Opinie o pracodawcach to ważne narzędzie Employer Brandingowe. Jak korzystać z ich potencjału i autentycznie odnosić sukcesy?
– Działania EB mają synergicznie wspierać cele biznesowe, linkując się nie tylko procesami i aktywnościami HR ale także z wszelkimi działaniami marketingowymi czy PR-owymi. Takie holistyczne spojrzenie na EB pomoże w zaplanowaniu różnorodnych aktywności, których nadrzędnym celem powinna być strategia całej organizacji – wyjaśnia Małgorzata Wojciekiewicz, ekspertka marki pracodawcy.
W budowaniu marki atrakcyjnego pracodawcy warto wykorzystać sprawdzone narzędzia. Jednak, jak podkreśla Adam Piwek: – Narzędzia są tylko środkiem do osiągania celu, a nie są celem w samym sobie. Niestety często zapominamy, że sama technologia nie wystarczy, aby osiągnąć zamierzony cel. Jeśli mamy problem z ilością zadań wśród pracowników, nie rozwiąże go aplikacja do zarządzania czasem pracy. Nigdy nie powinniśmy zapominać, że w działaniach z zakresu Employer Brandingu najważniejsi są ludzie.
Złe opinie o dobrym pracodawcy
Jak dobrze wiemy, w sieci bardzo łatwo wyrazić swoje zdanie na każdy temat. Nie inaczej jest w kwestii opinii o pracodawcy. Kandydaci do pracy dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat rozmowy rekrutacyjnej w danej firmie. Pracownicy opowiadają o realiach związanych z zatrudnieniem w danym miejscu, a byli członkowie organizacji chętnie dzielą się swoimi (zwłaszcza negatywnymi) doświadczeniami z konkretnym pracodawcą. Opinie dotyczące pracodawców można znaleźć w wielu miejscach, jednym z nich jest profil pracodawcy na Goldenline, gdzie zweryfikowani pracownicy mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat współpracy.
Czasami firma musi mierzyć się z negatywnymi opiniami na swój temat. Każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania. Co robić w przypadku niekorzystnych komentarzy dotyczących pracodawcy? EB-owym błędem jest… brak odpowiedzi. Jeżeli zależy nam na budowaniu wizerunku dobrego pracodawcy, to warto brać czynny udział w dyskusjach poświęconych ocenie pracodawcy.
Jak walczyć z negatywnymi komentarzami w sieci?
Różne portale dają różne możliwości odpowiedzi na wątki, natomiast zawsze możemy wziąć udział w dyskusji, zachęcić do kontaktu. – Ze złymi opiniami jest jak z kulą śnieżną, im dłużej toczy się sama, tym więcej śniegu zbiera. W przypadku negatywnych opinii najgorszą odpowiedzią jest cisza. Skoro wiesz, że komentarze na temat współpracy w firmie nie są obiektywne, to dlaczego na nie odpowiadasz. Nawet jeśli nie „wygramy” wśród autora komentarza, warto pamiętać także o znacznie większym gronie, które zobaczy naszą dyskusję – podkreśla Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy.
Każdej opinii należy się odpowiedź od pracodawcy. Pamiętajmy, że opinie często są sprawdzane przez kandydatów do pracy, firmy konkurencyjne oraz klientów, którzy chcą wiedzieć z kim podjęli współpracę. – Nikt nie chce pracować u słabego pracodawcy – podkreśla Małgorzata Wojciekiewicz. Negatywne opinie na temat pracy w danej firmie mogą odstraszyć potencjalnych kandydatów, którzy przed wysłaniem CV na dane stanowisko, szukali opinii na temat firmy w internecie.
W dyskusjach warto znaleźć sojuszników wewnątrz naszej firmy. Nie bójmy się poprosić firmowych liderów opinii czy zaprzyjaźnionych pracowników o szczerą wypowiedź. Kto lepiej niż osoby zatrudnione w firmie zna prawdziwe oblicze pracodawcy? Jeżeli załoga jest zadowolona ze współpracy to bardzo prawdopodobne, że udzieli się na forum.
Chcesz wiedzieć więcej na temat skutecznego Employer Brandingu? Już teraz zapisz się na kolejny webinar Zimowej Akademii Marki Pracodawcy. We wtorek 22 lutego 2022 roku o godz. 11:00 nasi eksperci porozmawiają o tym, jak zadbać o pozytywne doświadczenia kandydatów i pracowników.
Przeczytaj także:
- Rekrutuj sprawniej i nawet z 50 kandydatów, których wyszuka dla Ciebie sztuczna inteligencja. Poznaj nowość ogłoszenie z TalentPoolem
- Poznaj raport ekspercki Digital HR 2022 – odkryj wyzwania cyfrowego HR i EB
- Zgłoś swoją firmę do konkursu Dream Employer 2022
- Scena HR: Mateusz Jabłonowski – Miinto
- Zajrzyj do e-booka o partnerskim Candidate & Employee Experience
- 10 książek dla Employer Branding Managera
- Szukasz inspiracji do rozwoju? Zajrzyj do Centrum Kariery Goldenline
. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany