Na co powinni zwracać uwagę rekruterzy, chcący prowadzić nowoczesne procesy? Czego od spotkań kwalifikacyjnych oczekują kandydaci? Trendy HR wskazują, że rekrutacja ma być szybsza, prostsza i przede wszystkim skuteczniejsza. Od czego zacząć? Zdaniem Katarzyny Porzak warto postawić na automatyzację procesów
Rekrutacja zdalna i wspierająca ją automatyzacja
Każdy kolejny tydzień, miesiąc i rok nauczyły HR-owców podejmować nowe wyzwania w celu osiągnięcia sukcesu. Pandemia Covid-19 wałkowana jest non-stop. I będzie. Ten czas pokazał jak świetnie jesteśmy w stanie się przeorganizować. To dobry moment, aby głośno powiedzieć o tym, jak bardzo rekrutacje zdalne zawitały do naszego dnia codziennego. I Pomimo, że biura stacjonarne ponownie otworzyły się dla kontrahentów, widoczny jest trend, że większość z nas preferuje załatwienie spraw online.
Online znaczy prościej?
Umawianie się na rozmowę rekrutacyjną jest łatwiejsze i przebiega sprawniej w sytuacji, gdy ma się ona odbyć zdalnie. Łatwiej jest nam znaleźć termin na krótką rozmowę, która nie wymaga zaplanowania dojazdu. Rekrutacja zdalna z wielu powodów sprzyjała oszczędności czasu oraz powiązuje ze sobą inne trendy jak zarządzenie miejscem pracy w modelu hybrydowym. Należy pamiętać o zachowaniu najwyższej jakości świadczonych usług i tym samym niezwykle ważny jest proces przygotowania do tej formy rekrutacji m.in poprzez przygotowanie sprzętu do komunikacji.
Oczekiwania kandydata względem rekrutacji
Dzisiaj w trwającym trendzie rynku pracownika oczekuje się od nas, że rekrutacja będzie szybsza, precyzyjniejsza i szybko się zakończy. Im proces jest dłuższy tym większe zagrożenie czy rekrutacja się zamknie. Nie tylko generuje koszty, ale i obniża efektywność pracy rekrutera- spada zaangażowanie ze względu na deficyt pracowników. I tutaj pojawić powinno się wdrożenie automatyzacji procesu rekrutacyjnego, którego zadaniem jest jest ograniczenie powtarzalnej pracy rekrutera do minimum.
Co przez to rozumiemy?
- portale społecznościowe np. GoldenLine – posiadają ogromną bazę specjalistów, która stale się powiększa. Serwisy te ułatwiają poszukiwanie talentów szczególnie tych z pokolenia Y
- budowanie relacji – automatyczne chatboty, kwestionariusze wstępne oraz wysyłające automatycznie komunikaty do kandydatów aplikujących pomagają w budowaniu i utrzymaniu relacji z kandydatami, co przekłada się na ich pozytywną opinię a nam pomogą w ustaleniu czy dany kandydat dobrze sprawdzi się na danym stanowisku
- Employer Branding – dzisiaj marka pracodawcy ma ogromne znaczenie. Osoby aktywne na rynku pracy mówią wprost, że dobra reputacja firmy to jego warunek do dalszych rozmów. Biorą pod uwagę już nie tylko wynagrodzenie, ale benefity pozapłacowe jakie ma w swoim wachlarzu.
– Katarzyna Porzak, Branch Manager w Dekra Praca
. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany
Zapisz się na newsletter Goldenline i otrzymaj dostęp do e-booka:
„Zaangażuj pracowników w rekrutację„