O co pytają managerowie digital na rozmowach?

Jakich pytań kandydaci mogą spodziewać się podczas spotkań z liderami polskiego digitalu i e-commerce? Wspólnie z agencją DigitalX zapraszamy do lektury specjalnego minicyklu w Centrum Kariery Goldenline

Firma Digitalx.pl zwróciła się do znanych liderów biznesu, przedsiębiorców oraz menedżerów świata E-commerce i Digital, aby dowiedzieć się, jakie są ich ulubione i najciekawsze pytania, które lubią zadawać swoim rozmówcom podczas rekrutacji. Dlatego w Centrum Kariery Goldenline, wspólnie z DigitalX, 18 i 25 maja opublikujemy pytania ekspertów świata digital w naszym Centrum Kariery. Poniżej ich przedsmak – a pierwsze część cyklu o co pytają managerowie digital jest już dostępna

Każdy menedżer jest inny, jak inne są firmy które prowadzą lub dla których pracują, dlatego czasem nawet na pierwszy rzut oka podobne pytania mogą różnić się w samej intencji, jaka za nimi stoi. Analizując i przygotowując odpowiedzi na te pytania, możesz wcześniej opracować przekonywujące odpowiedzi, które zrobią świetne wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej i zdecydują o Twoim przyszłym zatrudnieniu.

Jakub Gierszyński Sephora – E-commerce Director

Jakie są 3 pozytywne i 3 negatywne rzeczy jakie mógłbym usłyszeć o Tobie od osób, z którymi współpracowałeś?

Pytanie zadaje w drugiej części rozmowy, kiedy jesteśmy po – small talk – i części dotyczącej doświadczenia zawodowego. Na tym etapie rysuje mi się pierwszy obraz kandydata. Pytanie jest zaprojektowane, aby usłyszeć z perspektywy, kandydata jak go oceniają osoby, z którymi pracował. Staram się przez nie sprawdzić samoświadomość rekrutowanego i poziom jego empatii. Przy tym mogę zderzyć swoje pierwsze odczucia jakie mam na temat mojego rozmówcy.

Zbigniew NowickiBluerank – Co-Managing Director

Opowiedz mi proszę o swoim hobby?

Celem każdego spotkania jest znalezienie kolejnego talentu do firmy. Zapytanie kandydata o jego hobby, to potężne narzędzie podczas spotkania rekrutacyjnego zbliżające nas do wyłonienia najlepszych kandydatów. Silnie wierzę, iż pracownicy posiadający życiową pasję i idąca za tym wewnętrzną równowagę są w stanie rozwijać się w kierunku przywództwa, łatwiej przyswajać nowe umiejętności lub zająć się nowymi projektami. Dlatego, jako pracodawca uważam, że pracoholicy i żywe roboty wykazują wysoki potencjał “załatwiania spraw”, ale niestety niski potencjał rozwoju.

Osoba zaangażowana w rozwój własnej pasji, wykraczającej poza biznes, jest bardziej wszechstronna. Często oznacza to, że dzięki nabytym doświadczeniom, jest zbiorem różnorodnych informacji, spostrzeżeń i perspektyw. Tacy kandydaci są myślicielami przyszłości. To pracownicy, którzy podejmują skalkulowane ryzyko, eksperymentują, sugerują ulepszenia i lepiej rozumieją otaczający nas świat – a dzięki temu również potrzeby naszych klientów.

Kamil Sikorski BitBay – Chief Marketing Officer

Jakim nie chciałbyś siebie widzieć za 5 lat?

Podczas rekrutacji i rozmowy rekrutacyjnej najistotniejsze jest dla mnie poznanie jakim człowiekiem, osobą jest kandydat. Czy pasuje „mentalnie” do zespołu, które chce mieć i zbudować w firmie. Bitbay to firma szalenie szybko się rozwijająca, młoda, która stawia kroki w biznesie, którego do tej pory mało kto miał okazje poznać, niepokorna. I takich samych ludzi poszukujemy czy to w Bitbay’u czy to w innych firmach, w których miałem okazje pracować. Czyli ludzi odważnych, myślących totalnie nieszablonowo, którzy mają zdanie niemal na każdy temat, nie dlatego że chcą uchodzić za przemądrzałych, ale dlatego że chce im się poznawać nowe i wyrabiać sobie o tym zdanie. Którzy cały czas chcą iść do przodu i nigdy nie mają dosyć. Zawsze im mało. Tacy ludzi ciągną firmę do przodu, są jej motorem napędowym. Czasami ciężkim do okiełznania, jednak jest to cena jaką trzeba ponieść aby mieć w drużynie osoby, które okażą się game changerami.

Przyjeło się jakiś czas temu, że pytanie „Gdzie siebie widzisz za 5 lat?” to jedno z żelaznych pytań podczas rozmowy. Odpowiedzi na takie pytanie w dzisiejszym świecie, gdzie 5 lat to szmat czasu, kiedy wszystko się może zmienić ciężko uznać, że coś wnosi. Lekki twist tego pytania natomiast może otworzyć nam inne spojrzenie na osobę w trakcie rekrutacji. Czy jest głodna wiedzy, sukcesu, myśli nieszablonowo, a z drugiej strony czy wie czego powinna uniknąć, aby osiągnąć sukces?

Cykl powstał we współpracy z firmą rekrutacyjną Digitalx.pl, specjalizującą się w rekrutacjach w nowoczesnej i dynamicznie rozwijającej się branży E-commerce i Digital Marketing.


Szukasz inspiracji związanej ze skuteczną rekrutacją? Polecamy lekturę darmowego e-booka Rekrutuj skuteczniej oraz raportu eksperckiego HRlink i Goldenline Idealna Rekrutacja

Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport

„Idealna rekrutacja”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne

Dodaj komentarz