W dzisiejszym przeglądzie branżowych newsów przeczytacie o personal brandingu rekrutera, również w korporacji, ciakwej kampanii Nationale Nederlanden i efektywnych sposobach komunikacji. Zapraszamy!
Sposób komunikacji ma znaczenie
Trudno się nie zgodzić z wieloma postulatami feminizmu. Szczególnie teraz, gdy okazuje się, że wciąż jest wielu zwolenników usprawiedliwiania gorszego wynagradzania za pracę dla kobiet.
Dlaczego niektóre szczytne idee i wydawałoby się zasadne argumenty mają mniejszą siłę przebicia, a co gorsza, brakuje chęci utożsamiania się z przekazem, pod którym może kryć się bardzo zasadna idea? Takie pytanie i ciekawe wnioski wraz z przykładem, jak można lepiej wywoływać pożądany efekt wizerunkowy, przeczytacie TU. Warto wyciągać wnioski i promować szczytne idee, bo jeszcze wiele jest do zrobienia w tym temacie.
Reaktywna czy proaktywna – która komunikacja jest lepsza?
Jeszcze na dokładkę rzecz o komunikacji wewnętrznej. Dobrze podchodząc do tego obszaru, śmiem twierdzić, że można minimalizować przynajmniej część kryzysów, które są motorem napędowym dla frustracji pracowników, przelewanej często online, która natępnie zbiera swoje żniwo przez kolejne miesiące i osłabia efekty podejmowanych działań wizerunkowych pracodawcy. Przeczytaj o tym TU.
Personal branding rekrutera
Jeśli nie udało Ci się dołączyć do Akademii Profesjonalnego Rekrutera, to być może już nim jesteś lub masz tak duży problem z rekrutacjami, że nawet nie masz czasu na weryfikację swoich kompetencji. Z pomocą spieszą blogerzy. Co prawda wpis pojawił się w zeszłym tygodniu, ale temat wciąż żywy. Przyglądając się w social media dialogom rekruter-kandydat, odnoszę wrażenie, że również coraz bardziej palący. Bardzo ciekawie i przejrzyście napisała Kasia :) o tym, co jest ważne w komunikacji z kandydatem TU. Chodzi już nie tylko o wizerunek osobisty czy też wizerunek pracodawcy, ale też o „przyszłe pokolenia”. Wszelkie bazy z danymi naszych kandydatów to niemalże naturalne środowisko rekrutera. Miernej jakości wiadomości zatruwają to środowisko i mamy zamknięte koło w postaci znieczulicy kandydatów. Dbajmy o swoje środowisko pracy :)
Personal branding w korporacji – czy duże firmy powinny inwestować w wizerunek jednostki?
Być może jesteś managerem wielkiej korporacji HR i powyższy problem bezpośrednio cię nie dotyczy, bo przecież zamykasz skutecznie projekty. Nie chcesz rozliczać zespołu z tego, jak udaje im się przyciągnąć kandydata. Nie ma potrzeby, aby rozliczać, ale na pewno warto inwestować w taki sprawny zespół! Jak i dlaczego to trzeba robić, przeczytasz TU.
Pracownik „nie poszukiwany” od zaraz!
A jeśli już mówimy o ciekawym przekazie, to ruszyła kampania o kontrowersyjnym tytule „Nie szukamy pracowników” Nationale Nederlanden. Twarzą kampanii są pracownicy. Więcej o kampanii można poczytać tu. Być może szykuje się kolejny sukces EB w wydaniu Nationale Nederlanden. Trzymamy kciuki!
Zajrzyj również tutaj:
- 10 faktów, które zmienią myślenie o biznesie i zarządzaniu
- Real Time Marketing w komunikacji
- Kandydat = Klient w raporcie Deloitte
- Autentyczność w reklamie Outdoor
- Nowy trendbook Hatalskiej