Na blogu czeka już nowy przegląd newsów z całego tygodnia, a w nim: nowe formy rekrutacji, czyli skauting i viral recruitment, ogłoszenie, które przyciągnie kandydatów z pokolenia Y oraz scenariusz HR-owego musicalu, czyli wesoły piątkowy artykuł:)
Nietypowa forma rekrutacji – skauting
Czy twoja pierwsza myśl po przeczytaniu tytułu to – harcerstwo? Jeśli tak, to od dziś się to zmieni :) Skauting jest metodą rekrutacyjną, wykorzystywaną najczęściej przez firmy poszukujące pracowników do sprzedaży, obsługi klienta czy SSC. Skauting polega przede wszystkim na poszukiwaniu kandydatów poza murami firmy – w ich strefie komfortu. Najczęściej jest to obserwacja potencjalnego pracownika, np. w jego obecnym miejscu pracy, kiedy rekruter wciela się w rolę tajemniczego klienta. Pozwala to rekruterom na „przetestowanie” kandydata w warunkach zbliżonych do przyszłej pracy, zanim dowie się on o procesie rekrutacji. Jakie firmy już zastosowały metodę skautingu? Jak to wygląda w Polsce? Sprawdź :)
Jak zatrudnić wielu kandydatów w krótkim czasie?
Kolejną niestandardową formą pozyskania kandydatów jest viral recruitment, czyli rekrutacja opierająca się na marketingu wirusowym. Największą zaletę tej metody stanowi możliwość dotarcia do wyjątkowo szerokiej grupy odbiorców. Sprawdzi się więc szczególnie, kiedy zadaniem jest zrekrutowanie kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset pracowników w krótkim czasie. Oczywiście skuteczność metody uwarunkowana jest długofalową strategią i zaangażowaniem oraz biegłością rekrutera w kanałach social media. Jak działa viral recruitment? Odsyłam do artykułu Justyny Koc.
Jak ogłoszeniem zdobyć pokolenie Y?
Wróćmy do nieco bardziej standardowych metod docierania do kandydatów – ogłoszeń. Zbliża się okres staży i praktyk wakacyjnych. W poszukiwaniu chętnych warto skupić się na dostosowaniu ofert do pokolenia Y. Serwis GoldenLine przeprowadził badanie, które pokazuje, co według generacji wkraczającej na rynek pracy jest najistotniejsze w ogłoszeniach, a czego w nich brakuje i jak najczęściej poszukują pracy młodzi ludzie. Okazuje się, że jedną z informacji, której zdecydowanie nie powinno zabraknąć w ogłoszeniu, jest określenie dni i godzin pracy. Równie istotna jest kwestia wynagrodzenia i lokalizacji firmy. Młode osoby mniejszą uwagę skupiają na opisywanych w ogłoszeniach wartościach i standardach firmy. Według badanych szczególnie istotna nie jest też informacja o benefitach pozapłacowych – tylko 19% z nich określiło ją jako wartościową. Na co jeszcze pokolenie Y zwraca uwagę w ogłoszeniach? Czego im brakuje? Jak szukają pracy? Klik.
Szef nadaje ton
Zmiana menedżera to wyzwanie zarówno dla samego szefa, jak i całego zespołu. Zazwyczaj style zarządzania ustępującego menedżera i jego następcy różnią się od siebie. Nowy szef musi więc pamiętać o tym, że jego metody zarządzania mogą być dla zespołu zupełną nowością. Powinien wdrażać swój styl stopniowo, obserwując przy tym zespół i dostosowując się do jego potrzeb. Zachęcam do zapoznania się z krótką historią opisaną przez dr Annę Dolot i wnioskami, jakie warto z niej wyciągnąć :)
Zajrzyj również tutaj:
- HRHRland, czyli piątek z przymrużeniem oka
- Serwisy pracy złapały wiatr w żagle
- 7 kroków do startegii employer brandingowej w social media
- Rozwijanie kompetencji – szkolenia outdoor
- Wdrażanie programu mentoringowego w organizacji
- Pracownicy chcą być ambasadorami w social media. Brakuje im jednak wsparcia ze strony firm