Przed nami ostatni wakacyjny przegląd prasy – znajdziecie w nim artykuły o tym, kogo szukali rekruterzy w lipcu, jakie rewolucje szykują się w działach HR i jak zaplanować komunikację w rozproszonych zespołach.
Rewolucje w działach HR
W poszukiwaniach pracy nowe technologie towarzyszą nam od dawna, a era papierowych CV to przeszłość. Posiadanie profesjonalnego profilu zawodowego na serwisach społecznościowych takich jak GoldenLine stało się już standardem. Serwisy rekrutacyjne czy aplikacje dostarczające nam oferty pracy z określonymi kryteriami i stawką przyspieszają proces rekrutacyjny i znacznie skracają kontakt między kandydatem a rekruterem. Coraz częściej jednak działy HR sięgają po bardziej zaawansowane rozwiązania, które usprawniają codzienną pracę. Automatyczny proces potwierdzania otrzymanych aplikacji? Chatbot na stronie, który weryfikuje kandydatów przez 24/7? A może onboarding osadzony w chmurze? Zapraszam do lektury o tym, jaką rewolucję technologiczną przeszły działy HR.
Kogo szukali rekruterzy w lipcu?
Czy warto mieć profesjonalny profil w serwisach społecznościowych? Oczywiście, że tak! Szczególnie jeśli jesteśmy żywo zainteresowani tym co się dzieje na rynku pracy albo chcemy zmienić miejsce zatrudnienia. Z naszych danych wynika, że w lipcu za pośrednictwem Wyszukiwarki Kandydatów rekruterzy wysłali ponad 42 tys. wiadomości z zaproszeniem do procesów rekrutacyjnych. Jakich specjalistów poszukiwali w lipcu? Odpowiedź znajdziecie tutaj.
Komunikacja w zespołach rozproszonych
Pracujemy w firmach o różnej wielkości, strukturze a także niejednokrotnie i kulturze. Jak powinna wyglądać komunikacja między zespołami, aby współpraca układała się pomyślnie? O czym warto pamiętać? Polecam 10 zasad dla lepszej komunikacji.