Jak dbać o pracowników i jednocześnie zachęcić do współpracy kolejnych kandydatów? Działania employer brandingowe, pakiety benefitów i dodatki motywacyjne są realizowane przez wiele firm. Jak się wyróżnić na tle konkurencji i zbudować silną organizację? Innowacyjny pomysł połączony z prostotą to klucz do sukcesu.
Jak dbać o pracowników i kandydatów do pracy?
Co zrobić, aby planowane działania z zakresu HR przyniosły skutek i pozytywnie wpłynęły na samopoczucie pracowników? Jak dbać o wzajemne relacje między zatrudnionymi? Pomysłów jest wiele, a firmy wciąż prześcigają się w podjętych próbach budowania zaangażowania i zadowolenia pracowników. Niektóre z realizowanych projektów okazują się bardzo kosztowne i niestety często są nieefektywne.
Czy rzeczywiście trzeba wydać fortunę, aby prowadzić udane działania w zakresie HR i employer brandingu? Nie od dziś wiadomo, że pieniądze szczęścia nie dają, a podjęte inicjatywy niematerialne mogą okazać się strzałem w dziesiątkę!
Innowacyjny pomysł na benefity dla pracowników
Darmowa opieka medyczna, karta sportowa czy dofinansowanie posiłków to benefity oferowane przez wiele firm. Oczywiście takie pakiety są potrzebne, a pracownicy i kandydaci do zatrudnienia cenią sobie dodatkowe świadczenia oferowane przez pracodawców. Warto jednak wprowadzić pewne innowacje i postawić na wyjątkowe benefity, a tym samym wyróżnić się na rynku pracy.
Właśnie takie podejście zaprezentowała firma Future Processing, która wzięła udział w konkursie People Innovation. Jaki był ich pomysł na benefity? Nietuzinkowe podejście i jednoczesny zwrot w kierunku prostoty zapewnił im pierwsze miejsce w plebiscycie!
Jak to robią najlepsi?
Jaki był zamysł zwycięskiego projektu? Najważniejszym punktem podjętych działań były poniższe założenia:
- Niematerialny charakter benefitu
- Doświadczenie ponad posiadaniem
- Dobrostan na wynos
- Organizacja czasu wolnego
- Ekonomia współdzielenia
To właśnie te kwestie były najistotniejsze podczas tworzenia wyjątkowych narzędzi benefitowych, które miały być proste i łatwe z punktu widzenia użytkownika. Jak zorganizować taki pakiet bez wykorzystania środków materialnych? Wystarczy wykorzystać zasoby, jakie mamy do dyspozycji, a nie skupiać się na pozyskiwaniu nowych. Prostota – to właśnie siła całego projektu!
Chcesz dowiedzieć się więcej o nagrodzonym projekcie? E-book People Innovation zawiera zbiór najlepszych pomysłów HR w Polsce!
Przykład niematerialnego pakietu benefitów
W efekcie zaplanowanych działań firma FB do swojej benefitowej oferty wprowadziła następujące benefity:
Team Złota Rączka – świadczenie drobnych usług naprawczych w domach i mieszkaniach pracowników firmy.
Rentownia – wypożyczalnia sprzętu, narzędzi i wyposażenia, które są potrzebne pracownikom incydentalnie.
Mieszkania do pracy zdalnej – udostępnienie mieszkania w górach lub nad morzem i połączenie pracy zdalnej z naładowaniem baterii do dalszego działania.
Zwycięzca pierwszej edycji People Innovation
Holistyczne spojrzenie na zespół pracowników w firmie Future Processing przerodził się w ciekawy projekt, z którego warto brać przykład. Pomysłodawczynią całej akcji jest Monika Woźnica, która od 6 lat prężnie działa w zakresie employer brandingu.
To właśnie jej idea została nagrodzona podczas pierwszej edycji People Innovation, a projekt „Holistyczny pakiet benefitów” zajął pierwsze miejsce w konkursie, tym samym stając się najlepszym pomysłem HR w Polsce!
Świeże spojrzenie na zarządzanie kapitałem ludzkim i holistyczne podejście zarówno do pracy, jak i pracowników, daje wiele satysfakcji i umożliwia tworzenie spójnej kultury organizacyjnej, w której każdy wzajemnie dba o siebie i reprezentuje godną postawę wobec przełożonych, podwładnych oraz współpracowników.