Ten sektor czeka cyfrowa rewolucja

Branża sprzętu medycznego planuje inwestycje w cyfryzacje i szuka ekspertów z kompetencjami digitalowymi – wynika z raportu HRK Life Science i agencji Brandmed „Transformacja cyfrowa w sektorze sprzętu medycznego”

Aż 77 proc. prezesów firm działających na rynku urządzeń medycznych, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że transformacja cyfrowa jest kluczowym wyzwaniem dla ich firm. Jednocześnie ¼ zarządzających biorących udział w badaniu zadeklarowała, że ich umiejętności cyfrowe nie są wystarczające do zarządzania procesem transformacji cyfrowej.

Pandemia COVID-19 przyspieszyła procesy cyfryzacji, zarówno wewnątrz firm, jak i w kontaktach z klientami i pacjentami. Firmy produkujące sprzęt medyczny i świadczące usługi w tej branży musiały, jak wiele innych, przestawić się na pracę hybrydową lub zdalną oraz dostosować swoje procesy do nowych warunków.

Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw dotyczy zarówno wewnętrznych procesów, jak usług i produktów. Zarządzający zdają sobie sprawę z tego, że ich pracownicy mają niewystarczające kompetencje do przeprowadzenia firmy przez digitalową ewolucję, jednoczenie przyjmują odpowiedzialność za proces wdrażanych zmian. Wiele firm już rozpoczęło poszukiwanie kadry posiadającej umiejętności i wiedzę niezbędną do przeprowadzenia firmy przez proces transformacji cyfrowej.

Obecnie branża urządzeń medycznych poszukuje ekspertów od cyfryzacji. Firmy interesują się zarówno kandydatami o kompetencjach wymaganych przy tworzeniu i wsparciu marketingowym usług i produktów, ale również ekspertami od procesów wewnętrznych – mówi Rafał Franczak, Business Unit Manager w HRK Life Science, który od kilkunastu lat wspiera firmy z tego w obszaru w poszukiwaniu wykfalifikowanej kadry.

Wydarzenia związane z pandemią COVID-19 w sposób widoczny wpłynęły na profil kandydatów. Potrzeba cyfryzacji procesów, produktów i usług odbija się na tym, jakich kompetencji obecnie szukają pracodawcy. Branża sprzętu medycznego inwestuje w nowe usługi, np. rozwiązania z zakresu telemedycyny oraz buduje i rozwija nowe kanały sprzedaży w digitalu. Pracę w firmach na tym rynku znajdą nie tylko eksperci od e-commerce i digital marketingu, ale również analitycy czy kandydaci od wsparcia cyfryzacji procesów wewnętrznych. Szukają zarówno duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i medyczne startupy, które w cyfryzacji tego sektora widzą swoją niszę na rynku – dodaje Franczak.

Cyfryzacja na dobre zawitała do działań sprzedażowych i marketingowych. Z badania wynika, że jednym z najszybciej adaptujących się i najbardziej rozpowszechnionych mediów komunikacyjnych są urządzenia mobilne. 71% respondentów wskazało, że używa tych urządzeń do komunikacji wewnątrz firmy. 42% używa ich do komunikowania się z lekarzami, a 39% z placówkami medycznymi. Tylko 15% respondentów odpowiedziało, że wykorzystuje urządzenia mobilne do komunikacji ze swoimi pacjentami.

W okresie przed pandemią najczęściej stosowanymi narzędziami komunikacji były webinaria i media społecznościowe, z wynikami odpowiednio 76% i 71%. Te dwa cyfrowe rozwiązania pozostały najbardziej pomocne i  najczęściej wykorzystywane w  dobie ograniczeń związanych z  COVID-19. Uczestnicy badania ocenili webinaria i aplikacje mobilne jako najbardziej atrakcyjne i obiecujące narzędzia marketingu medycznego. Według opinii ekspertów, zaawansowane, zdalne systemy monitorowania pacjentów połączone ze sztuczną inteligencją mogą być ekscytującą i obiecującą ścieżką, którą warto podążać.

Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport

„Human Relations Trends 2025”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne

Dodaj komentarz