Piątkowy przegląd mediów już na was czeka! Znajdziecie w nim artykuł o skutecznych narzędziach komunikacji wewnętrznej, powodach zmiany pracy i najbardziej stresujących zawodach, a także małą muzyczną inspirację z okazji końca tygodnia ;)
Druk, digital czy f2f?
W lutym agencja Gatehouse opublikowała wyniki swojego międzynarodowego badania State of the Sector 2017. Wzięło w nim udział ponad 400 praktyków komunikacji wewnętrznej z całego świata, głównie z Europy. Zdecydowana większość badanych uznała, że najskuteczniejszą formą komunikacji wewnątrz firmy pozostaje komunikacja twarzą w twarz. Pod względem popularności prym wiodą konferencje dla kadry zarządzającej oraz spotkania zespołów. Pod względem skuteczności – roadshowy. Więcej o efektywności narzędzi komunikacji wewnętrznej możesz przeczytać w artykule Najskuteczniejsze narzędzia komunikacji wewnętrznej… Niektóre wyniki na pewno cię zaskoczą.
Should I stay or should I go?*
Badania HAYS wskazują, że większość pracowników z optymizmem ocenia swoją przyszłość zawodową. ¼ badanych rozważa zmianę pracy w ciągu pół roku. Prawie tylu samo w ciągu 6-12 miesięcy. Zaledwie co 7. nie ma w planach takiej zmiany. Tym, co najbardziej zaważyło na atrakcyjności oferty, były możliwości rozwoju oraz udział w ciekawych projektach. Więcej na ten temat w artykule Dlaczego zmieniamy pracę?
Ta ostatnia niedziela…*
Niczym w utworze Mieczysława Fogga nadchodzi czas, gdy wraz z pracownikiem przyjdzie nam zaśpiewać sobie nawzajem dzisiaj się rozstaniemy, dzisiaj się rozejdziemy… Według badania Deloitte co 4. polska firma ma problem z zatrzymaniem kluczowych pracowników. W przypadku tych branż, w których dominuje rynek pracownika, np. IT, odsetek ten jest jeszcze wyższy. Choć odchodzenia pracowników nie da się całkiem wyeliminować, to jednak można ograniczyć liczbę tych, którzy odchodzą. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim uważne obserwowanie pracownika i docenianie go, mówiąc mu… że jest dobry. Tak, po prostu. Tylko tyle i aż tyle. O czym jeszcze warto pamiętać? Dobre rady w artykule Co zrobić, by zatrzymać w firmie najbardziej cenionych pracowników?
Co łączy rekrutera, taksówkarza i strażaka?
Serwis Career Cast opublikował listę najbardziej stresujących zawodów w 2017. Choć jest to serwis amerykański, to myślę, że jak najbardziej zestawienie to można odnieść także do warunków polskich. Ostatnie miejsca przypadły dziennikarzom telewizyjnym, taksówkarzom i specjalistom ds. PR. Jak myślicie, kto jest na czele rankingu? Odpowiedzi w artykule 10 najbardziej stresujących zawodów 2017 roku
PS: Niestety, stanowisko rekrutera nie dostało się do pierwszej dziesiątki, choć pewnie wszyscy się zgodzimy, że zapewne tylko przez czyjeś gapiostwo ;)
Lektura dodatkowa:
- Nie wysyłaj Juniora swego na pożarcie
- Gdy podwładny zostaje szefem. Jak sobie poradzić z nieoczekiwaną zmianą miejsc?
- Kreatywne biura mają wyzwalać kreatywność młodych ludzi. Tymczasem, skutek… może być odwrotny
- Tu i teraz. Mindfulness coraz śmielej wchodzi do biznesu
- Polski rynek pracy przed burzą. Na razie ratują go Ukraińcy
- Normy i wymiar czasu pracy w 2017 roku
- Zastosowania sztucznej inteligencji w HR
- [E-book od Marcina Potkańskiego] 3 kroki do doskonałej zakładki kariera
- Znamy ulubione miejsca pracy. Pierwsze wyróżnienia I Love My Job Winner 2017
And for those who want to know more:
- 4 Unexpected Places Where You Might Find Your Next Hire
- Chatbots in Recruiting: What You Need to Know
- Which employee benefits are actually worth getting excited about?
- When Good Goals Go Bad
- How You Treat Rejected Candidates Can Have A Big Impact
—
* Nawiązania do utworów muzycznych zamierzone. Udanego weekendu! :)
Should I stay or should I go
Ostatnia niedziela