Jak zrekrutować w 3 dni?

Często zdarza się, że procesy rekrutacyjne prowadzone są pod silną presją czasu. Priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie odpowiedniego kandydata. Niestety, często wydaje się to być niewykonalne, zwłaszcza, jeśli poszukujemy osoby o specjalistycznym doświadczeniu i wysokich kompetencjach

Ponadto, pośpiech często bywa złym doradcą – jeśli mamy mało czasu, wzrasta ryzyko popełnienia pomyłki rekrutacyjnej, zazwyczaj bardzo kosztownej dla pracodawcy. Czy można zatem znaleźć dobrego kandydata w ekspresowym tempie (dajmy na to, w trzy dni)? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Jeśli liczy się czas, najprawdopodobniej ogłoszenie o pracę okaże się nieskuteczną metodą rekrutacji. Zbyt duże jest ryzyko, że oczekiwanie na właściwą osobę nadmiernie się przedłuży. Jeśli liczymy na to, że jakimś cudem „idealny kandydat” akurat szuka pracy i natychmiast odpowie na naszą ofertę, zapewne czeka nas przykre rozczarowanie. Ponadto, analiza kilkudziesięciu czy nawet kilkuset aplikacji, celem „wyłuskania” kilku kwalifikujących się do spotkania, to bardzo czasochłonne zajęcie. Dlatego, w podobnej sytuacji najlepiej będzie zastosować metodę dotarcia bezpośredniego, z wykorzystaniem portalów społecznościowych typu Goldenline.pl, które są istną skarbnicą potencjalnych kandydatów. Ich wielką zaletą jest możliwość szybkiego wyszukania grupy osób o określonym profilu kompetencyjnym i łatwej weryfikacji ich doświadczenia. W ten sposób, możemy skontaktować się wyłącznie z kandydatami, którzy spełniają nasze wymagania. Jak znaleźć dopasowanych kandydatów? Może Ci w tym pomóc np. wyszukiwarka kandydatów.

Forma kontaktu zależy od osobistych preferencji rekrutującego oraz polityki firmy. Możemy zdecydować się na bezpieczną wiadomość mailową bądź bardziej ryzykowny, ale przeważnie szybszy, bezpośredni kontakt telefoniczny z upatrzonym kandydatem (niestety, niewiele osób udostępnia numer komórki, tak więc najczęściej niezbędny jest telefon do firmy, w której pracuje obecnie potencjalny kandydat). Jeśli mamy bardzo mało czasu, ciekawą opcją będzie również grupowy mailing, dzięki któremu błyskawicznie wyślemy wiadomość do dużej grupy kandydatów o określonych przez nas kompetencjach i doświadczeniu zawodowym. Przy odrobinie szczęścia (wiele zależy oczywiście od tego, jak szybko uda nam się umówić spotkania), rekrutacja może skończyć się dosłownie w trzy dni.

Istotną kwestią jest również prowadzenie przez pracodawcę własnej, wewnętrznej bazy kandydatów. Jest to szczególnie ważne przy cyklicznie powtarzających się rekrutacjach na dane stanowisko. Niejednokrotnie zdarza się, że poznajemy kilku wartościowych kandydatów, z których w danym momencie możemy zatrudnić tylko jedną osobę. Warto jednak zachować wszystkie ciekawe aplikacje na okoliczność przyszłych projektów rekrutacyjnych. Ponadto, powinniśmy zachować w bazie każde otrzymane CV, które potencjalnie może być interesujące w kontekście przyszłych rekrutacji. Duże korzyści w kontekście procesu pozyskiwania kandydatów przynoszą również odpowiednio zaplanowane działania w zakresie employer brandingu oraz programy rekomendacji pracowników. W sprawnej komunikacji rekrutacyjnej czy procesie wewnętrznej wymiany informacji mogą Ci pomóc systemy ATS.

Szukasz inspiracji związanych z rekrutacją? Zajrzyj do e-booka Rekrutuj skuteczniej.

Zapraszamy także do lektury eksperckiego raportu Idealna Rekrutacja, w którym znajdziesz wiele konkretnych pomysłów i działań, które poprawią efekt Twoich procesów znajdywania dopasowanych kandydatów do pracy.

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
People Trends 2026


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne