Przed weekendem koniecznie zajrzyjcie do przeglądu mediów. Dziś o mistrzowskiej selekcji w footballu, onboardingu i skutkach Brexitu. Możecie też sprawdzić swoją wiedzę o Instagramie i zapisać się na webinarium o ogłoszeniach.
Mistrzowska selekcja
Wczoraj jeden z najbardziej znanych teamów dostarczył nam ogrom wspaniałych emocji. Popisali się wspaniałymi akcjami, w których widać było współprace na światowym poziomie. Nawet przegrana w tak wspaniałym pojedynku nie zmienia pozytywnego odbioru drużyny Adama Nawałki.
Selekcjoner niczym najlepszy head hunter wytypował najlepszych i ustanowił reguły, które w widoczny sposób zaowocowały dumą narodową, którą staje się polska piłka nożna. Przystępnej analizy procesu rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi panującymi w footballu dokonał Paweł Zdziech na swoim blogu. Warto przeczytać, wszak „Łączy nas piłka” ;)
Jak Brexit skłonił firmy do refleksji
Nad gospodarką europejską zebrały się czarne chmury. Rynki finansowe odczuły skutki Brexitu, ale czy to pierwszy kryzys z jakim mamy do czynienia na przestrzeni ostatnich lat? Oczywiście, że nie. Każda zmiana wywołuje niepokój i to właśnie w takich momentach ważne jest dotychczasowe doświadczenie i uważność na ludzi. Niech to będzie doświadczenie, z którego też można się czegoś nauczyć, patrząc na politykę przedsiębiorstwa. Warto myśleć o tym, jaki wpływ ma zarządzanie organizacją tu i teraz na budowanie zaufania wśród pracowników. Wierzymy, że polscy pracodawcy, nie muszą być bezradni. Przeczytaj krótki komentarz Zyty Machnickiej. Jeśli jeszcze nie masz pomysłu, jak bardzo zaufanie pomaga w zarządzaniu, możesz szukać inspiracji, czytając o „turkusowych” liderach w organizacjach.
Onboarding można zrobić tylko raz
Pozyskiwanie właściwych ludzi do firmy to nieodzowny element rozwijania i prowadzenia biznesu. Często pozyskanie tych najlepszych, to długi i kosztowny proces. Tak pozyskany „skarb” podlega pod tzw. „onboarding” – jak pisze Maciej… onboarding można zrobić tylko raz. Niestety zdarza się jeszcze, że nie ma na niego czasu lub budżetu, a dla niektórych firm onboarding to wciąż „yeti”, ale pomysły są na wyciągnięcie dłoni. Nie bagatelizuj tego etapu. Jesteś ciekawy jak adaptować pracowników, szukaj inspiracji tu. Nieco więcej o onboardingu w przypadku praktykantów i stażystów – również w tekście autorstwa Maćka Pawłowskiego przeczytacie tutaj.
Poradnik EB, czyli jak stworzyć skuteczne ogłoszenie
Na koniec zapraszam na webinar dedykowany narzędziom EB, na którym ponownie będę gościć Szymona Motławskiego. Tym razem będziemy wyciskać co się da z ogłoszeń rekrutacyjnych, abyś mógł/mogła zwiększać liczbę dopasowanych CV do swojej organizacji. Przygotuj pytania dla naszego eksperta. Więcej o tym wydarzeniu i o zapisach przeczytacie tu.
Co wiesz o Instagramie?
Dodatkowo, piątkową rozrywkę, połączoną ze sprawdzaniem wiedzy „Co wiesz o Instagramie” gwarantuje quiz, który można znaleźć tu. Zaliczyłam 44%. Sporo jeszcze przede mną, ale ponoć jest już nieźle ;) Daj znać koniecznie jak Ci poszło. Warto się sprawdzić, bo niebawem w tym medium będziesz mógł znaleźć Profil swojej konkurencji ;)
Zajrzyj również do:
- Chillout roomy w polskich firmach IT
- Ergonomia: Praca w złym biurze jest chorobą
- Czego NIE robić rekrutując talenty
- Odpowiedzialny biznes – kompendium CSR
- Od 2017 zmiana systemu edukacji w Polsce?
- „13 zł za godzinę to minimum, żeby przeżyć”
- Czym się różnią style przywódcze w różnych kulturach
- Morawiecki: tysiące nowych miejsc pracy i 32 mld zł inwestycji w Strategii Rozwoju
- Raport Employer Branding w Polsce 2016
- OECD: Polacy na podium pod względem wzrostu wydajności pracy
- Miasto poszukuje nowych mieszkańców. Oferuje pracę i domy za półdarmo
- Polska nie wykorzystuje potencjału pracowników w wieku 55+
- Nadchodzi zmiana trendów w organizacji wyjazdów firmowych
- Nowy numer Magazynu Rekruter
- Weź udział w Antal Global Snapshot czyli cyklicznym badaniu dynamiki zatrudniania i zwalniania specjalistów i menedżerów
- Ogłoszenie pod lupą