyły się warsztaty, była możliwość zadawania pytań o warunki pracy, zwiedzanie biura, poznanie zespołu, rozmowy z rekruterami, a wszystko to w luźnej atmosferze przy kawie i ciastkach. Mamy kolejny przykład na to, jak skutecznie wdrażać działania w obszarze marketingu rekrutacyjnego, aby realnie odpowiadać na potrzeby grupy docelowej.
Rekruterze – korzystaj z danych,wyciągaj wnioski, planuj skuteczne działania
25 kwietnia w Campus Warsaw odbyło się spotkanie „Jak mierzyć niemierzalne w HR”. Uczestnicy eventu mogli dowiedzieć się, jak efektywnie planować działania HR-owe w oparciu o dane. Nie bez powodu coraz większą rolę w podejmowaniu decyzji odgrywa analiza informacji i wskaźników – to one pomagają nam dobierać i selekcjonować działania, które pomogą pozyskiwać i zatrzymywać talenty, zwiększać zaangażowanie pracowników i odpowiadać na ich potrzeby. Big Data w służbie HR to trend, który z przyjemnością śledzę i obserwuję (jego kierunek i rozwój). Jeśli nie mogliście uczestniczyć w spotkaniu, zapraszamy do zapoznania się z prezentacją Marty Pawlak – Dobrzańskiej.
Rodzice dzieciom, czyli przedstawienie pracowników Grupy NEUCA
Pracownicy Grupy NEUCA wystąpili w teatrze dla swoich dzieci, aby w niestandardowy sposób pokazać ich codzienną pracę w firmie. Spektakl został zatytułowany jako „NEUCA i Atak Wielkiej Kichawki” i opierał się na zobrazowaniu głównej działalności firmy – dystrybucji leków do aptek. Rodzice zostali profesjonalnie przygotowani przez zawodowych aktorów, a mistrzowski charakter wydarzenia dopełniły stroje i miejsce (centrum kulturalno-kongresowe w Toruniu). Obejrzyj relację z wydarzenia.
Przeczytaj również:
- Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie
- Czy badanie satysfakcji musi być przykrym obowiązkiem?
- Szefie, rozmawiaj z pracownikiem, bo rzuci firmę dla innej
- Insight w Employer Brandingu, czyli jak doznać olśnienia
- HR Sparring partnerem dla biznesu? Podsumowanie HRI 1st Quarterly Meeting w gronie HR Influencers
- Drabina strategii komunikacji wewnętrznej
- Te raporty warto znać, jeśli interesuje Cię budowanie marki pracodawcy
- Ile rekruterów potrzeba, by wybrać najlepszego kandydata
- Strategia Employer Branding: 5 wskazówek dla przodowników wizerunku
- Kompromitujące treści w social media
- Ilu zatrudnionych tyle oczekiwań – jak je spełnić?
- Jak Kontakt.io znalazło 20 pracowników do swojego teamu. Case study
- Jak mierzyć zwrot z inwestycji w szkolenia językowe
- Work-life balance sposobem na budowę pozytywnego wizerunku firmy
And for those who want to know more:
- No brogrammers: Practical tips for writing inclusive job ads
- If You Want to Engage Millennials, Flip Engagement on Its Head
- Where next for employee benefits?