Co warto przeczytać? Na co zwrócić uwagę? Ruszamy z naszym comiesięcznym cyklem 10 HR-owych inspiracji, w których będziemy polecać szczególnie wartościowe treści i materiały, na które warto zwrócić uwagę. Czas na odsłonę lutową pełną employer brandingu, trendów i wyzwań, jakie stoją przed zespołami HR
- To chyba najgorętsza employer brandingowa premiera przełomu roku. Książka Anny Macnar „Employer Branding bez tajemnic. Praktyczny prewodnik od A do Z, dla tych, którzy chcą długoterminową i skutecznie zarządzać wizerunkiem marki pracodawcy” to zdecydowanie więcej niż EB-owy guidebook. To doskonale przemyślana wyprawa żeglarska i swoista EB-owa mapa, dzięki której popatrzymy na employer branding jak na synergiczny proces ściśle związany z biznesem. Mnóstwo praktycznych rad i tipów. Zgodnie z deklaracją autorki, wieloletniego i doświadczonego stratega marki pracodawcy, to pozycja zarówno dla poczatkujących jak i średniozaawansowanych. Choć podejrzewam, że i EB Mastersi znajdą tu sporo inspiracji. Szczególnie pozytywnie zaskoczył mnie rozdział o pięciu trendach na najbliższe 5 lat. Wśród nich zrównoważony biznes, partnerstwo z biznesem i… przekonajcie się sami odkrywając Employer Branding bez tajemnic;
- Jeśli czytacie Forbes – to w najnowszym numerze są dwa ważne powody do lektury. Pierwszy to ciekawy wywiad z Michałem Borkowskim z Brainly, który mówi nie tylko o uczeniu na odległość ale także wpływie biznesu na kulturę organizacyjną i jej zmiany;
- Wraz z tym numerem Forbesa możecie liczyć, jak co roku o tej porze, na dodatek EB Book 2021. W nim ciekawe materiały na temat przyszłości pracy, zmianach oczekiwań kandydatów wobec pracownika czy dbałości o wellbeing pracownika z perspektywy codziennej pracy. W publikacji znajdziecie też ciekawe case studies State Street, PwC, Orange, Mc Donald’s, Lidl Polska, JTI, Jeronimo Martins Polska, The Adecco Group, czy Capgemini;
- Warto sięgnąć także po garść marketingowych inspiracji. W najnowszym numerze czasopisma Marketer Plus warto szczególnie przeczytać rozmowę Łukasza Murawskiego z Andy Starrem. Wystarczającą zachętą będzie już tytuł tego dialogu o wciągającym budowaniu marki: „Najlepszy sposób na odróżnienie się to po prostu bycie innymi. Identyczność jest zabójcza„. Także w działaniach HR i EB;
- Aleksandra Pszczoła z Bee Talents na łamach aktualnego numeru „Sprawnego Marketingu” dzieli się konkretnymi inspiracji na temat tego „Czego HR może nauczyć się od marketingu, a marketing od HR-u?” Na liście tego, co możemy dać marketerom znajdziecie m.in. budowanie komunikacji w oparciu o wartość, personalizację i indywidualne podejście, bycie tam, gdzie są klienci/kandydaci. Co jeszcze? Pożyczcie egzemplarz od swoich przyjaciół z teamów marketingowych;)
- Jeśli zostajemy „na styku” świata marketingu i HR to warto sięgnąć po książkę Michała Protasiuka i Anny Gorączki „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?„. Choć wiele tu o badaniach (także przydatnych z perspektywy prowadzenia działań candidate czy employee experience) i praktycznych pomysłach/wyzwaniach z nimi związanymi – warto dotrwać do końca, aby wspólnie z autorami przejść do rozdziału „Game is (not) over”, w którym rozprawimy się z mitami dotyczącymi gamifikacji. Czy gamifikacja jest droga? Czy sprawdza się w przypadku najmłodszych? Sprawdźcie sami w ciekawej książce wydawnictwa PWN;
- W przeglądzie 10 HR-owych inspiracji nie może zabraknąć dwóch tytułów ściśle związanych z naszą branżą. Tematem lutowego „Personel i Zarządzanie” są kluczowe wskaźniki efektywności. Oprócz tematu numerów polecam szczególnie ciekawe case studies z Grupy Dentsu o przekazywaniu pałeczki, czyli programu rozwoju sukcesorów w tej jednej z największych globalnych sieci komunikacji marketingowej. Na czym polega WannaBIM? Zerknijcie zaglądając do „PiZ”;
- Outplacement to niełatwe wyzwanie dla wielu firm. Jak przeprowadzić go z ludzką twarzą? Dowiecie się z lektury lutowego numeru „Personel Plus„. W numerze znajdziecie także kilka materiałów, pozwalających spojrzeć na wielostronne podejście do tematyki zarządzania różnorodnością w praktyce – czy to ze strony technologicznej, czy budowania polityki równościowej;
- Także digitalowo warto zajrzeć na kilka blogów. Szczególnie polecam teksty: Mai Gojtowskiej o określaniu EVP; Trendach na LinkedIn od Pauliny Mazur; czy mariażu nowej aplikacji (niestety na razie tylko na iOS) Clube House i employer brandingu, o jakim na swoim blogu How2HR pisze Olga Żółkiewicz. Jeśli brakuje Wam zebranej w jednym miejscu solidnej listy trendów i wyzwań HR-owych na 2021 – pomoże w tym świetnie materiał z 21 prognozami ekspertów na 2021 rok na blogu Gamfi, a z kolei w Szkole Rekrutera poczytacie o 4 trendach rynku pracy w kontekście 2021-2030 roku;
- A na deser też porcja inspiracji i zmian prosto z Goldenline. Jeśli nie byliście w naszym Centrum Kariery – adresowanym do osób szukających pracy i chcących rozwijać swoją karierę – zajrzyjcie tam koniecznie. Wiele się zmieniło. Jego treści widzi już 2,8 mln aktywnych użytkowników Goldenline. Wśród wielu ciekawych tekstów m.in. zaproszenie na darmowy live w czwartek 28.02. o godz. 18:00: Rekrutacja zdalna. I co teraz?, czy materiał o tym, jak wykorzystać zmianę i czerpać z niej każdego dnia. Z kolei dla pożeraczy HR-owych treści na blogu HR Goldenline czeka mnóstwo inspiracji – np. materiały o tym, jak odszukać idealnego kandydata; czy jak zyskiwać na home office i inwestycji w ergonomię pracowników. Nie zabrakło też ciekawego materiału na podst. raportu BOTWISE o wyzwaniach dotyczących obsługi klienta. Zapraszam także co dwa tygodnie na webinary HR-owe Goldenline i HRlink. Najbliższy już we wtorek 23 lutego o godz. 11:00. Tym razem nasza ekspertka HR Alina Michałek porozmawia ze swoimi gośćmi na temat definiowania wymagań i rekrutacji przez potencjał kandydatów.
HR-owe inspiracje w lutym 2021 r. przygotował Adam Piwek z Centrum Kariery Goldenline.