Jeszcze tylko do 7 lutego 2022 r. możesz zgłosić swoją firmową praktykę w konkursie The Best of Wellbeing 2021. O czym pamiętać, przygotowując zgłoszenie? Sprawdź teraz i przygotuj je skuteczniej
Czy powinniśmy zgłosić nasz projekt w konkursie? To pytanie zadaje sobie wielu HR, EB czy PR Managerów. Poprosiliśmy organizatorów konkursu The Best of Wellbeing 2021 o kilka podpowiedzi przydatnych w procesie aplikowania i decyzji, czy się zgłosić.
Działasz – zgłoś się!
Oto lista wskazówek, jeżeli choć na jedną z nich odpowiadacie tak, to koniecznie zgłoście swoją inicjatywę do konkursu The Best of Wellbeing 2021:
- Celem tego, co robicie jest poprawa zdrowia, samopoczucia, jakości pracy i jakości doświadczeń Waszych pracowników?
- Inicjujecie działania zgodne z potrzebami Waszych pracowników?
- Robicie to wszystko, bo chcecie, aby Wasza organizacja była dobrym miejscem pracy?
– Nieważne, czy Wasze inicjatywy są bez kosztowe, czy też wydajecie duże budżety. Nieważne, czy jesteście małą, czy dużą organizacją. Nieważne, czy zrobiliście tylko jedną, czy kilkadziesiąt inicjatyw. Ważne, że chcecie mieć #pozytywnywpływ. Dajcie się docenić i wyróżnić. W tym przypadku chwalić się po prostu trzeba. Zapraszamy do udziału w konkursie – mówi Agata Pelc, Chief Managing Director Wellbeing Institute, Przewodnicząca Jury.
Konkurs przewiduje 3 kategorie zgłoszeń wydzielone ze względu na wielkość firmy:
- mała, do 50 pracowników
- średnia, od 51 do 250 pracowników
- duża, powyżej 251 pracowników.
Laureaci zostaną wyłonieni w każdej z 3 kategorii w następujący sposób: jedna nagroda główna oraz po 2 wyróżnienia. W Konkursie wybierana jest Najlepsza Pro-Wellbeingowa Inicjatywa wpisująca się w minimum 1 z 6 obszarów modelu wellbeingowej organizacji:
- Świadomość
- Zdrowie
- Relacje
- Miejsce pracy
- Systemy i procesy
- Kultura organizacyjna.
Jeśli inicjatywa/inicjatywy dotyczą kilku obszarów, należy wybrać jeden obszar główny, którego dotyczy, a w treści zgłoszenia opisać także wpływ na inne obszary.
Prezentacja konkursowa: o czym pamiętać?
Każde zgłoszenie powinno zawierać odpowiedzi na poniższe punkty:
- Nazwa inicjatywy
- Temat przewodni inicjatywy
- Do kogo inicjatywa była kierowana i dlaczego do tej grupy?
- Jaki był cel główny inicjatywy?
- Jakiego obszaru/obszarów dotyczyła?
- Na czym polegała inicjatywa (OPIS)?
- Jakie były efekty inicjatywy?
- Dlaczego można uznać, że inicjatywa była udana?
Przy ocenie projektów Jury zwróci szczególną uwagę na to:
- Czy firma zmierzyła poziom wellbeingu, rozumiany szeroko jako zdrowie, samopoczucie, równowaga?
- Czy firma zbadała potrzeby pracowników przed wdrożeniem danej inicjatywy?
- Czy firma konsultowała wyniki diagnozy oraz proponowane rozwiązania z pracownikami?
- Czy powstał formalny plan działania: terminy, kalendarz, komunikacja, osoby odpowiedzialne, rodzaje działań?
- Czy zostały ustalone kluczowe czynniki sukcesu (KPI)?
- Czy monitorowano bieżące efekty projektu w trakcie wdrożenia?
- Czy wprowadzano zmiany w trakcie inicjatywy zgodnie z potrzebami wynikającymi z monitorowania? (oczywiście jeśli zasadne).
- Czy po wdrożeniu projektu zostało zmierzona efektywność?
- Czy zbadano poziom wellbeingu po zakończeniu projektu? Jaki był rezultat?
- Czy zostały wyciągnięte wnioski na przyszłość?
Poznaj Jury
Zgłoszenia oceni kapituła ekspertów pod przewodnictwem Agaty Pelc, Chief Managing Director Wellbeing Insitute.
- Agata Pelc, Chief Managing Director Wellbeing Institute, Przewodnicząca Jury
- dr hab. Dorota Molek-Winiarska, psycholog, doktor hab. nauk społecznych w zakresie nauk o zarządzaniu
- Anna Berczyńska, Executive Director Schaeffler Global Services Europe
- Beata Kuler, Dyrektor HR, Europa Wschodnia Region EMEA Aliaxis Group
- Anna Józefczyk, Employee Benefits & Wellbeing Office Director Mentor Benefit. MENTOR SA
- Izabela Chocianowska, Wellbeing Manager z Orange Polska.
Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 7 lutego 2022 roku. Ogłoszenie wyników nastąpi 28 lutego, zaś wielka gala finałowa została zaplanowana podczas hybrydowej konferencji Wellbeing w praktyce 23 marca 2022 r.
Goldenline i HRlink są partnerami konkursu.