Magdalena Zagrodnik o efektach zmiany biura

Magdalena Zagrodnik opowiada o zmianie przestrzeni biurowej na przykładzie firmy People i o tym, jakie przynosi efekty wewnątrz i na zewnątrz firmy.

Magdalena Zagrodnik – z branżą HR związana jest od ponad siedmiu lat. W People pełni funkcję Managera działu SSC/BPO oraz Finance and Accounting. Dodatkowo pełni funkcję managera odpowiedzialnego za Employer Branding. Współpracuje m.in. z Jones Lang LaSalle, CBRE oraz IBM.

Skąd pojawił się pomysł na zmianę biura?

MZ: Jednym z powodów silnej potrzeby zmiany biura jest fakt, że People bardzo się rozwija, rozszerza zakres swoich usług i specjalizacji, a obecne biuro powstrzymywałoby nasze plany zwiększania zasobów ludzkich. Kolejnym bardzo istotnym powodem jest zmiana naszej polityki i standardów. Chcemy, aby nasze biuro było przytulne, nowoczesne, przestronne i wygodne dla naszych pracowników, ale także by zapewniało i usprawniało komfort pracy. Zależy nam, żeby każdy element był idealnie dopracowany. Od prawie 20 lat podążamy za trendami rynkowymi, elastycznie się do nich dostosowujemy tak, aby nasi klienci i kandydaci byli zadowoleni z naszych usług, więc biuro musi być spójne z naszą polityką.

W jaki sposób podwyższenie standardu i funkcjonalności biura wpływa na ogólne efekty Państwa pracy?

MZ: Biuro to miejsce, w którym nasi pracownicy spędzają większość czasu pracy, nie wliczając podróży służbowych. Niezadowolony pracownik nigdy nie będzie miał dobrych efektów pracy. Dbamy o naszych ludzi, staramy się tworzyć przyjazną atmosferę, zarządzamy poprzez wartości, a nie KPI. Chcemy, aby nasi pracownicy byli dumni z miejsca, w jakim pracują – z miejsca w sensie marki, ale również lokalizacji i budynku. Gdański Business Center, do którego się przenosimy, to bardzo dobrze zlokalizowany budynek, nowoczesny kompleks, który posiada wiele zieleni. Jest tam sporo świetnych kawiarni, restauracji, siłownia, przedszkole dla dzieci – wszystko, co może naszym pracownikom umilić czas zarówno w pracy, jak i poza nią. Zadowolony i doceniony pracownik to efektywny i zmotywowany pracownik.

Jakie efekty zmiana miejsca pracy ma dla pracowników firmy?

MZ: Dużo lepszy komfort pracy, wygoda, dużo salek do spotkań, przyjazne środowisko pracy, ale przede wszystkim będzie to dużo większe i jaśniejsze biuro, oświetlone z każdej strony, a jak powszechnie wiadomo, światło i zieleń dobrze wpływają na samopoczucie w pracy.

Jakie będą skutki przeprowadzki, których oczekują Państwo dla firmy na zewnątrz?

MZ: Zmiana biura na pewno podniesie naszą rozpoznawalność na rynku. Jest to jeden z najnowocześniejszych projektów w Polsce, jeśli chodzi o firmy doradztwa personalnego. Dużo osób być może nawet nie wie, że tak prężnie się rozwijamy. Informacja o zmianie biura na pewno zaskoczy ich pozytywnie… Być może zgłoszą się do nas chętni nowi pracownicy, których cały czas poszukujemy. Obecnie jesteśmy w budynku BTD przy Alei Niepodległości blisko stacji metra. Nowa lokalizacja będzie jeszcze lepiej skomunikowana – stację metra będziemy mieli pod samym budynkiem, dodatkowo pociągi i SKM, tramwaje oraz autobusy.

O czym warto pamiętać, decydując się na zmianę biura?

MZ: W naszym przypadku nadchodzące zmiany to nie tylko nowa lokalizacja, ale również zmiana polityki i standardów firmy. Wszystko musi być spójne, musi do siebie pasować. Dla nas najważniejsze jest to, aby nasi pracownicy uczestniczyli z nami w tym procesie, dlatego są informowani o każdym etapie zmian. Projekt biura uwzględnia ich potrzeby oraz preferencje – pracownicy testowali np. krzesła, aby wybrać najwygodniejsze.

Dlaczego odpowiednie zaplanowanie przestrzeni, po której poruszają się na co dzień pracownicy, jest tak ważne?

MZ: Bez ludzi nie byłoby naszej marki. Sama nazwa People już mówi, jak istotni są dla nas ludzie: nasi pracownicy, kandydaci i klienci. Aby praca była wykonywana efektywnie, potrzebna jest również efektywna przestrzeń, dużo salek na spotkania z kandydatami, ale również do spotkań wewnętrznych. Będzie mnóstwo budek telefonicznych i mebli wyciszających, aby pracownicy mogli komfortowo wykonywać ważne telefony czy prowadzić negocjacje telefoniczne. Działy i zespoły zostały do siebie dopasowane pod kątem częstotliwości współpracy. Obok siebie będą siedzieć zespoły najczęściej współpracujące. Oprócz konsultantów ds. rekrutacji mamy działy administracji, księgowości i kadr, więc nowe biuro będzie zaopatrzone w dużo większą ilość szaf, schowków i miejsca na wszystkie dokumenty i materiały biurowe. W pracy spędza się 8 godzin dziennie, zadbamy zatem, aby nasi pracownicy w tym czasie mieli zapewniony jak najlepsze warunki.

Dodaj komentarz