Jakie wyzwania czekają na HR w nadchodzącym czasie? Co jest kwintesencją dobrej marki pracodawcy i jaki powinien być dobry pracodawca? Na te i wiele innych pytań na scenie HR Goldenline odpowiada Artur Dzięgielewski, Head of HR & Accounting w SmartLunch oraz pomysłodawca konkursu People Innovation
Największe wyzwanie HR w 2022 roku to…
dbanie o rozwój pracowników zgodnie z ich potrzebami (szkolenia indywidualne, zespołowe, ogólnofirmowe) utrzymanie poziomu satysfakcji z pracy w SmartLunch na wysokim poziomie (w roku 2021 – 99%) oraz zorganizowanie II edycji People Innovation na jeszcze wyższym poziomie niż w roku 2021.
Kwintesencja skutecznej marki pracodawcy to dla mnie…
poziom satysfakcji pracowników z pracy w organizacji. W SmartLunch cyklicznie badamy poziom zadowolenia z pracy i mogę z dużą radością powiedzieć, że w badaniu za rok 2021, aż 99% pracowników uznało, ze są zadowoleni z pracy w firmie. To zarówno dla Zarządu, jak i dla HR-u bardzo dobry rezultat i cieszy nas to, że pracownicy nam ufają i są zadowoleni.
Jak to robimy? Przede wszystkim słuchamy ich potrzeb, jesteśmy transparentni w komunikacji, zarówno wobec kandydatów w procesie rekrutacji, jak i zatrudnionych już osób, dbamy o dobrą atmosferę, cyklicznie się spotykamy. Z drugiej strony stoimy przed dużym wyzwaniem w roku 2022, bo musimy utrzymać ten wynik na co najmniej takim samym poziomie, a najlepiej byłoby podnieść go do 100%. Z pewnością będę dbał o to, by satysfakcja pracowników była nadal na wysokim poziomie.
Dobry pracodawca pamięta o tym by…
zaspokajać szeroki wachlarz potrzeb pracowników, co możliwe jest wyłącznie, jeżeli pracodawca pyta, czego oczekuje zatrudniona kadra oraz słucha co jest dla każdej jednostki najważniejsze. O potrzeby członków zespołu najlepiej pytać zarówno w cyklicznych badaniach satysfakcji z pracy, jak również podczas codziennej pracy.
W pierwszej sytuacji wyniki badań pokazują trendy, jakie kształtują się w organizacji (pod warunkiem, że są prowadzone cyklicznie, najlepiej porównywać wyniki rok do roku), a bieżące rozmowy dają możliwość szybkiego feedbacku i niejednokrotnie sprawnego działania oraz wdrażania najbardziej pożądanych rozwiązań.
Każdy HR-owiec powinien…
znaleźć czas na rozmowę z każdym pracownikiem w organizacji, na poznanie go oraz jego potrzeb, docenianie członków zespołu oraz na rozwijanie samego siebie i co najważniejsze – jeśli prowadzi rekrutacje – na przekazanie informacji zwrotnej kandydatom.
Innowacje w HR powinny być…
dobrymi praktykami, które pozytywnie wpływają na członków zespołu lub globalnie – na całą organizację. Nie muszą być to skomplikowane zmiany typu robotyzacja, mogą to być zmiany nawet te drobne, ale wpływające przede wszystkim na dobrostan psychofizyczny pracowników.
Artur Dzięgielewski – Head of HR & Accounting w SmartLunch Sp. z o.o. Pomysłodawca i przewodniczący kapituły konkursu People Innovation.
Twórca ogólnopolskiej inicjatywy HR Pogotowie, opiekun merytoryczny
Klubu HR przy ICAN Institute, laureat konkursu Top HR Manager in Action
2019, Topowy Głos Polskiego LinkedIn 2020, Ekspert ds. HR, autor treści
o tematyce HR.
. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany