Stała aktywność w mediach społecznościowych jest dzisiaj niezbędnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku oraz nawiązywania kontaktów z potencjalnymi pracownikami. Dlatego też, aktywne udzielanie się na portalach powinno być kluczowym elementem działań wizerunkowych. O czym warto pamiętać prowadząc działania w mediach społecznościowych?
Decydując się na zarządzanie wizerunkiem pracodawcy w biznesowych mediach społecznościowych, pamiętaj o kilku prostych wskazówkach.
1. Pracownicy – to oni tworzą najciekawszą treść a utożsamiając się z firmą stają się jej ambasadorami. Poinformuj ich o swoich planach działania w mediach społecznościowych, angażuj do dzielenia się wiedzą biznesową i pasjami. Motywuj wskazując korzyści z dbania o wizerunek personalny i pokazuj, że to równie ważne dla twojej firmy bo i ona na tym korzysta.
2. Aktualne oferty pracy – to one przyciągają nowe osoby do pracy w firmie. Powinny znaleźć się tam gdzie potencjalni pracownicy. Nie zapominaj o kandydatach, którzy nie szukają aktywnie pracy, ale posiadają swoje profile w społecznościach biznesowych. Dzięki temu stwarzasz okazję do zapoznania się z twoją ofertą pasywnym kandydatom.
3. Integracja działań na profilu z innymi mediami – zadaj sobie pytanie, gdzie są twoi potencjalni kandydaci. W serwisach branżowych? Na targach pracy? Super! Zaproś ich do obserwowania twojego profilu. Dzięki temu będziesz mógł do nich dotrzeć z ważną i ciekawą informacją na bieżąco, kreując pożądany wizerunek pracodawcy.
4. Pokaż jak się pracuje w Twojej firmie – unikaj długich treści. Rób zdjęcia, wrzucaj filmy i pokaż codzienne życie biura. Kandydaci potrzebują takich informacji!
5. Poluzuj krawat – mimo wszystko. Zrezygnuj ze sztampowej treści a w zamian za to pokaż jaka firma i pracujący w niej ludzie są naprawdę. Atmosfera w pracy to bardzo ważne kryterium dla kandydatów.
6. Pokaż słabe strony. Jeśli firma ma słabe strony, nie warto udawać, że jest inaczej. Kandydaci mają swoje sposoby aby sprawdzić jak jest naprawdę. Wykorzystaj okazję i pokaż, że pracujecie nad nimi lub pokaż co powoduje, że pracownicy kochają swoje miejsce pracy pomimo wad.
7. Podziękuj za feedback. Informacja zwrotna w postaci opinii od pracownika to prezent, za który warto podziękować. Takie działanie pokaże jakim firma jest pracodawcą.
8. Strategia i czas. Działania w internecie podejmowane przez pracodawców wymagają przemyślanej strategii, czasu i konsekwencji w realizacji. Pomocne będzie wsparcie i zaangażowanie innych działów, nie zapomnij tego uwzględnić.
Nie bez znaczenia jest też moment angażowania się firmy w różne media społecznościowe. Warto wchodzić w nowe rozwiązania przed innymi, dzięki czemu pierwszy zyskasz uwagę grupy docelowej. Będziesz liderem i oszczędzisz budżet. Jeśli jednak okaże się, że jesteś kolejną firmą, która działa w danym medium, to pamiętaj o tym, aby zaplanować więcej działań i poświęcić na nie odpowiednią ilość czasu. Pozyskanie uwagi, która jest już w innym miejscu jest po prostu droższe i wymaga większej kreatywności. Nie oczekuj spektakularnych sukcesów w krótkim okresie, budowanie swojej pozycji wymaga czasu i systematyczności. Pamiętaj również o swoim celu – powinien być realny i dostosowany do twoich możliwości.
Na co zwracać uwagę w świecie social media? Zerknij na tekst 7 kroków do świetnego wizerunku rekrutera. Zachęcamy także do lektury raportu Human Relations Trends 2025, w którym znajdziesz wiele inspiracji związanych także z wpływem świata social media na HR-ową codzienność.