Opinie o firmie są skrupulatnie czytane przez potencjalnych kandydatów do pracy. W końcu każdy chce wiedzieć, z jaką organizacją ma do czynienia. Na to, co o danym pracodawcy sądzą pracownicy, zwracają uwagę również klienci. Jak dbać o opinie o organizacji, które można znaleźć w internecie?
Im lepszy wizerunek pracodawcy budujemy, tym większego spływu CV możemy się spodziewać. Przecież nikt nie chce zatrudnić się w miejscu, na które narzeka szereg pracowników. Chcesz dbać o swój biznesowy wizerunek w sieci? Zwróć uwagę na to, co piszą o danej organizacji obecni oraz byli pracownicy.
Kandydaci czytają opinie o pracodawcy
W ogłoszeniu o pracę oprócz oferowanych warunków zatrudnienia, widełek płacowych i wymaganych kwalifikacji dla kandydatów ważna jest również firma, która szuka nowego pracownika. Na decyzje dotyczącą aplikowania na daną ofertę mają wpływ opinie o pracodawcy, które można znaleźć w internecie. Im więcej negatywnych komentarzy na temat pracodawcy, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny kandydat zrezygnuje z wysłania swojego CV. W końcu nikt nie szuka zatrudnienia w firmie, na którą narzekają aktualni oraz byli pracownicy.
– Chcąc zatrudniać najlepszych, warto dbać o wizerunek dobrego pracodawcy. Pojawiające się w sieci opinie na temat organizacji są brane pod uwagę przez kandydatów, którzy zastanawiają się nad aplikowaniem na daną ofertę pracy. Od tego co tam przeczytają, zależy, czy zdecydują się wysłać swoje CV i spróbować swoich sił w rekrutacji. – zauważa Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy.
Monitoruj pojawiające się wpisy
To, jaką organizację tworzymy, jakie działania EB planujemy oraz jak zarządzamy i wspieramy swoich pracowników, wpływa na opinie na temat firmy, które zatrudnieni chętnie zostawiają w internecie. Warto śledzić i reagować na pojawiające się wpisy, zwłaszcza gdy wiele z nich anonimowych i niekoniecznie zgodnych z prawdą. Dobrym rozwiązaniem jest dialog.
Odpowiadaj na pojawiające się opinie
Widzisz regularnie pojawiające się wpisy na temat organizacji? Odpowiedz na nie, a jeżeli publikowane opinie nie odzwierciedlają realiów panujących w firmie, sprostuj je i pokaż prawdziwy wizerunek. Publikuj w sieci podjęte dla pracowników inicjatywy, podziel się zrealizowanymi projektami i pokaż potencjalnych kandydatom, jak wygląda codzienna praca i atmosfera w firmie. Pamiętaj, że w Goldenline możesz liczyć nie tylko na wsparcie procesów rekrutacyjnych, ale również pomoc w budowaniu dobrej marki pracodawcy. Skorzystaj z indywidualnych działań wspieranych przez naszych ekspertów i zadbaj o wizerunek organizacji.
Zadowolony pracownik to mniej negatywnych opinii
Pracodawca, któremu zależy na pracownikach, nie powinien obawiać się negatywnych opinii w internecie. Oczywiście, trudno zadowolić każdego i czasami można natknąć się na wpisy od osób, które dostrzegają minusy w pracy w danej organizacji. Natomiast gdy jako firma staramy się zapewnić komfort, możliwości rozwoju, dobrą atmosferę i korzystne warunki zatrudnienia, to prawdopodobnie pracownicy będą dostrzegać więcej pozytywnych niż negatywnych aspektów zatrudnienia. Bardzo ważne są również relacje, jakie tworzymy.
Nikt nie jest doskonały
Jeżeli pracownik czuje się doceniony, wie, że może liczyć na pomoc i wsparcie w trudnych sytuacjach, a warunki współpracy są dla niego jasne i przejrzyste, to prawdopodobnie ceni sobie obecne zatrudnienie. Dlaczego prawdopodobnie? Otóż, każdy człowiek jest inny i patrzy z różnej perspektywy. Nie da się uciec od negatywnych opinii na temat pracodawcy. Zawsze pojawi się głos niezadowolenia czy krytyki. Jeżeli krytyka jest konstruktywna to warto z niej skorzystać i przekuć w coś dobrego zarówno dla marki pracodawcy, jak i pracujących tam osób.
– Trudno być idealnych pracodawcą, ale kiedy wsłuchamy się w potrzeby i oczekiwania naszych pracowników, łatwiej będzie nam budować dobrą markę pracodawcy. Działania EB, oferowane benefity czy innowacyjne rozwiązania są potrzebne, ale to wspólny dialog, szczerość i rozmowa z drugim człowiekiem gwarantują sukces w kwestii porozumienia pracownika z pracodawcą – podsumowuje Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.
. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany