Sourcing, czyli aktywne wyszukiwanie kandydatów, wciąż nie jest popularną kompetencją, z której chętnie korzystają rekruterzy czy HR-owcy – pisze na łamach raportu Idealna Rekrutacja Karol Pleskacz, szef sprzedaży Goldenline
Z całą pewnością sporym wyzwaniem jest tutaj nie tyle
mnogość platform, na których można z nich korzystać, co często rozbieżne metody poszukiwania kandydatów. Sporym problemem jest też wszechobecny problem z czasem wśród rekruterów. Znajomość
zasad Boolean Search wcale nie jest dzisiaj tak powszechna. Oczywiście także bez tych kompetencji da się wyszukać kandydatów. To kwestia skorzystania z przewodników, czy poradników oferowanych przez
platformy, na których szukamy kandydatów do naszego procesu rekrutacyjnego.
Na przykład codziennie z wyszukiwarki Goldenline korzysta kilkuset rekruterów, którzy szukają ekspertów z różnych obszarów wśród 3 000 000 profili utworzonych przez osoby, które w ponad 40% mają większe doświadczenie zawodowe niż 10 lat.
Warto pamiętać, że każda społeczność z profilami pracowników rządzi się swoimi prawami i zasadami, a korzystanie z wyszukiwarki ma sens zawsze, gdy stawiamy na indywidualną i spersonalizowaną komunikację. Jak pokazują badania Goldenline, kandydatów irytują bezosobowe komunikaty przesyłane przez rekruterów. Jak przyznają w badaniu „Złoty Środek” posiadacze kont na Goldenline są tutaj m.in. po to, aby poznać lepszego pracodawcę, czy poszerzyć swoje kompetencje zawodowe, a także otrzymać propozycję interesującej pracy.
Co zmieni się w codziennych wyzwaniach związanych z wyszukiwaniem kandydatów? Sprawdź w raporcie Idealna Rekrutacja przygotowanym przez HRlink i Goldenline.
Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport
„Idealna rekrutacja”
Potrzebujesz jeszcze więcej inspiracji? Polecamy lekturę e-booka o skutecznej rekrutacji przygotowanej przez ekspertów HRlink i Goldenline.