Dziś w prasówce o tym, co będzie na topie w HR w 2018 roku, jak zadbać o markę pracodawcy w czasie onboardingu i jak mierzyć komunikację wewnętrzną. Do dzieła! :)
Co w HR piszczy (w 2018 roku)
Według badania przeprowadzonego na grupie osób pracujących w strukturach HR w Polsce, w 2018 roku pojawią się ciekawe trendy. Nieuchronnie rynek pracownika wymusza szukanie nowych rozwiązań w obszarze budowania więzi z pracownikami, czyli stawianie na działania EB i kreatywne podejście do rekrutacji. Zapowiada się ciekawy rok, który będzie też wyzwaniem dla działów HR. W świetle rosnących kosztów rekrutacji będzie częściej kładziony nacisk na direct search, co jest jedną z metod pozyskania kandydata dającą szybki efekt. Tradycyjna oferta pracy ze standardowymi hasłami, bez konkretów, których poszukują kandydaci, odchodzi do lamusa. Aby strzec firmę przed odejściem w cień konkurencji, przeczytaj jakie jeszcze wnioski wyciągają eksperci z przeprowadzonego niedawno badania.
Na jakie błędy nie powinna sobie pozwalać kadra zarządzająca?
Wiadomo, że w działaniach EB potrzebny jest zespół. W ramach dobrych praktyk istotne jest, aby współpracować z managerami i prezesami w tym obszarze. Drogi specjalisto – to ty jesteś ekspertem od EB/HR w swojej firmie, zatem edukuj, dziel się wiedzą i zachęć do poznania historii Daniela Lewczuka, który dostał niejedną lekcję od życia. Jak wiadomo, najlepiej jest się uczyć na cudzych błędach, więc warto podzielić się tym artykułem z zarządzającymi, bo od nich w największym stopniu zależy motywacja pracowników, których mają na pokładzie. Zajrzyj do artykułu.
Jak mierzyć komunikację wewnętrzną
Badanie efektywności w komunikacji jest wyzwaniem z którym warto sobie radzić, aby w przyszłości nie działać intuicyjnie ale na bazie konkretnych danych. Jaka różnica jest między wskaźnikami pomiaru efektywności i skuteczności komunikacji wewnętrznej? Przeczytacie o tym tutaj.
Marka pracodawcy a pierwszy dzień w pracy
Pięknie opowiedziana historia o onboardingu, i to przez samego Pawła Tkaczyka! Mam nadzieję, że wprawi cię w nastrój, który nie tylko zrelaksuje przed kolejnym zadaniem, ale też na długo zostawi ślad w sercu i pomoże ułożyć podobną historię, ale tym razem o twojej firmie w roli głównej. Przeczytasz o tym tu.