Jak co piątek czeka na Was kolejne zestawienie branżowych nowinek. Dziś dowiecie się o nowym podejściu do feedbacku i o tym, co stało się z wykwalifikowanymi pracownikami, a także przeczytacie wywiad z Andrzejem Borczykiem.
Trzydniowy tydzień pracy idealnym rozwiązaniem?
Jeden z najbogatszych ludzi na świecie uważa, że trzydniowy tydzień pracy jest sposobem na wykorzystanie wydajności pracowników i jednocześnie udostępnieniem miejsca na rynku pracy młodym ludziom. Według Carlosa Slima społeczeństwo żyje coraz dłużej, jest zdrowsze, a tym samym rośnie jego wydajność. W związku z tym powinniśmy później przechodzić na emeryturę, aby pracodawcy mieli możliwość wykorzystania naszych umiejętności i doświadczenia. Z uwagi na brak miejsca dla młodych na rynku pracy, idealnym rozwiązaniem będzie skrócenie tygodnia pracy do trzech dni. Czy takie rozwiązanie sprawdziłoby się w Polsce? O innych atutach pomysłu Slima przeczytacie w artykule Rafała Badowskiego.
Constant feedback zastąpi roczne rozmowy pracownicze?
Dynamiczne otoczenie biznesowe wpływa na potrzebę zmiany dotychczasowego podejścia do udzielania feedbacku. Dotychczas popularna roczna ocena pracownicza nie dla wszystkich stanowi możliwość rozmowy o rozwoju – dla wielu jest źródłem stresu. Aby lepiej poznać potrzeby pracowników i stworzyć okazję do usprawnienia komunikacji pomiędzy managerem a pracownikiem, rozmowy roczne zastępowane są bieżącą informacją zwrotną, tzw. constant feedback. O korzyściach, jakie niesie za sobą nowy trend przeczytacie w rozmowie z Jolantą Hoffman, Global Compensation & Benefits Director z firmy DeLaval.
Digital workplace środowiskiem pracy dla pokolenia Millenium i Z
Postęp technologiczny i społeczny to machina, której nie da się zatrzymać. Dotychczasowe środowisko pracy może już nie wystarczyć, jeśli chcemy przyciągnąć do siebie pracowników generacji Millenium czy Z. Nowe pokolenia mają inne potrzeby, w które wpisuje się cyfrowe środowisko pracy. Do firm coraz śmielej wkracza trend digital worklpace, o którym dowiecie się więcej z rozmowy z Dyrektorem Departamentu Polityki Personalnej w NEUCA Andrzejem Zielińskim.
Szacunek do pracowników to podstawa strategii firmy
To ludzie tworzą markę i jej przewagę konkurencyjną. To pracownicy wnoszą do firmy wartości, bez których nawet doskonała strategia może okazać się niewystarczająca i niemożliwa do realizacji. Pracownicy będą zaangażowani w budowanie firmy tylko wówczas, kiedy będą szanowani przez pracodawcę. Doceniony pracownik będzie magnesem na klientów i najlepszym ambasadorem marki. Jakie jeszcze korzyści płyną z szacunku do ludzi i co powinien wiedzieć każdy lider? Dowiecie się tego z rozmowy Joanny Rubin z Członkiem Zarządu Grupy Żywiec Andrzejem Borczykiem.
Gdzie się podziali wykwalifikowani pracownicy? Nowy raport Global Skills Index 2016
Z raportu przygotowanego przez Hays we współpracy z instytutem badawczym Oxford Economics wynika, że pracodawcy na całym świecie mają problem ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach. Polska otrzymała notę 4,8, co pozycjonuje naszą gospodarkę wśród krajów zrównoważonych i atrakcyjnych zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. O tym, jakie czynniki tworzą w Polsce rynek pracownika oraz cały raport znajdziecie w raporcie Global Skills Index 2016.
Polecamy również:
- 5 sposobów na zarządzanie kompetencjami pracowników
- Motywacja wewnętrzna odczarowana
- Jak firmy wynagradzają za innowacyjność
- 5 sposobów na pozyskanie kandydatów pasywnych
- Facebook at work – intranet dla pracowników