Opis pracodawcy to ważny element ogłoszenia o pracę. Jak przedstawić swoją organizację, by zrobić dobre wrażenie na kandydatach do zatrudnienia? Oto 7 kroków do świetnego opisu pracodawcy, który pomoże zyskać aprobatę potencjalnych pracowników
Opis pracodawcy w ogłoszeniu o pracę
Ty szukasz idealnego kandydata na dane stanowisko, a osoba po drugiej stronie chce znaleźć dobrego pracodawcę. Jak przedstawić swoją firmę w ogłoszeniu o pracę, by zyskać aprobatę kandydatów? Najważniejsza jest autentyczność. Osoby przeglądające oferty pracy zwracają uwagę na to, w jaki sposób dana firma mówi o sobie i jak przedstawia się w ogłoszeniu. W końcu każdy chce wiedzieć, gdzie i z kim będzie pracować. Opinie o pracodawcach wystawione przez pracujące w danej firmie osoby również są chętnie czytane przez kandydatów do zatrudnienia. Dlatego należy pamiętać, aby dbać o wizerunek organizacji nie tylko w oczach klientów, ale również potencjalnych pracowników. Jak zrobić dobre wrażenie na kandydatach? Skorzystaj z siedmiu kroków do świetnego opisu pracodawcy.
Świetny opis pracodawcy w 7 krokach
Dobry opis pracodawcy skłania kandydatów do wysyłania CV na daną ofertę pracy. Oprócz proponowanych warunków zatrudnienia, widełek płacowych czy obowiązków na stanowisku bardzo ważnym elementem ogłoszenia jest opis organizacji. Jak dać się poznać potencjalnemu kandydatowi do pracy? Przygotowaliśmy 7 kroków do świetnego opisu pracodawcy:
1. Bądź autentyczny
Kłamstwo ma krótkie nogi. Zarówno w CV, jak i opisie pracodawcy łatwo wyłapać elementy, które niekoniecznie są prawdą. Nie pisz o gwarancjach, których nie możesz spełnić jako pracodawca i nie dodawaj sobie zasług. Bardzo możliwe, że kandydat porówna opis z ogłoszenia z opiniami od pracowników, które znajdzie np. na Goldenline. Chcesz zjednać sobie odbiorców? Postaw na autentyczność.
2. Unikaj utartych zwrotów
Co drugi pracodawca twierdzi, że jest: najlepszy na rynku, proponuje innowacyjne rozwiązania i oferuje coś, czego nie ma konkurencja. Garść utartych zwrotów wrzucona w ogłoszenie o prace sprawia, że potencjalni kandydaci gubią się w ofertach. Unikaj frazesów i zaprezentuj swoją firmę w ciekawy sposób.
3. Pisz prostym językiem
Język jakim operujesz, wpływa na odbiór danego opisu pracodawcy. Postaraj się dobrać narracje do potencjalnego kandydata i wpasować się w styl odbiorców. W zależności od oferowanego stanowiska można różnie skomponować opis w ogłoszeniu, dlatego staraj się odpowiednio dobierać słowa.
4. Nawiąż do branży
Branża prawnicza czy finansowa komunikuje się w nieco inny sposób niż np. agencje reklamowe. Rodzaj publikowanych treści powinien zależeć od charakteru firmy i sylwetki potencjalnego kandydata. Branża kreatywna, ze względu na specyfikę działania w swoim opisie bardzo często wykorzystuje grę słów, zabawne rymowanki, a nawet memy. Bowiem do współpracy szuka grafików, copywriterów czy innych kreatywnych osób, które będą odpowiedzialne za content danego klienta. Inaczej swój opis przygotują kancelarie prawne czy kliniki medyczne, które swoją ofertę pracy kierują do prawników, lekarzy czy innych ekspertów z branży.
5. Wyróżnij się
Oryginalny opis pracodawcy zapada w pamięć kandydata i skłania go do aplikowania na daną ofertę. Wyróżnij się spośród grona innych firm szukających pracowników i nie kopiuj uniwersalnych opisów z internetu. Przygotuj opis samodzielnie bądź we współpracy z działem HR i pokaż mocne strony swojej organizacji. W końcu kto zna Twoją firmę lepiej, niż Ty.
6. Daj się polubić
Oprócz ogólnych informacji i wstępnej charakterystyki obszaru działania danej firmy warto wspomnieć o działaniach employer brandingowych i wartościach, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo. Daj się polubić kandydatowi i pokaż, na co może liczyć, przychodząc do pracy w Twojej organizacji.
7. Wysłuchaj pracowników
W sporządzeniu świetnego opisu pracodawcy warto skorzystać z punktu widzenia obecnych pracowników. Co najbardziej cenią sobie w organizacji? Jak oni opisaliby swoje miejsce pracy? Wysłuchaj zatrudnionych w firmie osób i zainspiruj się ich wizją dotyczącą organizacji.
Dobry opis pracodawcy w ogłoszeniu
Rekruterom zależy na znalezieniu dobrych pracowników, a kandydatom na wybraniu odpowiedniego pracodawcy. Opis dotyczący w firmy może skłonić potencjalnego pracownika do aplikowania na daną ofertę. Dlatego warto przedstawić firmę taką, jaka jest w rzeczywistości. To pomoże kandydatowi zdecydować, czy pasuje do danej kultury organizacyjnej.
Szukasz inspiracji? Zaglądaj regularnie na blog HR i blog HRlink, gdzie piszemy o patentach na skuteczną rekrutację, czy onboarding.
Przeczytaj także:
- Rekrutuj sprawniej i nawet z 50 kandydatów, których wyszuka dla Ciebie sztuczna inteligencja. Poznaj nowość ogłoszenie z TalentPoolem
- Poznaj raport ekspercki Digital HR 2022 – odkryj wyzwania cyfrowego HR i EB
- Zgłoś swoją firmę do konkursu Dream Employer 2022
- Scena HR: Mateusz Jabłonowski – Miinto
- Zajrzyj do e-booka o partnerskim Candidate & Employee Experience
- 10 książek dla Employer Branding Managera
- Szukasz inspiracji do rozwoju? Zajrzyj do Centrum Kariery Goldenline
. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany