Święta za pasem, zatem zapraszam Was do przedostatniego przeglądu mediów w tym roku. Dzisiaj, z wielką radością odsyłam Was do najnowszego numeru Magazynu Employer Branding; dodatkowo dowiecie się, jak rekrutować studentów metodą „swedish in polish” oraz czy Employer Branding to zadanie dla działu HR czy nie tylko. Zaczynamy!
Najnowsze wydanie Magazynu Employer Branding
Jako pierwszą pozycję w tym tygodniu proponuję Najnowsze wydanie Magazynu Employer Branding, w którym znajdziecie newsy z EB-owego świata nagród i rankingów, a wśród nich najpopularniejszych w GoldenLine, laureatów gali EB Kreator oraz EB-owe Diamenty. Dodatkowo w poradniku można znaleźć nietuzinkowe przykłady dobrych praktyk rekrutacyjnych, które solidnie przekładają się na budowanie wizerunku pracodawcy i z pewnością zainspirują Was do wykrzesania z zasobów, które posiadacie, teoretycznie niemożliwego!
Metody IKEA na przyciągnięcie studentów
W tym roku IKEA wysunęła się krok do przodu podejmując wiele działań budujących wizerunek marki pracodawcy. W konkursie, który zadedykowała do studentów wszystkich kierunków, nie oczekuje złotych gór w postaci gotowego produktu, ale ciekawych, niezwykłych w formie i stylu projektów. Celem konkursu „Produkt jakiego jeszcze nie było” jest przybliżenie konceptu IKEA młodym ludziom wchodzącym na rynek pracy. Firma stawia na zainteresowanie konkursem osób, które wkraczając na rynek pracy myślą o podjęciu wyzwania w sprzedaży – na laureata konkursu czeka staż w dziale sprzedaży i udział w procesie projektowania, produkcji i wdrażania do sklepów.
„Człowiek 2.0” – możliwość znalezienia pracy przed media społecznościowe
Pod koniec ubiegłego tygodnia w radiu TOK FM, w audycji Jana Stradowskiego nad tematem Jak znaleźć pracę dzięki mediom społecznościowym? pochyliła się Trójka Niezłomnych w branży HR: Joanna Pejo, sourcing team leader z firmy Natek, Katarzyna Żórawska, rekruterka IT w firmie consultingowo-rekrutacyjnej Talent Fountain, zaangażowana w działalność Geek Girls Carrots oraz Jacek Krajewski, menedżer ds. rozwoju rynku z GoldenLine.
Zapraszam do posłuchania audycji!
CSR – raporty społeczne firm
W 9. edycji konkursu Raporty Społeczne organizowanego przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmę Deloitte i SGS nagrodę główna otrzymała firma CEMEX za „Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2013-2014”. Konkurs ma na celu szerzenie idei raportowania niefinansowego i prezentację dobrych praktyk w tym zakresie. Tegoroczne ogłoszenie wyników odbyło się 7 grudnia w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Temat raportowania danych niefinansowych przeżywa renesans w Polsce za sprawą przyjęcia przez Unię Europejską w 2014 roku dyrektywy ws. ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności. W ten sposób od 2017 roku niektóre największe firmy będą zobowiązane prezentować swoje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub przynajmniej wyjaśniać ich brak. Więcej na temat wyników konkursu tutaj!
…and last but not least…
Programiści, Programista, Programistka. Jacy są? I czy rzeczywiście włącznie mruczą odpowiadając na zadane pytania? Firma Luxoft nie zwalnia tempa i jak zwykle zaskakuje nas czymś niebywale bezkonkurencyjnym:
Polecamy również:
- Employee Poaching czyli rzecz o podkradaniu pracowników
- WDR 2016 – wypełnij ankietę i zdobądź 30% rabat
- Katarzyna Borowicz o zarządzaniu aktywnością w Social Mediach
- Pięć sekretów udanej rekrutacji – szczególnie polecam :)
- Kadrowa siedzi na Facebooku
- Nie bądź jak Grinch – nagranie seminarium online
- Czego potrzeba, aby przyciągać najbardziej utalentowanych pracowników?
- Employer Branding – zadanie HR-u czy całej firmy?
- Real-time marketing wkracza do branży HR