Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami, ale zanim zabierzecie się za malowanie pisanek i pieczenie mazurka, zapraszam na ostatni w tym miesiącu przegląd newsów HR&EB. Jest o czym poczytać :)
Rekrutacyjne plany polskich pracodawców
Aż 68% pracodawców planuje rekrutacje w ciągu najbliższego kwartału – wynika z raportu Antal Global Snapshot, badającego dynamikę zatrudniania i zwalniania specjalistów i menedżerów w kluczowych sektorach w Polsce i na świecie. Z artykułu na blogu osobyzasoby.pl dowiadujemy się również, że w momencie przeprowadzania badania aż 71% firm aktualnie prowadziło rekrutacje. To bardzo dobre wiadomości dla kandydatów aktywnie poszukujących pracy jak i dla osób, które rozważają zmianę zatrudnienia. Z kolei dla pracodawców wciąż rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to ogromne wyzwanie, aby zadbać o spójność i efektywność swoich działań w obszarach candidate experience i employer brandingu.
Jak dotrzeć do młodych talentów – case study firmy IKEA
Mam coraz więcej powodów, aby podziwiać i cieszyć się z kreatywnego podejścia do rekrutacji. Tym razem IKEA zorganizowała konkurs dla studentów i absolwentów pt. „Studenckie Metody”. Co ważne, mogły w nim wziąć udział osoby studiujące na dowolnym kierunku – najważniejsza była innowacyjność, kreatywność i zrozumienie customer experience oraz wizji firmy. Dzięki tej akcji pracodawca dotarł do swojej grupy docelowej – kandydatów posiadających powyższe cechy, co z kolei zwiększa szansę na zatrudnienie ludzi najbardziej pasujących do kultury organizacyjnej firmy. Gratuluję pomysłu :) Więcej o akcji przeczytasz tutaj.
Idzie nowa, świeża jakość, czyli wiosna w HR
Jeszcze do niedawna można było spotkać się z opiniami w sieci oraz wśród pracowników firm, że HR-ówki to panie ukrywające się za biurkami w dziale kadr, które od czasu do czasu każą nam wypełnić jakąś ankietę, a jak trzeba zlikwidować zbędne stanowisko to zwalniają. Czy z takim obrazem nadal mamy okazję się spotkać? Wygląda na to, że niekoniecznie :) Z raportu Deloitte Global Human Capital Trends 2016 wynika, że HR-owiec to przede wszystkim partner i konsultant, który wspiera biznes. Dodatkowo coraz większą uwagę przywiązujemy do zwiększania zaangażowania ludzi w firmie, efektywnych badań (a co za tym idzie zatrudniania analityków HR), rozumienia potrzeb pracowników i partnerskich relacji. Zapraszam do bliższego zapoznania się z wiosennymi nowościami.
Kandydaci nie chcą aplikować do firm o złej reputacji
Według badania przeprowadzonego przez GoWork.pl prawie 60% pracowników potwierdziło, że nie wysłałoby CV do firmy posiadającej same negatywne opinie. Blisko 57% osób ma za sobą negatywne doświadczenia z dotychczasowym pracodawcą. Kandydaci nie chcą też ryzykować i wysyłać CV do firmy o złej reputacji – tylko 15,7% badanych byłoby skłonnych do próby zweryfikowania firmy podczas procesu rekrutacyjnego. Jak widać wizerunek firmy ma dla nas ogromne znaczenie, dlatego warto pomyśleć o konkretnych oraz spójnych działaniach w obszarze employer brandingu skierowanych do pracowników firmy, jak i w obszarze marketingu rekrutacyjnego. Pamiętajmy o tym, że najlepszymi ambasadorami marki pracodawcy są byli i obecni zatrudnieni, dlatego też warto na bieżąco analizować potrzeby i dotychczas podejmowanie działania, aby efektywnie dopasować kolejne kroki do grup docelowych.
Testerka Oprogramowania, czyli o kobietach w branży IT
W sieci coraz częściej możemy trafić na alarmujące dane o zbyt małej liczbie pracowników z umiejętnościami cyfrowymi i technicznymi. Ostatnio szczególną wagę przywiązuje się do projektów i inicjatyw zachęcających młode kobiety do podejmowania nauki na Politechnikach. Obecnie tylko 19% kobiet stanowią te z pożądanymi kompetencjami w IT.
Dlatego też jedną z inicjatyw fundacji „Rodzina i Przedsiębiorczość” było powstanie projektu „Mama w IT”. Moim zdaniem to świetny pomysł, który wielu kobietom pomógł przełamać stereotypy, również te dotyczące konieczności wieloletniego studiowania na kierunkach informatycznych, aby stać się inżynierem. Fundacja pomogła mamom powracającym na rynek pracy wykształcić się w zawodzie Testerki Oprogramowania poprzez specjalistyczny kurs.
Przeczytaj również:
- Szefie, nie odejdę z pracy, jeśli…
- Home office – raj dla leserów czy praca przyszłości?
- Pracownik nie zapłaci podatku od używania telefonu służbowego do celów prywatnych
- HR oczami przedsiębiorcy
- Zanim będzie za późno. Oto 14 sygnałów, że pracownik chce odejść z firmy
- 73% firm szuka pracowników na serwisach społecznościowych
- Rola feedbacku
- Są kraje, w których robotyzacja może wywołać spustoszenie na rynku pracy
- Złapani w pułapkę. Fake work
- Nie rekruter, lecz przełożony coraz częściej rekrutuje
- Najskuteczniejsze narzędzia komunikacji wewnętrznej
- Czworonożny przyjaciel w biurze
- Perspektywy zatrudnienia według Barometru Manpower
- Top 7 Qualities Employers are Looking for in Candidates
- Big Companies Don’t Have to Be Soulless Places to Work