Rok 2020 przyspieszył digitalizację procesów szkoleniowych oraz odmienił krajobraz nauki i rozwoju pracowników. Jak pokazują badania, niezmiennie jednak nacisk pozostaje na kompetencjach miękkich, które w tak nieprzewidywalnych czasach pozwalają firmom i pracownikom łatwiej przystosować się do zmian i przetrwać trudny dla większości okres związany z pandemią koronawirusa
Potrzebny jest holistyczny ogląd na naukę i rozwój pracowników z wielu perspektyw, by odnaleźć się w nowej sytuacji i przygotować się na to, czego trudno się nawet spodziewać. Należy spojrzeć na ten temat zarówno oczami pracownika, jak i specjalistów do spraw rozwoju talentów, managerów czy zarządu. Właśnie takiego wglądu ma dostarczyć przedstawicielom świata biznesu bezpłatny raport „Nauka i Rozwój w Pracy i Życiu”.
– Często szkolenie pracowników jest traktowane jako forma uzupełnienia obecnych luk kompetencyjnych. Można jednak na rozwój pracowników spojrzeć nieco bardziej holistycznie i rozwijać ich w obszarach, które pozwolą nie tylko wypełnić obecne luki kompetencyjne, ale i zapobiec powstawaniu nowych. W tym celu jednak należy być na bieżąco z sytuacją związaną z rozwojem kompetencji na świecie i w branży, w której pracujemy i obszarze, w którym pracują nasi pracownicy. Z myślą właśnie o tym powstał ten raport, by nie tylko sprawniej uczyć się i rozwijać, ale również przygotować siebie oraz firmę na to, co dopiero nadejdzie – mówi Marcin P. Stopa z SeeWidely, redaktor raportu „Nauka i Rozwój w Pracy i Życiu”.
Jakich ciekawych wniosków dostarcza nam raport?
- Kreatywność, innowacyjność, aktywne uczenie się oraz odporność na stres to najbardziej pożądane kompetencje w Polsce w 2020 roku.
- Mniej niż połowa pracowników (46%) uważa, że ich kultura organizacyjna wspiera rozwój.
- 78% osób na poziomie zarządu uważa kompetencje miękkie za ważniejsze od twardych.
- CEO poświęcają 20% więcej czasu na naukę kompetencji miękkich niż pracownicy.
- 68% pracowników preferuje naukę w miejscu pracy.
Jak COVID-19 wpłynął na strategię polskich firm? Czy Polacy uważają, że ucząc się więcej, mogą zarabiać więcej? Jak powinna wyglądać nauka pracowników szyta na miarę naszych czasów? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w raporcie „Nauka i Rozwój w Pracy i Życiu” wydanego przez SeeWidely pod redakcją Marcina P. Stopy. Raport znajdziesz tutaj.