PKO Bank Polski wdrożył kompleksowy system SAP SuccessFactors zapewniając nowoczesną obsługę procesów pracowniczych. Wdrożenie objęło ponad 23 000 osób. To największe, jak dotąd, wdrożenie tego rozwiązania w Polsce
SAP SuccessFactors jest kompleksowym rozwiązaniem wspierającym cykl życia pracownika w firmie. Nowoczesny system do zarządzania kapitałem ludzkim pozwala m.in. na podnoszenie efektywności procesów rekrutacyjnych, usprawnianie komunikacji z kandydatem, szybsze przygotowanie pracownika do rozpoczęcia pracy w organizacji czy na uspójnienie modelu wyznaczania celów i rozliczania efektów. Platforma bazuje na modelu chmury obliczeniowej Software as a Service i może być dostępna dla użytkowników w dowolnym miejscu, czasie i na dowolnym urządzeniu.
– Jako pracodawca stawiamy na dialog, digitalizację oraz pozytywne doświadczenia pracowników i kandydatów w kontakcie z bankiem. Cieszę się, że pomaga nam w tym rozwiązanie dostarczone przez SAP SuccessFactors, które z sukcesem udało nam się wdrożyć. Od samego początku celem projektu było udostępnienie nowoczesnych narzędzi wspierających procesy, które są najbliżej naszych pracowników. To właśnie oni są naszym największym kapitałem, dlatego chcemy, aby czuli się dobrze na każdym etapie naszej wspólnej podróży – mówi Joanna Czarnecka, Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO BP.
Realizacja przyjętej przez bank strategii
Projekt Dzień Dobry HR to dla PKO Banku Polskiego kolejny etap cyfryzacji obszaru zarządzania kapitałem oraz wdrożenia Employee Digital Experience na najwyższym światowym poziomie. W ramach współpracy z SAP Success Factors bank zaimplementował narzędzia wspierające rekrutację, onboarding, szkolenia, ocenę pracownika, zarządzanie celami, wynagrodzeniami oraz sukcesję i rozwój. Oprócz standardowych rozwiązań oferowanych przez system, PKO Bank Polski skupił się na wypracowaniu dodatkowych funkcji, które odpowiadają potrzebom organizacji. Przykładem tego jest rozbudowa modułu szkoleń o wewnętrzny proces wnioskowania o działania rozwojowe (work-flow). Pozwoliło to na jeszcze lepszą optymalizację możliwości, jakie daje platforma.
– Zgodnie ze strategią PKO Bank Przyszłości, chcemy, aby najpóźniej za trzy lata, większość aplikacji banku działała w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową multi-cloud. W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na bezpieczne i sprawdzone rozwiązania takie jak SAP SuccessFactors – dodaje Marcin Dzienniak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia z PKO BP.
– Wspieramy PKO Bank Polski w podróży cyfrowej od kilkunastu lat. Transformacja w obszarze kapitału ludzkiego rozpoczęła się kilka lat temu, ale w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy niezwykle przyspieszyła. Musimy pamiętać, że nasza „nowa rzeczywistość” będzie się toczyć w przestrzeni cyfrowej. Organizacje muszą być przygotowane na oczekiwania nowych pracowników tzw. klientów wewnętrznych, którzy spodziewają się tak samo sprawnej obsługi w procesach HR-owych, jak w przypadku e-commerce. Ponadto, aby efektywnie działać, powinny podejmować właściwe decyzje, także te dotyczące obecnych pracowników – podkreśla Julia Kiełbasiewicz-Zarębska, Dyrektor w obszarze Technologii w Accenture odpowiedzialna za praktykę HR.
– Jak pokazuje raport Forrester Group zlecony przez SAP, w ciągu minionych dwóch lat niemal potroiła się liczba menedżerów HR, którzy uważają, że doświadczenia pracowników (EX) są najważniejszym aspektem strategii HR. Jeżeli dodamy do tego fakt, że w tym samym okresie wydatki na rozwiązania EX zostały podwojone to staje się jasne, że organizacje na całym świecie przykładają ogromną wagę do tego, w jakich warunkach działają pracownicy. PKO Bank Polski jest jednym z najlepszych przykładów na to jak technologie chmurowe mogą wspierać dbanie o odpowiednie EX w nowoczesnych instytucjach finansowych – podkreśla Damon O’Neill, Customer Engagement Expert SuccessFactors w SAP Polska.
– Zakończone sukcesem wdrożenie SAP SuccessFactors w PKO Banku Polskim to powód do wielkiej satysfakcji dla wszystkich stron biorących udział w projekcie. Ze względu na zakres, ambitny harmonogram, stopień złożoności procesów było to duże wyzwanie konsultingowe. Współpraca i wspólne rozumienie celu pozwoliło jednak efektywnie realizować kolejne kroki, w czym nie przeszkodziła nawet pandemia. Cieszymy się z tego doświadczenia oraz życzymy użytkownikom systemu jak największych korzyści z nowego rozwiązania. Liczymy też na dalszą współpracę w podobnej atmosferze – mówi Marcin Kleczka, Kierownik Projektu ze strony Gavdi i Zastępca Dyrektora Konsultingu w Gavdi Polska.
Szukasz inspiracji związanych z technologiami? Zajrzyj do raportu Human Relations Trends 2025.