Narzędzia dla Employer Branding Managera

Do pracy w EB wystarczą Ci telefon, komputer i poczta? Tylko teoretycznie! Podnieś swoją efektywność i wypróbuj polecane przez nas narzędzia

Każda osoba zajmująca się Employer Brandingiem na co dzień korzysta z mediów społecznościowych takich jak LinkedIn, GoldenLine, Facebook, Instagram, YouTube i pomniejsze strony (np. Twitter, TikTok czy Snapchat). W codziennym użytku są również platformy do obsługi reklam na poszczególnych serwisach, a także portale publikujące ogłoszenia rekrutacyjne.  

Narzędziowa baza EB Managera

Dzisiaj jednak skupimy się na dodatkowych narzędziach, programach i aplikacjach, które co prawda nie są konieczne do wykonywania Twoich obowiązków, ale zdecydowanie warto ich używać. Czynią one bowiem Twoją pracę bardziej efektywną i szybszą, a także pozwalają na odkrycie nowych sprytnych rozwiązań.  

Zaczynamy od systemu ATS, czyli Applicant Tracking System, który jest podstawą profesjonalnego zarządzania rekrutacjami. To narzędzie nie tylko gromadzi w jednym miejscu wszystkie dane związane z kandydatami i procesami rekrutacyjnymi, ale też zdecydowanie ułatwia i przyspiesza mnóstwo czynności, jakie wykonuje rekruter. Employer Branding Manager również znajdzie tutaj wiele funkcji dla siebie, do których należą między innymi: 

  • raporty, które pozwolą wykazać najlepsze źródła kandydatów, skuteczność nowych kampanii, efektywność poszczególnych etapów rekrutacji czy procent kandydatów przyjmujących oferty firmy na ostatniej prostej, 
  • multiposting ofert pracy, który dzięki integracji z serwisami ogłoszeniowymi oszczędza Twój czas przy publikacji ofert pracy, 
  • moduł poświęcony poleceniom pracowniczym pomaga zarządzać najlepszym źródłem kandydatów, 
  • sprawna komunikacja z kandydatami pozwala m.in. zaprosić każdego uczestnika firmowych rekrutacji np. do ankiety Candidate Experience, 
  • moduł onboardingowy ułatwia planowanie i realizację wprowadzenia nowych pracowników do organizacji, 
  • outboarding/offboarding to funkcje przydatne podczas organizacji zadań i obowiązków koniecznych do wykonania w różnych działach, gdy firma żegna się z członkiem swojego zespołu. 

Oczywiście ATS ATSowi nie równy i nie wszystkie dostępne na rynku opcje mogą się pochwalić kompletem powyższych funkcji. Jeśli interesuje Cię system z rozbudowaną pulą funkcjonalności istotnych dla Employer Brandingu, to sprawdź ofertę HRlink. Możesz również postawić na osobne programy, które dedykowane są poszczególnym procesom takim jak onboarding czy program poleceń pracowniczych.  

Projekty i media społecznościowe w EB 

Employer Branding do obszar, w którym zawsze dużo się dzieje. Codzienne obowiązki związane z publikacją ofert czy śledzeniem wyników poszczególnych kampanii rekrutacyjnych przeplatają się z co najmniej kilkoma innymi projektami. Różne działania wizerunkowe, konieczność współpracy z zewnętrznymi partnerami i planowanie kolejnych wydarzeń – jak nie pogubić się w dziesiątkach zadań? Z pomocą przychodzą programy do zarządzania pracą. Dzięki nim nie tylko nie zapomnisz o żadnym wątku, ale też łatwo ustalisz ich priorytet, status i deadline. Co więcej, dzięki możliwości ustawienia kilku poziomów widoczności zadań poprowadzisz współpracę z osobami wewnątrz i z zewnątrz organizacji.  

Możliwość zarządzania taskami daje Microsoft Teams. Do innych popularnych programów ułatwiających project management należą: 

  • Asana,  
  • Trello,  
  • BaseCamp, 
  • IC Project, 
  • Jira, 
  • Redmine. 

Część z nich jest bezpłatna całkowicie lub częściowo (np. ograniczona liczba użytkowników). Najlepiej sprawdzają się te programy, które mają również wersję mobilną.  

Bardzo przydatne przy rolach związanych z mediami społecznościowymi i wizerunkiem firmy są także narzędzia umożliwiające śledzenie tego, co mówi się o firmie. Monitoring mediów pozwala śledzić wzmianki w radiu, prasie, telewizji i na portalach informacyjnych, ale nie obejmuje social mediów. Ten ostatni obszar obserwować możemy dzięki np. Brand24, który zresztą ma też wiele innych funkcji. Specjaliści od Employer Brandingu mają poza tym do dyspozycji wiele programów umożliwiających multiposting czy analizy skuteczności danych postów i kampanii. Przykładem może być Sotrender, Hootsuite czy Buffer

Prawie jak w Photoshopie 

W bardzo wielu obszarach pracy EB Managera przydają się umiejętności związane z szybką obróbką fotografii, grafik i krótkich filmów. Dzięki temu można łatwo przygotować relację na Instagrama czy nieco dostosować zdjęcie do posta w mediach społecznościowych. Wcale nie musisz być ekspertem od Photoshopa czy innych profesjonalnych programów. Zwykle wystarczają opcje w przydatnych aplikacjach na Twoim smartfonie.  

Do szybkiej obróbki zdjęć polecamy takie apki jak choćby Snapseed, Pixlr czy VSCO. Dzięki nim łatwo przytniesz i wyprostujesz fotografię, poprawisz kolory, nałożysz filtry, dodasz efekty specjalne czy wyrównasz oświetlenie. Znajdziesz tam nawet funkcje pozwalające na prosty retusz czy usunięcie niechcianego elementu.  

Z kolei w zakresie tworzenia grafik z poziomu komputera zdecydowanym liderem jest Canva. To bardzo przyjazny i łatwy w obsłudze program, w którym dodasz napisy do zdjęć, stworzysz grafikę do posta w wybranym formacie czy zaprojektujesz szablon ulotki. Większość funkcji dostępna jest bezpłatnie, choć akurat w tym wypadku często warto zapłacić za możliwość dodawania firmowych czcionek, dostępu do tysięcy zdjęć i grafik czy opcji zmiany wymiarów. 

Przydatne narzędzia – co jeszcze? 

Listy polecanych programów i aplikacji przydatnych dla specjalistów w zakresie Employer Brandingu pewnie nie da się zamknąć. Podpowiemy Ci jednak jeszcze trzy, które mogą ułatwić Ci pracę i otworzyć oczy na nowe możliwości: 

  • Grammarly – jeśli dużo piszesz po angielsku, to ten program z pewnością nie raz uratuje Ci życie. Grammarly nie tylko wyłapie wszystkie błędy i literówki, ale też sprawi, że Twój tekst stanie się bardziej wesoły, formalny czy przekonywujący. 
  • Dropbox – jeśli Twoja firma nie pomyślała jeszcze o dostępie do chmury, to Ty musisz zadbać o bezpieczeństwo wszystkich plików, zdjęć, grafik czy filmów. Najprostszym rozwiązaniem będzie Dropbox. 
  • Evernote – do zapisywania pomysłów na kolejne kampanie wizerunkowe wykorzystaj tradycyjny notatnik albo jego sprytny odpowiednik w postaci programu Evernote. 

A bez jakiej aplikacji Ty nie możesz obejść się w pracy? 

Przeczytaj także:

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
Digital HR

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej