O czym pamięta dobry pracodawca? Co powinno być ważne dla każdego HR-owca? Między innymi na te pytania w Scenie HR odpowiada Iwona Grochowska, CEO w Nais, dla której docenianie i angażowanie pracowników ma wielką moc
Kwintesencja skutecznej marki pracodawcy to dla mnie…
marka, dla której ludzie chcą pracować, a jeśli już są wewnątrz, po prostu ją lubią i szanują, bo znajdują potwierdzenie wspólnych wartości, czują się docenieni na co dzień i widzą, że ich głos się liczy. Skuteczna marka jest dla mnie prawdziwa i odważna (rozumiem przez to zdolność do konfrontacji ze słabszymi stronami), przez to autentyczna i magnetyczna.
Dobry pracodawca pamięta…
o ludziach. Tak, wiem, brzmi jak truizm, jednak dla mnie oznacza to tyle, że dobry pracodawca pamięta przede wszystkim o ludziach, a nie tylko o pracownikach (to robi wielką różnicę). Dobry pracodawca pamięta też o kulturze i rozumie, że praca nad nią jest bardzo wartościową inwestycją, która potrafi zwracać się lojalnością, zaangażowaniem i zwykłą sympatią.
Największe wyzwanie HR w 2022 roku…
to praca nad tym, by skutecznie zbudować i pielęgnować więź z pracownikiem, by wciąż chciał pracować, czasem zajrzał do firmy, otwarcie komunikował się z szefem i innymi ludźmi z pracy.
Każdy HR-owiec powinien znaleźć czas na…
własny rozwój osobisty. W mojej opinii tylko człowiek konsekwentnie podążający tą drogą jest w stanie zrozumieć i poczuć dobrze znaczenie kultury firmowej, czym jest prawdziwe zadbanie o człowieka w pracy. Prawdziwe, czyli wykraczające poza karty sportowe i akcje grywalizacyjne.
KPI, o którym powinien pamiętać każdy HR-owiec
poczucie docenienia skorelowane ze wskaźnikiem rotacji.
Książka, którą powinien znać każdy manager to…
„Firma bez strachu” Amy C. Edmondson. Ta pozycja pozwala dobrze poczuć, jaki wpływ na ludzi, na ich odwagę i kreatywność mają szefowie.
Iwona Grochowska – CEO i współzałożycielka Nais, aplikacji do doceniania i nagradzania pracowników. Autorka programu dla szefów „Akademia Doceniania”, psycholog, trener biznesu i wykładowca akademicki. Od wielu lat pracuje aktywnie nad metodami i narzędziami rozwijania kultury doceniania w miejscach pracy w myśl zasady, że wzajemne rozumienie wartości, strategiczne podejście, odpowiedzialność i konsekwencja są kluczowe w budowaniu autentycznej i szczerej kultury w firmie.