Weekend za pasem, więc czeka już na Was nowy przegląd tygodnia! Dzisiaj przeczytacie o tym, gdzie informacji o pracodawcy szukają kandydaci, trudnościach z zatrudnianiem pracowników i marce pracodawcy – z różnych perspektyw.
Pracodawcy coraz bardziej otwarci w relacjach z kandydatami
Opinie o pracodawcy w sieci to jeden z najpopularniejszych sposobów weryfikacji pracodawców przez kandydatów. Jak pokazują badania 62% osób uważa, że opinie w Internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Jakie oczekiwania mają kandydaci i co robi jeden z najpopularniejszych portali z wiarygodnymi opiniami, aby dać użytkownikom lepszy dostęp do poszukiwanych informacji przeczytacie w artykule “Pracodawcy coraz bardziej otwarci w relacjach z kandydatami”.
Praca czeka na człowieka. Dla nas to niby dobrze, ale…
Z badań wynika, że problem z obsadzeniem wakatów ma co trzecia polska firma. I nie chodzi tu o deklaracje, kiedy firma „planuje/rozważa szukanie pracownika”, ale nieudanych próbach jego zatrudnienia. Jakie znaczenie ma to zjawisko dla pracowników i firm przeczytacie w tym artykule.
Czy marka pracodawcy może mieć swoje zdanie na tematy społeczno-polityczne?
Work-life balance, rozwój, wyjątkowy zespół, praca, która pozwala wyrazić siebie – to podstawowe elementy każdej komunikacji z kandydatem. Ale czy są to informacje wystarczające? Coraz częściej słychać głosy przekonujące, że kandydaci oczekują od pracodawców czegoś więcej. Praca ma wpisywać się w styl życia pracowników, odzwierciedlać ich zainteresowania, ale i poglądy. Tylko czy marka powinna głośno wyrażać swoje zdanie na przykład na tematy społeczne i polityczne? O tym przeczytacie na blogu Mai Gojtowskiej.
Czytaj więcej
- Generacja Z. Nowe-stare pokolenie? [wideo]
- Rodzic pracownikiem, dziecko stażystą. Nowatorski projekt firmy
- Jakość komunikacji wewnętrznej ma wpływ na wyniki finansowe firmy
- Pracodawcy łowią w sieci. Sprawdź, kogo poszukują
- Tobie już dziękujemy!
- Pojedziemy na łów, czyli na konferencję IT
- Z: zagadkowi absolwenci
- A jak audyt marki pracodawcy
- Nowa definicja doświadczenia zawodowego
- Wypowiedzenie czy porozumienie stron. Jak najlepiej rozstać się z pracownikiem?
- The Game of Business Evolution
- Prezes IKEA: „Pracownicy muszą czuć się w swojej firmie bezpieczni i być należycie wynagradzani” [WYWIAD]
- Nie chcesz wracać po wakacjach do pracy? Zostań współczesnym nomadą!
- Dlaczego należy zachęcać zespół do robienia przerw na świeżym powietrzu?