W dzisiejszym przeglądzie mediów HR i EB przeczytacie o zmianie wymagań rekrutacyjnych w firmie EY, badaniu HR Najwyższej Jakości, onboardingu i działaniach employer brandingowych firmy Comarch. Zapraszamy!
Wielka korporacja właśnie przestała pytać kandydatów do pracy o studia
Ernst&Young nie będzie już kłaść nacisku na wykształcenie kandydatów do pracy. Firma nie widzi bowiem związku między powodzeniem na studiach a sukcesami zawodowymi. W związku z tym przedstawiciele Ernst&Young stwierdzili, że przy zatrudnianiu pracowników nie będą tak mocno zwracać uwagi na ich wykształcenie. Kwalifikacje nadal będą brane pod uwagę i pozostaną ważnym czynnikiem, ale brak wykształcenia nie będzie barierą. Czy uważacie, że taki pomysł ma szansę przyjąć się szerzej? Czy Wy zwracacie dużą uwagę na posiadanie dyplomu przez kandydata?
HR Najwyższej Jakości
W II edycji badania HR Najwyższej Jakości realizowanego przez PSZK, certyfikatem HR Najwyższej Jakości wyróżniono aż 46 firm. Nagrodzeni pracodawcy to firmy realizujące politykę personalną, wyróżniające się na tle innych organizacji, wyznaczające trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi i upowszechniające wysokie standardy branży HR w Polsce.
,,PRACA! Jesteś kreatywny? Zgłoś się po zadanie”
O akcji rekrutacyjnej agencji Fenomem.pl przeprowadzonej z pomocą Snapchata wspominałam w sierpniowym przeglądzie mediów. Czas na podsumowanie akcji i jej rezultatów. Czy przyniosła sukces? Agencja przygotowała krótkie podsumowanie akcji, może i Was zainspiruje do wykorzystywania nowych kanałów społecznościowych?
A co Ty robisz dla swoich kandydatów?
Od dłuższego czasu obserwuję działania rekrutacyjne i employer brandingowe firmy Comarch i muszę przyznać, że w dotarciu do grupy docelowej wkładają dużo pracy. Od pewnego czasu m.in. działa na stronie kariera blog skierowany do kandydatów IT – Comarch IT Board, dużą aktywność widać w kanałach social media – przede wszystkim na Instagramie, ale też angażują się w jednorazowe akcje np. 13 września na święto programistów pracownicy nagrali życzenia. Może Wy też możecie pochwalić się ciekawymi pomysłami rekrutacyjnymi, employer brandingowymi w waszych firmach?
Polecamy również:
- Ruszyły zapisy na Wieczór Rekrutera i Perły HR
- HR i komunikacja pod jednym dachem
- Rozkład jazdy jesiennych targów (czy ktoś wypadnie z toru?)
- Onboarding – dlaczego jest taki ważny?
- W Polsce brakuje 50 tys. informatyków. Firmy ostro o nich walczą
- Superlaboratorium od Nokii dla studentów AGH
- Miejsce pracy domowym azylem? Wpływ przestrzeni biurowej na efektywność w pracy
- Nie kupuj pracowników na stocku. O tym dlaczego warto pokazywać prawdziwą twarz organizacji
- Pokolenie millenialsów bardziej wyczulone na niesprzyjające czynniki pracy i skłonne do zmiany zatrudnienia niż wcześniejsze generacje
- Największe kłamstwo o employer brandingu
- Była menedżerka Polska Press Grupy założyła „Głos Mordoru” dla pracowników warszawskiego zagłębia biurowego
- Tytuły Top Pracodawcy Polski Wschodniej 2015 nadane