W dzisiejszym zestawieniu branżowych newsów znajdziecie sporo nowinek – m.in. o wynagrodzeniach, boomie na rynku pracy i o tym, ilu Polaków jest zadowolonych z pracy. Zapraszamy!
Boom na rynku pracy wpędza firmy w kłopoty
Aż 40 proc. polskich firm deklaruje, że brakuje im odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów do pracy – wynika z badania Grant Thornton. To najwyższy odsetek od 2009 r. Jeszcze dwa lata temu grono pracodawców skarżących się na braki kadrowe było o około połowę mniejsze niż obecnie. Cały raport z badania możecie przeczytać tutaj.
Program lojalnościowy jako sposób na pozytywny employer branding
Czy programy lojalnościowe mogą wpłynąć na pozytywny wizerunek twojej firmy wśród pracowników? Jakie cechy powinien spełniać efektywny program lojalnościowy kierowany do pracowników? Które benefity są najpopularniejsze w Polsce? Odpowiedzi m.in. na te pytania oraz dużo ciekawostek znajdziecie w e-booku „Programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży”. Szczególnie polecam tekst Barbary Zych z Employer Branding Institute pt. „Program lojalnościowy jako sposób na pozytywny employer branding”.
Dlaczego Dżem to „Dżem”?
Grupa Neuca przedstawia kulisy wdrożenia „firmowego facebooka”. Zobaczcie jak wygląda kampania promocyjna i dlaczego warto iść w kierunku „digital workplace”.
Większość Polaków deklaruje zadowolenie z pracy – badanie Ipsosu
Siedmiu na dziesięciu zatrudnionych w Polsce deklaruje, że w pracy czuje się dobrze. Daje nam to trzecie miejsce w Europie, zaraz za Niemcami i Brytyjczykami. Nadal największym zmartwieniem pracowników jest wysokość wynagrodzenia (obecnie 52% badanych Polaków martwi się wysokością pensji). Drugim zmartwieniem pracowników jest utrzymanie pracy. W Polsce obawy o to zgłosiło 29% badanych. Więcej danych z badania znajdziecie tutaj.
Lenovo | Nothing Without A Woman
Firma informatyczna Lenovo, jeden z największych na świecie producentów komputerów osobistych, ruszyła z nową kampanią rekrutacyjną skierowaną do kobiet. 34% pracowników tej firmy to kobiety. Lenovo uważa, że to za mało i chce zachęcić płeć piękną do większego zainteresowania branżą informatyczną. Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Zajrzyj również do:
- Jak obrać dobry kierunek działań w komunikacji wewnętrznej?
- Etyka w HR
- Szefie! O Twoich współpracownikach kilka słów prawdy
- 2,6 tys. na rękę – tyle chcą zarabiać młodzi
- O candidate experience, zaufaniu i rekrutacji za pomarańczę
- 13 pytań z rozmów rekrutacyjnych, które Google wycofało, bo były zbyt trudne
- 7 błędów w rekrutacji programistów
- UE: 20-30 proc. pracowników zarabia jako tzw. niezależni pracownicy
- Szef na obcasach, czyli kilka słów o kobietach na wysokich stanowiskach
- Doktorat zrobisz w firmie
- GUS: Polacy zarabiają przeciętnie 3 tysiące złotych „na rękę”
- Przyszłość pracy
- Polska przegrywa wojnę o talenty. Tylko z Indii specjaliści wyjeżdżają szybciej
- EBMASTERS po raz 13 w Krakowie (25.10.2016)
- Leszek Gierszewski, prezes Druteksu: Nie muszę być najmądrzejszy w firmie
- Od czegoś trzeba zacząć, czyli czym jest EB i dlaczego warto poświęcić mu czas… i pieniądze
- Instytut Badawczy Randstad, Monitor Rynku Pracy, 25. edycja badania, październik 2016 r.
- O czym zapomina HR decydując się na udział w targach kariery?
And for those who want to know more:
- Six Things Your Human Resources Team Wants You To Know About Them
- You need to gain buy-in for your brand across the business
- Few Workers Apply Their Company’s Values to Their Jobs