Przegląd mediów – październik #3

W dzisiejszym zestawieniu branżowych newsów znajdziecie sporo nowinek – m.in. o wynagrodzeniach, boomie na rynku pracy i o tym, ilu Polaków jest zadowolonych z pracy. Zapraszamy!

Boom na rynku pracy wpędza firmy w kłopoty

Aż 40 proc. polskich firm deklaruje, że brakuje im odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów do pracy – wynika z badania Grant Thornton. To najwyższy odsetek od 2009 r. Jeszcze dwa lata temu grono pracodawców skarżących się na braki kadrowe było o około połowę mniejsze niż obecnie. Cały raport z badania możecie przeczytać tutaj.

Program lojalnościowy jako sposób na pozytywny employer branding

Czy programy lojalnościowe mogą wpłynąć na pozytywny wizerunek twojej firmy wśród pracowników? Jakie cechy powinien spełniać efektywny program lojalnościowy kierowany do pracowników? Które benefity są najpopularniejsze w Polsce? Odpowiedzi m.in. na te pytania oraz dużo ciekawostek znajdziecie w e-booku Programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży”. Szczególnie polecam tekst Barbary Zych z  Employer Branding Institute pt. Program lojalnościowy jako sposób na pozytywny employer branding”.

Dlaczego Dżem to Dżem”?

Grupa Neuca przedstawia kulisy wdrożenia firmowego facebooka”. Zobaczcie jak wygląda kampania promocyjna i dlaczego warto iść w kierunku digital workplace”.

Większość Polaków deklaruje zadowolenie z pracy – badanie Ipsosu

Siedmiu na dziesięciu zatrudnionych w Polsce deklaruje, że w pracy czuje się dobrze. Daje nam to trzecie miejsce w Europie, zaraz za Niemcami i Brytyjczykami. Nadal największym zmartwieniem pracowników jest wysokość wynagrodzenia (obecnie 52% badanych Polaków martwi się wysokością pensji). Drugim zmartwieniem pracowników jest utrzymanie pracy. W Polsce obawy o to zgłosiło 29% badanych. Więcej danych z badania znajdziecie tutaj.

Lenovo | Nothing Without A Woman

Firma informatyczna Lenovo, jeden z największych na świecie producentów komputerów osobistych, ruszyła z nową kampanią rekrutacyjną skierowaną do kobiet. 34% pracowników tej firmy to kobiety. Lenovo uważa, że to za mało i chce zachęcić płeć piękną do większego zainteresowania branżą informatyczną. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Zajrzyj również do:

And for those who want to know more:

Dodaj komentarz