Jak napisać ogłoszenie, które przyciągnie uwagę kandydatów? O czym warto pamiętać i gdzie publikować ofertę zatrudnienia? Wiemy, na co zwracają uwagę potencjalni kandydaci do pracy. Poznaj 7 sposobów na przyciągające ogłoszenie i zatrudniaj najlepszych
Ogłoszenie rekrutacyjne to pierwszy krok do nawiązania kontaktu z kandydatem. Co zrobić, aby przyciągało uwagę tych, na których nam zależy? Treść, wygląd, miejsce publikacji – to tylko niektóre z wielu czynników, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia oferty pracy, obok której nie da się przejść obojętnie
Ogłoszenie rekrutacyjne wabikiem na kandydatów
Już kilka sekund wystarczy, by kandydat zdecydował czy warto aplikować na daną ofertę pracy. Ogłoszenie rekrutacyjne albo go do tego przekona, albo wręcz przeciwnie. Jak sporządzić przyciągającą ofertę zatrudnienia? Kandydaci są coraz bardziej wymagający, zwracają uwagę na szczegóły i co najważniejsze… mają w czym wybierać. Od tego, czy ich uwagę przykuje akurat Twoje ogłoszenie, zależy skuteczność danej rekrutacji. Chcesz zatrudniać najlepszych? Spraw, aby spośród grona dostępnych ogłoszeń rekrutacyjnych, kandydat wybrał Twoją ofertę.
– Dobre ogłoszenie rekrutacyjne przekłada się na ilość przesłanych CV. Przykuwająca treść, konkretne informacje i jasne przedstawienie warunków oferowanej współpracy w ogłoszeniu wpływają na skuteczność całego procesu rekrutacyjnego. Trendy się zmieniają, jednak uczciwość wobec kandydata i konkretne przedstawienie oferty już na etapie ogłoszenia zawsze wygrywają – ocenia Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.
Jak przygotować atrakcyjne ogłoszenie o pracę?
Wygląd, treść i styl ogłoszenia rekrutacyjnego wpływają na decyzję kandydata odnośnie aplikacji na oferowane stanowisko. Jak przygotować atrakcyjne ogłoszenie o pracę? Eksperci zwracają uwagę na 7 kluczowych aspektów.
1. Konkrety, konkrety i jeszcze raz konkrety
Lanie wody? Na pewno nie w branży HR. Dzisiejsza rekrutacja ma być dynamiczna i szybko zakończona sukcesem. Kandydat, czytając dane ogłoszenie o pracę, chce wyciągnąć z niego szereg konkretnych informacji i zdecydować, czy warto wysłać tam swoje dokumenty rekrutacyjne. Warunki zatrudnienia, rodzaj umowy, zakres obowiązków, profil kandydata – konkretne informacje gwarantują konkretnych kandydatów.
2. Klarowna budowa ogłoszenia
Oferta pracy powinna być przejrzysta. Ogłoszenie podzielone na poszczególne segmenty jest przyjazne dla oka i łatwiejsze do przeczytania. Warto wypunktować obowiązki na stanowisku oraz oferowane możliwości, a także wyboldować najważniejsze informacje. W ten sposób kandydat już na pierwszy rzut oka wyłapie to, co dla niego najistotniejsze.
3. Jasne zasady od początku rekrutacji
Niezbędne kwalifikacje na proponowanym stanowisku, autentyczne warunki, a nie puste obietnice oraz krótkie streszczenie poszczególnych etapów rekrutacji sprawiają, że kandydat już podczas czytania ogłoszenia potrafi stwierdzić, czy proponowane zasady współpracy są dla niego satysfakcjonujące. Tajemnicze frazesy typu: konkurencyjne wynagrodzenie, atrakcyjna umowa czy pyszna kawa mogą nie wystarczyć, jeżeli chcemy szybko przeprowadzić skuteczną rekrutację.
4. Ile? Czyli dlaczego warto umieścić widełki wynagrodzenia
Dla wielu kandydatów wysokość wynagrodzenia jest kluczowym argumentem odnośnie udziału w rekrutacji. W końcu chodzimy do pracy, aby zarabiać pieniądze. Chcesz otrzymać CV od zdecydowanych osób? Podaj widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracy. Ta informacja wyeliminuje udział kandydatów, dla których oferowana pensja będzie niewystarczająca.
5. Słowa kluczowe w ogłoszeniu
Dobrze napisane ogłoszenie to takie, które trafi do dużego grona odbiorców. Zoptymalizuj treść publikowanej oferty pracy i zadbaj o odpowiedni dobór słów kluczowych. W tym celu wykorzystaj np. Google Trends i sprawdź, jakie frazy odnośnie danej pracy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę kandydaci.
6. Krótko, prosto i na temat
Prosty język i jasny komunikat w ogłoszeniu sprawia, że kandydat zwyczajnie wie, na czym stoi. Rzetelne informacje i autentyczność w komunikacji z kandydatem już na etapie ogłoszenia sprawiają, że budujemy pozytywne doświadczenia i przekonujemy do siebie odbiorcę, który, dzięki dobrze skrojonej ofercie pracy, zaaplikuje na proponowane stanowisko.
7. Przedstaw firmę kandydatom
Przekonaj do siebie kandydata i daj się polubić przyszłym pracownikom. Kilka kluczowych informacji dotyczących codziennej pracy w firmie i wartości, jakie są kluczowe dla organizacji to dobry początek, który może zaowocować udaną współpracą. Napisz kilka zdań o firmie w ogłoszeniu rekrutacyjnym i przełam pierwsze lody w komunikacji.
Oferta pracy zaproszeniem do udziału w rekrutacji
Im lepsze ogłoszenie rekrutacyjne, tym więcej aplikacji na dane stanowisko. W dynamicznym świecie pełnym technologii, kandydaci nie chcą tracić czasu na żmudne przeglądanie długiej ofert pracy czy wieloetapowe aplikowanie na proponowaną posadę. Ma być krótko i na temat. Już pierwszy rzut oka na dana oferta pracy dużo mówi kandydatom o danej ofercie zatrudnienia. Niepoprawne ułożenie tekstu, brak wypunktowań czy mocno rozbudowane zdania niepodzielone na odpowiednie segmenty sprawiają, że potencjalny kandydat nie ma na czym zawiesić wzroku, a oferta nie budzi jego zainteresowania. Na szczęście kilka prostych kroków wystarczy, by stworzyć chwytliwą ofertę pracy, która przyciągnie do siebie odpowiednich odbiorców.
– Ogłoszenie rekrutacyjne powinno zawierać w sobie kilka kluczowych czynników. Z jednej strony jest to przedstawienie oferty zatrudnienia, a z drugiej zaproszenie kandydata do wzięcia udziału w rekrutacji. Język, jakiego używamy, informacje, jakie publikujemy czy to, w jaki sposób przedstawiamy naszą organizację w publikowanym ogłoszeniu, wpływa na decyzję potencjalnego kandydata odnośnie aplikacji. Warto myśleć o efektywności już na etapie przygotowania ogłoszenia i prowadzić skuteczniejsze procesy rekrutacyjne – podsumowuje Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy.
. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany