Część sezonu urlopowego już za nami ;) Bez względu na to, czy jesteś jeszcze przed czy już po, zajrzyj do prasówki.
Miasto sprzymierzeńcem w rekrutacji i promocji wizerunku
Często słyszy się o tym, że miasto w którym przyszło pracodawcom rekrutować, jest nieatrakcyjne dla kandydatów i brakuje mu promocji. Zachęcam do współpracy z władzami miasta. Przykładem może być przedsięwzięcie Antala i Urzędu Miasta Łodzi we współpracy z lokalnymi pracodawcami branż technologicznych, którzy przygotowali bardzo przyjemny i wartościowy raport o mocnych stronach miasta, zapleczu edukacyjnym i potencjale zasobów specjalistów z branży IT. Jest bardzo merytorycznie. Są opisane wynagrodzenia, benefity i otoczenie biznesowe. Jak każde rozwijające się miasto, Łódź ma też obszary, nad którymi musi się jeszcze pochylić, ale tak wydany raport na pewno jest wartościową formą promocji i aktualizacji informacji o tym, co ją wyróżnia spośród innych miast i jakie ma perspektywy dla pracowników i pracodawców.
Raport: co zmienić w rekrutacji – uzupełnienie
Ostatnio zwróciliśmy uwagę na artykuł HBR o tym, jak obniżyć koszty rekrutacji i zwiększyć jej skuteczność, napisany na podstawie badań zrealizowanych przez InterviewMe. Warto przeczytać kolejny artykuł nawiązujący do tego badania, tym razem autorstwa InterviewMe – znajdziesz tam odpowiedzi na pytania: na co zwracają uwagę potencjalni pracownicy w ofertach pracy, jak bardzo opinie pracowników są dla nich ważne, czego brakuje na rozmowie kwalifikacyjnej i co decyduje o przyjęciu oferty pracy.
Złam rutynę nieefektywnych „nasiadówek”
Spotkania międzydziałowe oraz inne tzw. „operatywki” zabierają średnio 37% czasu pracy. Niestety znaczna część tego czasu jest uważana za stracony bezpowrotnie. Frustrację wywołuje też fakt, że nauczeni doświadczeniem współpracownicy zajmują się podczas zebrań swoja pocztą online i innymi mniej lub bardziej biznesowymi informacjami, a nie tym, co się dzieje na zebraniu. Jak wyjść z impasu nie tracąc dobrego nastroju i nie zamieniając się w zrzędę zebraniową? ;) Tradycyjnie branża nowych technologii idzie nam z pomocą również w kwestii pomysłów na podniesienie efektywności zebrań. Tym razem nie chodzi o kolejny gadżet czy aplikację. Sposób jest prosty tani i do tego zdrowy :) Przeczytasz o tym tutaj.
Polecamy również:
- Lipcowe wydanie Magazynu Rekruter
- Pokolenie Y widzi swoją przyszłość w korporacji
- 20 najbardziej absurdalnych zawodów
- Czy warto wdrożyć w firmie społecznościowy intranet?
- Neuro-Przywództwo, czyli jak właściwie wykorzystać potencjał pracowników?
- Budowanie wiarygodnego wizerunku w 6 krokach
- O co pytają na rozmowie kwalifikacyjnej szefowie globalnych firm?
- Szef HR Google odchodzi, co doradzał?