Przegląd mediów – lipiec #4

Weekend za pasem, więc czeka już na Was nowy przegląd tygodnia! Dzisiaj przeczytacie o tym, gdzie informacji o pracodawcy szukają kandydaci, trudnościach z zatrudnianiem pracowników i marce pracodawcy – z różnych perspektyw. 

Pracodawcy coraz bardziej otwarci w relacjach z kandydatami

Opinie o pracodawcy w sieci to jeden z najpopularniejszych sposobów weryfikacji pracodawców przez kandydatów. Jak pokazują badania 62% osób uważa, że opinie w Internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Jakie oczekiwania mają kandydaci i co robi jeden z najpopularniejszych portali z wiarygodnymi opiniami, aby dać użytkownikom lepszy dostęp do poszukiwanych informacji przeczytacie w artykule “Pracodawcy coraz bardziej otwarci w relacjach z kandydatami”.

Praca czeka na człowieka. Dla nas to niby dobrze, ale…

Z badań wynika, że problem z obsadzeniem wakatów ma co trzecia polska firma. I nie chodzi tu o deklaracje, kiedy firma „planuje/rozważa szukanie pracownika”, ale nieudanych próbach jego zatrudnienia. Jakie znaczenie ma to zjawisko dla pracowników i firm przeczytacie w tym artykule.

Czy marka pracodawcy może mieć swoje zdanie na tematy społeczno-polityczne?

Work-life balance, rozwój, wyjątkowy zespół, praca, która pozwala wyrazić siebie – to podstawowe elementy każdej komunikacji z kandydatem. Ale czy są to informacje wystarczające? Coraz częściej słychać głosy przekonujące, że kandydaci oczekują od pracodawców czegoś więcej. Praca ma wpisywać się w styl życia pracowników, odzwierciedlać ich zainteresowania, ale i poglądy. Tylko czy marka powinna głośno wyrażać swoje zdanie na przykład na tematy społeczne i polityczne? O tym przeczytacie na blogu Mai Gojtowskiej.

 

Czytaj więcej

Dodaj komentarz