Podczas uroczystej gali 10 grudnia br. wręczono nagrody w II edycji konkursu EB Kreator, organizowanego przez serwis GazetaPraca.pl. Eksperci w dziedzinie mediów, rekrutacji oraz budowania marki pracodawcy przyznali tytuł EB Kreatora 2015 w pięciu kategoriach. Wśród nagrodzonych znalazły się marki: Clearcode, Fenomem, IKEA, Grupa PZU oraz STX Next. Specjalne wyróżnienie za całokształt działań employer brandingowych trafiło do firmy Merix Studio.
– Do tegorocznej edycji konkursu EB Kreator zgłosiło się ponad 50 firm, a jej poziom był jeszcze wyższy niż pierwszej. To nas bardzo cieszy, bo oznacza, że pracodawcy w Polsce na dobre zapomnieli o komunikacji z kandydatami opartej na zapraszaniu do „przyjaznej atmosfery”, „dynamicznego zespołu” i „prężnie rozwijającej się firmy”. Obserwując nasz konkurs, można zauważyć, że przywiązują teraz znacznie większą wagę do odpowiedniej prezentacji wizerunku firmy i zachęcania do współpracy konkretnych kandydatów – mówi Adam Wąsik, dyrektor zarządzający GazetaPraca.pl i współorganizator konkursu EB Kreator.
Zwycięzcą w kategorii Ogłoszenie rekrutacyjne została firma STX Next, którą wyróżniono za ogłoszenie skierowane do uczestników konferencji dla Python Developerów. Oprócz skuteczności jury doceniło zachęcającą do zabawy ulotkę-origami, z której można złożyć papierowego pytona w kolorystyce charakterystycznej dla CI firmy.
Za najlepszą firmową stronę poświęconą karierze uznano stronę Clearcode, która w dopracowanej wizualnie formie proponuje kandydatom kompletną informację na temat pracodawcy, równie dobrze widoczną w wersji mobilnej. Strona odpowiada na wszystkie najnowsze trendy w obszarze candidate experience oraz perfekcyjnie eksponuje oferty pracy.
Najlepszą kampanią w social media okazały się działania rekrutacyjne agencji Fenomem, która na Snapchacie poszukiwała aktywnych w mediach społecznościowych kandydatów do działu kreatywnego. Kampania zaangażowała ponad 100 osób, a agencja wzbogaciła się o pracowników i nowych „obserwujących” w aplikacji.
Zwycięzcą w kategorii Akcja rekrutacyjna została firma IKEA za zorganizowanie akcji rekrutacyjnej pod hasłem „Make a chair and take a seat” do nowego sklepu sieci w Bydgoszczy. Bezpośrednio w jej wyniku firma zatrudniła 10 osób, a popularność akcji w mediach zapewniła dodatkowe 8 tys. zgłoszeń na różne stanowiska do tego sklepu.
Kampanią EB roku została kampania Grupy PZU – #najlepszastrona, która zyskała uznanie jury ze względu na promowanie pracodawcy z przymrużeniem oka i dystansem do korporacji. Doceniono także wykorzystanie w kampanii serwisów społecznościowych i promocji za pośrednictwem znanych blogerów.
Dodatkowo jury przyznało specjalne wyróżnienie firmie Merix Studio za konsekwentne, spójne, kreatywne i niskokosztowe podejście do działań wizerunkowo-rekrutacyjnych oraz za pokazanie, jak działania z obszaru employer branding mogą wspierać cele marketingowe.
W jury konkursu znaleźli się: Zyta Machnicka, właścicielka Lightness i autorka bloga CandidateExperience.pl, Szymon Motławski, kierownik zespołu ekspertów Pracowni EB, Urszula Płosarek, strateg employer brandingu i autorka bloga Outofbox.pl, Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Marketing Category Manager w Sodexo. Adam Wąsik, dyrektor zarządzający GazetaPraca.pl oraz Małgorzata Wojciekiewicz, Strategic Client Manager w GoldenLine.
Wręczenie nagród EB Kreator odbyło się w czwartek, 10 grudnia w siedzibie Agory. Uroczystą galę poprowadził Zygmunt Chajzer.
Więcej o konkursie EB Kreator – ebkreator.pl