Julia Prządka z Reckitt Benckiser w dzisiejszej Scenie HR mówi o zadaniach działu personalnego w ujęciu biznesowym i podkreśla rolę komunikacji w zespole. Zapraszamy do lektury!
Julia Prządka – Talent & Organisation Development Specialist w Reckitt Benckiser. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Ponad trzy lata zajmowała się rekrutacją i Employer Brandingiem.
Co determinuje sukces pracy w dziale HR?
JP: Sukces pracy w dziale HR determinuje wiele czynników. Najważniejsze z nich to dobra komunikacja, wiedza i wychodzenie naprzeciw problemom. Organizacja, która posiada w swoich strukturach profesjonalny dział HR to organizacja, w której managerowie mają 100% wsparcia ze strony działu personalnego we wszystkich procesach związanych z zasobami ludzkimi. To też organizacja, która idzie z duchem czasu i na bieżąco jest w stanie zaproponować swoim pracownikom coś nowego, co sprawi, że ich motywacja i zadowolenie z pracy utrzymuje się na wysokim poziomie. To z kolei przekłada się na niski współczynnik odejść z firmy. Dzięki temu firma może spokojnie pracować nad zrównoważonym rozwojem swojego biznesu.
Jakie trudności Pani zdaniem napotyka rekruter w swojej pracy i jak sobie z nimi radzić?
JP: Największym wyzwaniem są rekrutacje w obszarze, w których panuje rynek kandydata. Wiele osób chodzi na rozmowy rekrutacyjne, żeby sprawdzić, ile warci są na rynku – czyli de facto nie do końca zainteresowani są zmianą pracy. Moją wskazówką jest dobre przygotowanie się rekrutera do rozmowy tak, aby po spotkaniu był w stanie określić, czy osoba ma odpowiednie kompetencje, motywację do pracy i czy pasuje do kultury organizacji.
Czego nauczyła Panią praca w branży HR?
JP: Pracując w branży HR musisz potrafić dogadać się z każdym. Myślę, że to jest najważniejsza nauka :)
Największe wyzwanie rekrutacyjne przed którym Pani stanęła?
JP: Największym wyzwaniem są rekrutacje do których trzeba przygotować się merytorycznie. Uważam, że dobry rekruter musi rozumieć na czym polega praca danej osoby i o czym opowiada kandydat. Jeśli więc rekrutuję specjalistę IT, wcześniej udaję się do działu IT i rozmawiam z ludźmi o ich pracy tak, aby jak najlepiej zrozumieć specyfikę ich codziennych zadań.
Z jakich źródeł czerpie Pani inspirację do pracy?
JP: Z pracy :) Codzienne zadania i spotkania z ludźmi nakręcają mnie pozytywnie do dalszego działania.
Jaka kampania rekrutacyjna (wizerunkowa) ostatnio zwróciła Pani uwagę?
JP: Bardzo podobała mi się kampania banku PKO z zeszłego roku.
Jakie trendy zauważa Pani w branży HR?
JP: Myślę, że otwieranie się branży HR na portale społecznościowe oraz nowinki technologiczne jest bardzo zauważalnym trendem. Przykładem tego jest powstawanie aplikacji na tablety i smartfony w trakcie targów pracy, gdzie można się zarejestrować i otrzymywać najnowsze wiadomości o akcjach prowadzonych przez daną firmę.
Scena HR – cykl wywiadów z osobami związanymi w codziennej pracy z branżą HR.