Wszyscy wiemy, jak ważne jest wywarcie dobrego pierwszego wrażenia. Starają się o to wszyscy i praktycznie w każdej sytuacji, również w procesie rekrutacji. Jak zadbać o nie podczas rekrutacji?W sieci znajdziemy ogromną ilość poradników, co kandydat powinien zrobić podczas pierwszego spotkania, a czego powinien unikać. Jednak warto zauważyć, że role mogą się odwrócić. Rekrutacja to też aktywne pozyskiwanie Kandydatów i wtedy, to Rekruter powinien zadbać o zrobienie dobrego wrażenia na kandydacie.
Bardzo dobre rezultaty przynosi kontaktowanie się z kandydatami przez serwisy biznesowe, jak GoldenLine. Możemy w nich napisać do wybranych osób, zachęcić ich nie tylko do naszej oferty pracy, ale też do nawiązania kontaktu pod kątem przyszłych procesów rekrutacyjnych.
Warto pamiętać o kilku zasadach, które sprawią, że Kandydaci chętnie będą odpowiadać na wiadomości. Oto moje propozycje:
- Dopasowanie oferty do odbiorców i odbiorców do oferty – osoba zajmująca się wyższe stanowisko w handlu, nie odpowie na ofertę asystenta ds. marketingu.
- Klarowny temat wiadomości – sam ogólnik w postaci „oferta pracy” nie zadziała. Warto uszczegółowić go zaznaczając jaki jest cel naszego kontaktu.
- Treść wiadomości – zwięzła i spersonalizowana:
- Kim jesteśmy – rekrutacja to na szczęście jeszcze kontakt człowieka z człowiekiem. Osoba, do której piszemy będzie chciała się czegoś o nas dowiedzieć, więc nie zapomnijmy o tym, żeby uzupełnić swój profil na Goldenline.
- Dlaczego się kontaktujemy – powód kontaktu to miejsce na personalizację treści. Im bardziej odniesiemy się do tego, co dana osoba w profilu ma, tym lepiej. Gdy będzie widzieć, że wiadomość, którą otrzymała jest tylko do niej, a nie do stu innych, będzie czuła się zobowiązana, aby nam odpisać.
- Korzyści, jakie ta osoba będzie mieć ze zmiany pracy – o korzyściach możemy mówić w bardzo różny sposób. Warto napisać 2-3 konkretne informacje o możliwości zdobycia certyfikatów, szkoleń, albo o tym czego ta osoba będzie mogła się nauczyć od zespołu, z którym będzie pracować. Możemy też krótko opisać atmosferę w naszej firmy, podać link do galerii, czyli postawić na kwestie nieformalne. Ważne, żeby te informacje faktycznie dały wyobrażenie tej osobie o tym, jak wygląda ta praca.
- Link do ogłoszenia o pracę – nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ta osoba zapoznała się z naszą oficjalną ofertą.
- Kontakt do nas – czasem jest tak, że Kandydaci wolą zadzwonić, na szybko dopytać o dwie rzeczy niż pisać maila i czekać na ewentualną odpowiedź. Poza tym, możemy w treści wiadomości dopisać informację, że nasza oferta i kontakt może być przesłany dalej, więc tym samym poszerzymy sobie poszukiwania poza Goldenline.
Wydawać się może, że personalizacja treści, pisanie do każdego Kandydata indywidualnie może zabrać zbyt dużo czasu. Jednak warto ten czas zainwestować! Pamiętając o tych kilku zasadach, z pewnością zwiększymy skuteczność naszych działań, pozyskamy nowe kontakty, zdobędziemy kandydatów, którzy faktycznie nas interesują i szybko zakończymy rekrutację.
Szukasz pomysłów na rekrutacyjne inspiracje? Zajrzyj do Human Relations Inspiration Booka.