Skuteczny Employer Branding przynosi korzyści zarówno firmie, jak i zatrudnionym w niej pracownikom. Jak budować markę atrakcyjnego pracodawcy? Wdrożenie efektywnych działań EB wymaga odpowiedniej strategii. Skorzystaj z eksperckich porad dotyczących Employer Brandingu i zadbaj o wizerunek pracodawcy
Employer Branding w działaniach HR i nie tylko
Nie ma lepszej wizytówki dla firmy niż zadowolony klient i usatysfakcjonowany pracownik. Eksperci z branży HR zgodnie stwierdzają, że w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy niezbędne są działania z zakresu Employer Brandingu. Jak być atrakcyjnym pracodawcą w oczach potencjalnych kandydatów do zatrudnienia? Prawidłowa komunikacja marki i rodzaj podjętych działań powinien być realizowany nie tylko przez dział HR, ale również marketing i PR danej firmy.
Dlaczego synergia tych obszarów jest niezbędna w skutecznym Employer Brandingu? Otóż budowanie marki pracodawcy wymaga długofalowych działań, zapewnienia kompleksowych usług i spójnych komunikatów.
Skuteczny Employer Branding, czyli jaki?
Rynek pracownika jest coraz silniejszy, a prognozy na nadchodzące lata pokazują, że rekruterom coraz trudniej będzie pozyskiwać odpowiednich pracowników na dane stanowisko. Jak budować skuteczny Employer Branding? Ważna jest strategia i wykorzystanie właściwych narzędzi. Budowanie marki pracodawcy można realizować poprzez następujące działania:
Wewnętrzny Employer Branding:
Skierowany do obecnych pracowników danej organizacji. Służy zmniejszeniu retencji i podnoszeniu satysfakcji i zadowolenia osób zatrudnionych w firmie. Do najbardziej skutecznych metod wykorzystywanych w tego rodzaju działaniach EB należą:
- Odpowiednio dobrana oferta benefitowa
- Wdrożenie systemu motywacyjnego
- Program poleceń pracowniczych
- Dobra komunikacja wewnętrzna w firmie
- Podejście inside-out
Zewnętrzny Employer Branding:
Zewnętrzne działania EB obejmują komunikację między pracodawcą, a kandydatami, jak również kontrahentami. Jak przekonać do siebie potencjalnych kandydatów do zatrudnienia? W tym celu warto wykorzystać następujące metody:
- Multiposting ogłoszeń rekrutacyjnych
- Dbanie o profile biznesowe w social mediach
- Kreowanie ambasadorów marki wśród pracowników
- Aktywne uczestnictwo w targach pracy
- Branie udziału w branżowych inicjatywach i konferencjach
- Współpraca z akademickimi biurami karier
- Aktualna zakładka: Kariera na firmowej stronie internetowej
Szukasz inspiracji, aby jeszcze skuteczniej zadbać o Employer Branding w firmie? Dołącz do Zimowej Akademii Marki Pracodawcy i zapisz się na cykl bezpłatnych webinarów poprowadzonych przez ekspertów z branży.
Jak budować markę pracodawcy?
Budowanie marki atrakcyjnego pracodawcy to długotrwały proces, a nie jednorazowa akcja. W związku z tym planując działania Employer Brandingowe, należy opracować trzy główne aspekty:
- Cel
- Misję, wizję, wartości
- Strategię
– Każda firma, która pragnie rozwijać kadry, powinna od tego zacząć i to są fundamenty do budowania strategii związanej z obszarem ludzkim. Kto, co i jak będzie robił, aby zrealizować założone cele w określonym czasie – podkreśla Adam Piwek z HRlink i Goldenline.
EB to przede wszystkim ludzie, dlatego warto otwarcie planować budowanie marki pracodawcy i brać pod uwagę dobro i komfort pracowników. Im lepiej zaplanujesz strategię Employer Brandingową, tym więcej uda ci się zaoszczędzić na rekrutacjach, wdrożeniu kolejnych pracowników czy planowaniu reorganizacji zespołów w firmie. Zadowolony pracownik nie będzie chciał odejść z organizacji, która nie tylko zaspokaja jego potrzeby zawodowe i materialne, ale przede wszystkim jest zaangażowana w jego rozwój i buduje przyjazne środowisko pracy.
Przeczytaj także:
- Rekrutuj sprawniej i nawet z 50 kandydatów, których wyszuka dla Ciebie sztuczna inteligencja. Poznaj nowość ogłoszenie z TalentPoolem
- Poznaj raport ekspercki Digital HR 2022 – odkryj wyzwania cyfrowego HR i EB
- Zgłoś swoją firmę do konkursu Dream Employer 2022
- Scena HR: Mateusz Jabłonowski – Miinto
- Zajrzyj do e-booka o partnerskim Candidate & Employee Experience
- 10 książek dla Employer Branding Managera
- Szukasz inspiracji do rozwoju? Zajrzyj do Centrum Kariery Goldenline