W tym tygodniu wśród podsumowania branżowych newsów znajdziecie artykuły o organizowaniu skutecznych spotkań firmowych, efektywnych szkoleń i problemach, z jakimi mierzą się pracodawcy. I nie zapomnijcie wysłać zgłoszenia na konkurs EB Kreator ;)
Efektywne spotkanie firmowe? Grunt to dobra organizacja!
Jeżeli jesteście ciekawi, w jaki sposób podnieść efektywność firmowych spotkań, w których bierzecie udział (lub jesteście organizatorem), koniecznie zajrzyjcie na bloga Mai Biernackiej. Znajdziecie tam cenne wskazówki, dzięki którym zaoszczędzicie swój czas, a spotkania staną się skuteczne.
Kompetencje na papierze?
A skoro już mowa o skutecznych spotkaniach… warto zastanowić się również nad efektywnością szkoleń. Pracownicy wysyłani są na takie szkolenia, na których w krótkim czasie mają nabyć nowe umiejętności. Bogaty program, obszerny materiał i certyfikat potwierdzający podwyższenie kompetencji – czy to wystarczy? O tym, jakie szkolenia wybierać, które z nich będą przydatne i faktycznie wartościowe dla pracowników, dowiecie się z artykułu „Naszpikowani kompetencjami” Beaty Kaczor.
III edycja konkursu EB Kreator – zgłoszenia tylko do 30.11.2016
Tylko do 30 listopada trwa nabór zgłoszeń do III edycji EB Kreator, największego i najważniejszego wydarzenia w świecie polskiego employer brandingu. W ramach tego konkursu firmy mogą zgłaszać zrealizowane projekty z zakresu EB w aż siedmiu różnych kategoriach. Serdecznie zapraszamy do zgłoszeń!
Walka o pracowników trwa
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na początku listopada ogłosiło spadek poziomu bezrobocia do 8,2 proc. Zbliżamy się do sytuacji, kiedy pracy nie mają głównie te osoby, które mieć jej nie chcą. Oznacza to pogłębianie się problemu odchodzących pracowników oraz walki o osoby z odpowiednimi kwalifikacjami. Z jakimi problemami obecnie muszą zmierzyć się pracodawcy? Tego dowiecie się z artykułu Marty Piątkowskiej.
Świat bez etykiet
Zdarzyło Wam się kiedyś ocenić kogoś, zanim go poznaliście? „Przyczepiać” etykiety określające kogoś mianem leniwego, nierzetelnego, nieodpowiedzialnego… A może sami sobie też takie nadajecie? Etykietowanie i ocenianie innych zdecydowanie wpływa na powstawanie barier w komunikacji z innymi. Jest to nawyk, którego bardzo często nie jesteśmy świadomi. Sprawdźcie, jaki wpływ na nasze relacje i efektywność ma takie niepozorne etykietowanie innych.
Polecamy również:
- Jest lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Bezrobocie w Polsce wreszcie sześciocyfrowe – podaje Eurostat
- Zdrowa organizacja wcale nie musi być fit
- Ten dzień zapamiętam na długo
- Fakty i mity na temat employer brandingu