Kluczowe informacje w ofertach pracy to dla kandydatów forma umowy, widełki wynagrodzenia oraz zakres obowiązków. Zarazem 80% kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu – tak wynika z najnowszego raportu GoldenLine “Rola transparentności w rekrutacji”.
Kluczowe informacje w ofercie pracy
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie GoldenLine, najważniejszą informacją w ofertach pracy jest dla kandydatów forma umowy (63% wskazań); na drugim miejscu plasują się widełki wynagrodzenia (60%), na trzecim zaś zakres obowiązków (60%). Tuż za podium znalazła się lokalizacja firmy (43%) oraz model pracy (43% wskazań). Zawarcie tych informacji w ofercie pracy może więc przełożyć się na większy spływ dopasowanych aplikacji.
Jakich informacji o pracodawcy poszukują kandydaci?
Na pytanie, jakich informacji szukaliby respondenci o pracodawcy, gdyby rozważali rozpoczęcie u niego pracy, wskazali kolejno: wysokość wynagrodzenia (59%), tryb pracy – godziny pracy, możliwość pracy zdalnej (52%) oraz opinie pracowników o tym, jak się pracuje w danej firmie (42%). Tuż za podium znalazły się atmosfera pracy (40%), lokalizacja biura (37%) i reputacja firmy (33%). Co ciekawe, 59% badanych przyznało, że odrzuciło ofertę pracy, ponieważ nie znalazło wystarczająco dużo informacji na temat pracodawcy. To ważny sygnał dla mniej znanych firm, że przy poszukiwaniach pracowników warto zadbać o stronę z zakładką kariera lub założyć Profil Pracodawcy na GoldenLine.
Opinie pracowników na wagę złota
Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie GoldenLine, 80% respondentów sprawdza opinie o pracodawcy przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu. Według badanych możliwość czytania i dodawania opinii (35% wskazań) to jeden z dwóch najważniejszych elementów serwisów związanych z szukaniem pracy, zaraz po samych ofertach pracy (75% wskazań). Jak zbudować wiarygodny wizerunek wśród potencjalnych pracowników? Warto założyć Profil Pracodawcy na GoldenLine.pl, który gromadzi opinie pracowników w jednym miejscu. Dzięki Profilowi Pracodawcy firma ma możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku oraz udzielania odpowiedzi na opinie, np. poinformowania o pozytywnych zmianach, które zaszły w firmie.
Raport GoldenLine “Rola transparentności w rekrutacji” przygotowany na podstawie badania na zlecenie GoldenLine zrealizowanego przez SW Research na reprezentatywnej grupie pracujących Polaków, mieszkających w miastach powyżej 100 tys., listopad 2017