Przegląd mediów – październik #2

Przed weekendem koniecznie zajrzyjcie do nowej prasówki!

Employer Brandingowiec Ninja

Zadania osoby, która działa w zakresie Employer Brandingu, wychodzą poza schematy organizacji. Działając na pograniczu komunikacji, HR-u, marketingu, PR-u, w tym wszystkim będąc specem od projektów, realizuje cele strategiczne. KPI, ROI z inwestycji i inne mierniki pomagają sprawdzić, czy obieramy dobry kierunek. Adam Piwek przypomina jednak, że w tym fachu najważniejsi są ludzie! To dla nich EB-owcy starają się autentycznie ukazać rzeczywistość danego pracodawcy, aby wrażenie pracowników, kandydatów i potencjalnych kandydatów było odzwierciedleniem duszy organizacji.

Walka o pracowników ciąg dalszy

Rynek pracownika i idące za nim konsekwencje powodują, że firmy prześcigają się w podnoszeniu wynagrodzeń, szczególnie w branży IT. Rzutuje to na inne grupy zawodowe, np. pracowników liniowych, którzy do tej pory zaniedbywani i nisko wynagradzani wymuszają presję na pracodawcach o podwyższeniu wynagrodzenia. Rodzi to ogromne problemy budżetowe, a firmy coraz częściej przeznaczają budżety na inne cele niż zaplanowane kosztem innych zaplanowanych projektów. Ta sytuacja wymaga od pracodawców większego zaangażowania w budowę wizerunku pracodawcy, aby móc się wyróżnić i nie walczyć o pracowników jedynie płacą. Rola Employer Brandingu zatem jest coraz ważniejsza. Przeczytasz o tym tutaj.

Pracuję zdalnie

Kantar Public na zlecenie firmy Crossover opracował badania dotyczące pracy zdalnej. Wyniki badania „Praca zdalna – jestem na TAK” ukazują, że ponad połowa, bo aż 57% Polaków, chciałaby pracować zdalnie, a aż 81% chciałaby decydować o czasie swojej pracy! Obecne pokolenie w porównaniu do poprzednich zdecydowanie bardziej cenią sobie elastyczność związaną z karierą zawodową. Podkreślane jest wiele korzyści wynikających z umożliwienia pracownikom elastycznego podejścia do ich godzin pracy: oszczędności związanej z przestrzenią biurową, dodatkowe bodźce zwiększające kreatywność i efektywność pracy, oszczędność czasu na dojazdy, zaangażowanie wynikające z zaufania do nich i wreszcie zadowolony pracownik :) Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Konferencja HR Camp już 19 października!

Już 19 października odbędzie się IX edycja konferencji HR Camp. W tym roku przygotowane zostały ścieżki tematyczne dot. Employer Brandingu,  Nowych technologii w HR i Marki konsumenckiej EB.

Wszystkich głodnych wiedzy o nowych trendach i szukających inspiracji zapraszamy na prelekcje, rozmowy w kuluarach i warsztaty, które odbędą się podczas konferencji. Dzień jak co roku zostanie zwieńczony wieczorną galą EB Stars, na której nagrodzeni zostaną ci, którzy wyróżniają się na rynku najlepszymi praktykami EBowymi! Nie może Was tam zabraknąć!

 

Dodaj komentarz