Zaczęła się prawdziwa jesień a wraz z nią ruszyły w firmach rekrutacje, kampanie wizerunkowe i przygotowania do jesiennych targów. W dzisiejszym przeglądzie newsów z branży przeczytacie m.in. o nowej kampanii Heinekena, nieudanej reklamie Wyższej Szkoły Reklamy oraz dowiecie się kto zgarnął nagrody w konkursie EB Stars. Zapraszamy!
“Żadna praca nie hańbi?” czyli rzecz o marketingu rekrutacyjnym
Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi – powiedział kiedyś bardzo znany, ale nie zawsze lubiany lider Napoleon Bonaparte. Nie ulega wątpliwości, że kampania autorstwa Wyższej Szkoły Reklamy, nie należy do udanych. Dokładny opis kampanii znajdziesz tutaj. Błędy są po to, żeby się na nich uczyć, więc jesteśmy bogatsi o cenne doświadczenie, ale nie tylko. Coś pozytywnego wydarzyło się po tej kampanii. Coś co nie miałoby miejsca, gdyby nie kampania WSR, bo dzięki niej powstał świetny tekst. Polecam Ci go szczególnie, bo jest niesamowicie głęboki i porusza wiele ważnych kwestii, o nas samych i naszym społeczeństwie, które rozwija się dzięki nam i wzrasta z tego czym je karmimy. SZACUNEK, Michał Górecki!
Karny jeżyk w wydaniu branży HR
Zaczął się jeden z najgorętszych okresów w branży. Kampanie, rekrutacje, targi… Nie wiadomo w co ręce włożyć. Ciągła presja na podkręcanie tempa i odnoszenie sukcesu, może dać w kość. Na pierwsze symptomy negatywnej energii polecam proste ćwiczenie, którego dokładny, a za razem zwięzły opis znajdziesz w tym tekście. Już się martwisz, że poświęcisz czas na przeczytanie, a potem nie starczy Ci go na realizację wszystkich zaplanowanych na dziś punktów? „No i co z tego”?
A jeśli już bardzo chcesz się obwiniać, to zrób sobie rachunek sumienia po przeczytaniu wciągającego wywiadu z Darkiem Knyziakiem. Widać, że z niejednego pieca chleb jadł, więc artykuł nie jest czystą teorią, ale opowiada o codzienności, która jest udziałem większości działów rekrutacji w Polsce. Wywiad pokazuje, że nic co ludzkie nie jest nam obce i że warto warto być człowiekiem zawsze i po każdej stronie biurka na spotkaniu rekrutacyjnym.
Gwiezdne Wojny w EB
W tym tygodniu, w moim ulubionym kinie Praha, odbyło się jak co roku spotkanie z okazji rozdania nagród i wyróżnień dla Gwiazd Employer Brandingu, czyli EB Stars. Kto zwyciężył i kto został wyróżniony przeczytasz w tym wpisie. Niektórzy nagrodzeni i wyróżnieni, byli już opisywani przez media, np.: Rekrutacja 24H, Wróciłem bo…. Zobacz też nagrodzoną stronę kariery i wyróżnione video IKEA. Wszystkim Gwiazdom gratulujemy i zapraszamy do spróbowania sił w konkursie EB Kreator, który co roku cieszy się coraz większą popularnością. W poprzedniej edycji wzięło udział ponad 70 ciekawych projektów! Więcej szczegółów o nadchodzącym konkursie już wkrótce!
Zajrzyj również tutaj:
- Jak mierzyć i zwiększać efektywność rekrutacji
- Nowa kampania rekrutacyjna Heinekena “Go Places”
- Zgrany zespół osiąga więcej i szybciej. O kreowaniu innowacyjnej kultury organizacji
- Rola HR Business Partnera – Ewa Fijołek
- Odpowiednie dać rzeczy słowo
- Nowa kampania employerbrandingowa Lidla
- Nowy raport płacowy Antal
- Dobierz narzędzia komunikacji do wieku odbiorców
- Zagrałem na smartfonie w symulator. Byłem dobry i dostałem… ofertę pracy
- Zobacz zdjęcia z Gali EBstars
- Dress codes must change with social conventions
- 4 typy projektów w HR. Jak sobie z nimi radzić?
- Motywacja wewnętrzna wygra przyszłość
- Przynosisz pracę do domu? To świetnie, bo i tak się od niej nie uwolnisz. I będziesz bardziej efektywny
- Nie lubisz swojej pracy? Nie jesteś sam
- Rzecz O Społecznościach