Kolejny cotygodniowy przegląd newsów przed nami, a w nim o tym, dlaczego warto przeanalizować wiadomości wysyłane kandydatom, o tym, jak skutecznie się uczyć i o pierwszym od 2012 roku spadku zaangażowania pracowników.
Opowieść o Przewodniku, Wędrowcu i Mędrcu
Na dobry początek weekendu zachęcam do zapoznania się z artykułem Jacka Krajewskiego, gdzie w przyjemny sposób zobrazowane są role poszczególnych osób w procesie rekrutacji. Stwarza świetną okazję do przeanalizowania maila zapraszającego kandydata do kolejnego etapu rekrutacji i jednocześnie – małego rachunku sumienia ;) Okazuje się, że często wystarczy wprowadzić nawet niewielkie zmiany w komunikacji, aby skutecznie zadbać o swoją markę rekrutera. Kto jest kim w tej opowieści? Sprawdź :)
Jak się uczyć, żeby się nauczyć
Młodzi, energiczni, otwarci… szybko przyswajamy wiedzę. Im jesteśmy starsi, tym trudniej nam ją uzupełniać. Też tak masz? :) Sposób uczenia się osób dorosłych znacznie różni się od nauki młodych. Dzieci zazwyczaj nie mają problemu z uczeniem się nowych rzeczy, choćby języków obcych, co u dorosłych niekiedy bywa problematyczne. Jednak na wszystko są sposoby, na efektywną naukę również. Warto ułatwić sobie ten proces spełniając kilka warunków, takich jak, np. motywacja wewnętrzna, zadbanie o odpowiednią atmosferę czy zastąpienie gotowych rozwiązań konkretnymi narzędziami. Każdy ma swój styl uczenia się, dzięki któremu przyswajanie nowych informacji staje się efektywne.
Jeśli interesują cię warunki, jakie warto spełnić, aby usprawnić proces uczenia się lub chcesz dowiedzieć się, czym jest cykl Kolba – odsyłam cię do artykułu Marty Nowakowskiej „O uczeniu się dorosłych”.
Najbardziej atrakcyjne branże do pracy w 2017
Według badania Randstad Employer Brand Research 2017 najbardziej popularne branże w 2017 roku to produkcja (55% wskazań), surowce i paliwa (wskazane przez 53% badanych) oraz sektor energetyczny (48% wskazań). Z kolei dla młodego pokolenia w wieku 18-24 w pierwszej trójce najbardziej interesujących branż uplasowały się elektrotechnika i inżynieria, a także telekomunikacja i IT. Więcej o wynikach badania znajdziecie w artykule na Outsourcingportal.
Przeczytaj więcej:
- Srebrne tsunami – dotrzeć do starszych kandydatów
- Zagrożenie pracowników ze strony robotów to strachy na Lachy. Może za 100 lat?
- Zrozumieć onboarding – jak zatrzymać pracowników przed odejściem
- Cechy dobrego employerbrandingowca, część 3: szerokie spojrzenie
- O wolontariacie pracowniczym w Trójce!
- Shoplo i genialny trolling akcji #polskichłopak
- Pracodawca + influencer? To może się udać! Blogerzy, Youtuberzy w służbie marki pracodawcy
- Pokoleniowa Wieża Babel
- O talentach w każdym z nas…
- Pokolenie Z – rewolucja na rynku pracy, rewolucją w HR-ach
- Pierwszy raz od 2012 roku nastąpił spadek zaangażowania pracowników