Ponad 3,7 mln użytkowników miesięcznie daje GoldenLine pierwsze miejsce w kategorii „Praca” – według opublikowanego ostatnio badania polskiego internetu PBI/Gemius za luty 2017.
Badanie umożliwia porównanie wszystkich witryn na rynku internetowym wg tych samych kryteriów. W kategorii „Praca” liderem jest GoldenLine z dotarciem do 3,73 mln użytkowników (po wyłączeniu współoglądalności* serwisów GoldenLine.pl i GazetaPraca.pl). Za nim kolejno plasują się: OLX.pl – 3,26 mln, Grupa Pracuj – 2,88 mln, LinkedIn – 2,13 mln i indeed.com – 2,09 mln.
Badanie Gemius/PBI jest standardem pomiaru widowni internetowej w Polsce. Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci.
Jest wykorzystywane przez właścicieli serwisów internetowych do mierzenia ruchu w serwisach, porównywania się z konkurencyjnymi firmami i konstruowania ofert reklamowych.
Wyniki badania umożliwiają mierzenie ruchu w serwisach, porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników.
*Współoglądalność (ang. audience duplication) informuje, jaka liczba lub procent użytkowników wybranej strony WWW odwiedza również inną wybraną stronę internetową w danym miesiącu.