Przed nami piękny, słoneczny weekend. Zanim jednak wybierzecie się za miasto, zajrzyjcie do przeglądu nowinek z branży, żeby być z nimi na bieżąco! ;)
Youtuberzy, Tinder i głęboki dekolt. Jak firmy przyciągają Millenialsów
O tym, jak rekrutować Millenialsów i nie dać się zwariować, dopasowując metody rekrutacji do tej wymagającej grupy docelowej, opowiedział Jacek Krajewski z Lightness. W wywiadzie dla INN Poland rozmówca podał przykłady niestandardowych działań rekrutacyjnych, które z jednej strony wywołują śmiech i rozbawienie, a z drugiej przekraczają granicę dobrego smaku. Jacek zwrócił też uwagę na to, że często żartobliwe akcje wywołują efekt odwrotny do zamierzonego – kandydat przychodzi na rozmowę do firmy, w której atmosfera i kultura organizacyjna jest kompletnie niespójna z przekazem kampanii rekrutacyjnej. Cały wywiad przeczytasz tutaj.
Badanie opinii pracownika (nie)prawdę ci powie!
Wielu pracodawców przynajmniej raz w roku przeprowadza wśród pracowników badania satysfakcji, motywacji i zaangażowania w pracę. Tym sposobem chcemy dowiedzieć się, czy zatrudnieni są zadowoleni z wykonywanej pracy oraz czy utożsamiają się z wartościami firmy. Jednak tylko rzetelne podejście do tego zadania pozwoli nam uzyskać szczere odpowiedzi. Warto pamiętać o tym, że błędne przygotowanie i realizacja badania mogą przyczynić się do podejmowania niewłaściwych decyzji, a nawet pogorszenia atmosfery w firmie. O tym, jak prawidłowo podejść do kwestii analizy postaw pracowników, przeczytasz w tym artykule.
Efektywna komunikacja z pracownikami sprzyja zwiększaniu zysków w firmie
Razer to firma produkująca gry i akcesoria do gier. Początkowo była start-upem, a obecnie działa na światową skalę, co zawdzięcza swoim pracownikom. Standardem działań jest możliwość przedstawiania swoich pomysłów przez pracowników, które następnie są poddawane weryfikacji i testom. Dzięki temu wiele usprawnień i nowych produktów użytkownicy gier zawdzięczają zatrudnionym przez Razera – równie mocno oddanym pasjonatom grania. W wywiadzie dla mamstartup.pl dowiecie się, w jaki sposób firma odniosła sukces oraz jak komunikuje swoim pracownikom postępy w produktach dla graczy.
Poczta Polska zaprosiła Youtubera by promować zawód listonosza
Wjazd na chatę – tym razem znany Youtuber udał się do Poczty Polskiej, aby pokazać jak wygląda praca listonosza od A do Z. Pracownik firmy opowiada o tym, jak przebiega cały proces dostarczania listów i paczek oraz co najbardziej ceni w swojej pracy. Dzięki takiemu filmowi z pewnością został przełamany stereotyp nudnego i ciężkiego zawodu:)
Przeczytaj również:
- Dlaczego najlepszy kandydat może nie mieć najlepszego CV?
- Rekruterzy IT w oczach Specjalistów IT – wyniki ankiety
- Jak zwiększyć efektywność? CEO Slacka radzi: pracować nie więcej niż 8 godzin
- Korpomowa taka straszna?
- Bezrobocie w miastach, województwach i powiatach: Gdzie najwyższe, a gdzie najniższe?
- Polacy chcą pracować dłużej. Problemem jest zdrowie
- Bezrobocie: Mamy do czynienia z nowym rynkiem pracy w Polsce
- Zadaniem twojej firmy jest pomóc pracownikom w rozwoju
- Onboarding w IT
- Polacy poczuli rynek pracownika
- Wieloletni szef HR-u Google’a zdradza, jak firma rekrutuje pracowników
- Rynek pracownika to mit?
- Klasyfikacja narzędzi komunikacji wewnętrznej