Scena HR: Mateusz Jabłonowski – Miinto

Dlaczego prawda wygrywa w działaniach employer bradingowych? O czym powinien pamiętać każdy EB-wiec? Na te i wiele innych pytań na naszej scenie HR odpowiada Mateusz Jabłonowski, Employer Branding and Internal Communications Manager w Miinto. Sprawdź, jakie wyzwania czekają na branżę HR i zainspiruj się do działania

Największe wyzwanie HR w 2022 roku…

Elastyczność procesów i umiejętność nadążenia za zmieniającą się rzeczywistością. Pandemia, wojna, inflacja – te czynniki odciskają swoje mocne piętno na rynku pracy – nie stracą pracodawcy, którzy potrafią reagować na to, co dzieje się wokół ich pracowników, proponować konkretne rozwiązania oraz dawać im elastyczność i autonomię. „War for Talent” to naprawdę nie mrzonka, nasi pracownicy mają teraz pełny dostęp do globalnego rynku pracy, co powinno motywować pracodawców do zwiększania wysiłków aby stwarzać im przyjazne i inspirujące środowisko pracy.

Kwintesencja skutecznej marki pracodawcy to dla mnie…

Budowanie marki pracodawcy opartej na pracownikach, stwarzanie pracownikom przestrzeni i możliwości do bycia ambasadorami firmy. Takie rozwiązanie ma benefity dla obu stron, nie tylko pracodawcy ale również pracowników, dając im możliwość większego wpływu na budowanie kultury organizacyjnej, na to z kim będą pracować oraz wzmacniając ich Personal Branding. Badania pokazują, że z roku na rok coraz więcej ludzi ufa bardziej rekomendacjom osób które znają, niż komunikatom pochodzącym z profili czy kanałów firmowych. Powinniśmy więc dużo czasu poświęcać na to, aby kształtować ambasadorów wśród naszych pracowników i angażować ich jeszcze bardziej w promowanie naszej firmy.

Dobry pracodawca pamięta…

Że nie można promować w superlatywach zgniłego jabłka. Tak samo jest z organizacją – jeżeli nie dbamy o naszych pracowników i ich potrzeby, nie dajemy im odpowiednich możliwości rozwoju – nawet najlepsze czy najdroższe działania EB nie przyniosą długofalowego rezultatu – bo będziemy sprzedawać fałszywą obietnicę. Zadbajmy najpierw o wewnętrzne procesy, a pracownicy sami staną się ambasadorami naszej organizacji. Dobry pracodawca to też ten, który ufa pracownikom, daje im przestrzeń i niezbędne narzędzie do realizacji projektów, które przynoszą wartość firmie.

Moje największe EB-owe marzenie…

Żeby wszyscy – od EB-owców po zarządy firm zrozumieli, że Employer Branding to raczej długa i wymagająca podróż a nie szybki city break. Często oczekuje się od nas rezultatów tu i teraz, jednocześnie na wielu frontach. Mało kto zdaje sobie sprawę, że ścieżka talentu od momentu poznania firmy do pracy w niej to kilka trudnych, złożonych kroków i zazwyczaj – muszę one zająć trochę czasu. Pamiętajmy, że decyzja o zmianie pracy to nie jest wbrew pozorom decydowanie czy kupić bułkę z ziarnami, czy może kajzerkę. Tu wchodzą w grę emocje, poczucie bezpieczeństwa, ambicje i aspiracje – dlatego też, nie powinno oczekiwać się od HR-owców, że z procesu budowania wizerunku pracodawcy zrobią piekarnię, gdzie wchodzisz i po kilku minutach podejmujesz decyzję zakupową. Czas to najważniejszy zasób, którego potrzebują dziś EB-owcy.

Każdy HR-owiec powinien znaleźć czas na…

Pracę na danych! Dziś bez danych nie ma rozmowy z biznesem, dlatego aby budować silną pozycję HR w organizacji powinniśmy zadbać o dostępność, aktualność i jakość danych z naszego obszaru. Nie ma już miejsca na podejmowanie strategicznych decyzji na bazie przekonań czy opinii – w świecie, w którym rządzą dane. HR-owcy powinni o tym pamiętać i budować wszystkie działania i projekty, od początku pamiętając o aspekcie ich mierników czy o tym, jak będziemy zbierać dane i je raportować. Nie polecę tutaj kursów czy dobrych miejsc, gdzie można się tego nauczyć – ponieważ jestem samoukiem w tym temacie. Polecę zacząć eksplorować możliwości jakie dają nam nasze systemy (przede wszystkim ATS), zastanowić się z zespołem, jakie dane warto byłoby pokazać i jakie pokażą nam, czy nasze działania prowadzą nasze procesy w dobrym kierunku czy nie.

Książka, którą powinien znać każdy manager to…

Nie umiem wybrać jednej. Korporacyjni rebelianci – aby przekonać się, że warto czasem nie podążać utartymi ścieżkami nawet jeżeli są bezpieczne, ale challengować status quo i wyznaczać własne. Lego – Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków – aby nauczyć się, że determinacja, wiara we własne wartości i elastyczność w reagowaniu na zmianę to kluczowe filary prowadzące do długofalowego rozwoju biznesu oraz coś dla tych, którzy pracują w międzynarodowych zespołach – The Culture Map – aby lepiej zrozumieć jak funkcjonujemy w poszczególnych kulturach.

. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
Digital HR

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej