5 punktów, które musi zawierać skuteczna wiadomość do kandydata

Znalezienie właściwego kandydata w biznesowej społeczności to pierwszy etap w procesie rekrutacji. Podstawowym narzędziem pracy jest w tym przypadku Wyszukiwarka, dzięki której otrzymujemy listę kandydatów najlepiej dopasowanych do naszych kryteriów.

Warto zwrócić uwagę, że o skuteczności całego procesu stanowi wiele czynników m.in. dopasowanie oferty do profilu osoby czy właściwie uzupełniony profil rekrutera. O tym ostatnim aspekcie pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów.

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej rekrutacji w biznesowych serwisach społecznościowych jest treść wiadomości, którą wysyłamy do wybranego kandydata.

Jak taką wiadomość napisać? Jaka powinna być forma? Co powinniśmy w niej zawrzeć?

Na co zwrócić szczególną uwagę?

  1. Nie wysyłaj masowych wiadomości
    Kandydat nie będzie miał motywacji do odpowiedzi na wiadomość, której treść sugeruje, że została wysłana do dużej liczby osób. Taka wiadomość nie jest dla kandydata wyróżnieniem.
  2. Doceń doświadczenie
    Ważne żeby pokazać, że zapoznaliśmy się z profilem osoby i wiemy do kogo piszemy. Pokażmy, że zauważamy dotychczasowe dokonania kandydata.
  3. Kontakt personalny
    Piszmy wiadomości dedykowane do konkretnego kandydata. Warto zwracać się bezpośrednio, co już na samym początku niweluje dystans między rekruterem a kandydatem.

Wysłając wiadomość pamiętaj!

Wysyłanie wiadomości z ofertą pracy ma wiele wspólnych cech z wysyłaniem oferty handlowej. Im lepiej dopasowani odbiorcy i dobrze przygotowana wiadomość, tym większa szansa na to, że wybrani kandydaci:

  • odpowiedzą na wiadomość
  • zgłoszą swoją aplikację
  • zostaną zaproszeni na rozmowę
  • i w końcu zostaną zatrudnieni

Zobrazujmy to przykładem i  porównajmy poniższe wiadomości:

  1. Witam Panią/Pana.
    Dla naszego klienta, firmy …, lidera branży artykułów spożywczych z zagranicznym kapitałem, poszukujemy aktualnie osoby na stanowisko … 
    Jeśli jest Pan zainteresowany prosimy kliknąć na link i zgłosić swoją kandydaturę.
  2. Dzień dobry Panie Igorze,
    Przeglądałam właśnie Pana profil i bardzo zainteresowało mnie w nim doświadczenie zdobyte na stanowiskach handlowych w firmie X. Prowadzę obecnie rekrutację na stanowisko Key Account Managera i chciałabym z Panem porozmawiać na temat tego projektu. Czy możemy się spotkać….

Przykłady te obrazują całkowicie odmienne podejścia do potencjalnego kandydata. Jak myślisz, na którą wiadomość chętniej odpowie? Która bardziej go zainteresuje? Jakie oferty chcielibyście dostawać? Takie pytanie warto zadać sobie, zanim użyjemy przycisku “Wyślij”.

Dobrze przygotowana wiadomość nie jest oczywiście 100% gwarantem udanej rekrutacji. Daje natomiast dużo wyższe prawdopodobieństwo zrekrutowania kandydata. Jeśli rekruterowi zależy na podnoszeniu skuteczności, powinien eksperymentować, sprawdzać różne warianty, wypracować swój własny model, a tym samym udoskonalać cały proces.

Znajdź swoją rekrutacyjną inspirację z e-bookiem Rekrutacyjny Power a także raportem Idealna Rekrutacja, w którym poświęcamy sporo miejsca także kwestiom efektywnego znajdywania kandydatów.

Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport

„Idealna rekrutacja”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne

Dodaj komentarz