Przegląd mediów – październik #3

Najnowszy przegląd wiadomości z branży HR już jest! Miłej lektury.

Przepis na dobre ogłoszenie o pracę

Czy istnieje wzór idealnego ogłoszenia o pracę? Jakie elementy powinno ono zawierać?

Badania zrealizowanie przez GoldenLine w zeszłym roku wskazują 5 kluczowych elementów oferty pracy, które są brane pod uwagę przez kandydata. Zadbanie o transparentność ogłoszenia niesie za sobą wiele korzyści. Kandydaci są świadomi, z czym się wiąże praca w danej firmie. Dla firm to oszczędność czasu i pieniędzy oraz budowanie employer brandingu. Więcej informacji w rozmowie z Karoliną Sójkowską, ekspertką od rynku pracy.

Offboarding, czyli jak informować  pracowników o zwolnieniach

Większość pracodawców skupia swoją uwagę na stworzeniu przemyślanego planu onboardingu. Warto jednak zwrócić uwagę, że zwolnienia są nieodłączną częścią funkcjonowania każdej firmy. Jak sprawnie przeprowadzić proces zwolnienia pracownika? Warto kierować się kilkoma zasadami. Wiadomość należy przekazać osobiście zwalnianemu, najbliższym współpracownikom, a nawet reszcie zespołu. Budujemy w firmie otwartą komunikację opartą na szacunku, szczerości i autentyczności. Jak zakomunikować zwolnienie w dużej firmie? Odpowiedź na to pytanie oraz wskazówki dotyczące offboardingu  znajdziecie we wpisie Mai Biernackiej

Czy zawód „haerowca” przestanie istnieć?

Jakie są cele i potrzeby twojego przedsiębiorstwa? Jedno pytanie i tak wiele odpowiedzi. Prezesi, dyrektorzy, menedżerowie odpowiedzą, że istotne są dla nich przychody, redukcja kosztów, wolumen sprzedaży czy szeroko rozumiana efektywność. Dla rekruterów ważne są relacje pracownicze, podnoszenie kompetencji, atmosfera pracy czy tworzenie jasnej ścieżki kariery. Twarde podejście biznesowe wywiera wpływ na poszczególne działy w firmie, także na dział HR.

Jak w takiej sytuacji odnajduje się miękki HR i jej rekruterzy? Obszerny artykuł na ten temat znajduje się tutaj. 

Dodaj komentarz